مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

روند بعدی برای شرکت های فناوری می تواند "هوش مصنوعی احساسی" باشد

ترند بعدی شرکت‌های فناوری می‌تواند «هوش مصنوعی احساسی» باشد

«هوش مصنوعی احساسی» به ربات‌های تازه توسعه‌یافته کمک می‌کند تا احساسات انسانی را بهتر درک کنند.

همانطور که شرکت‌های مختلف در حال آزمایش فناوری هوش مصنوعی در محصولات خود هستند، به گفته برخی کارشناسان روند غیرمنتظره جدیدی که در این زمینه ممکن است شکل بگیرد استفاده از مدل‌هایی با نام «هوش مصنوعی احساسی» خواهد بود که به ربات‌های تازه توسعه‌یافته کمک می‌کند تا احساسات انسانی را بهتر درک کنند.

طبق گزارش جدید Enterprise Saas Emerging Tech Research PitchBook، هوش مصنوعی احساسی از سنسورهایی برای تشخیص ورودی‌های بصری، صوتی و محتواهای دیگر در ترکیب با یادگیری ماشینی و روانشناسی برای شناسایی احساسات انسانی استفاده می‌‎کند.

درحال‌حاضر برخی از ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات ابری، خدماتی را ارائه می‌کنند که به توسعه‌دهندگان اجازه دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی احساسی را می‌دهد، مانند خدمات شناختی Emotion API متعلق به Microsoft Azure یا سرویس شناسایی خدمات وب آمازون.

راه‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی احساسی

ترند بعدی شرکت‌های فناوری می‌تواند «هوش مصنوعی احساسی» باشد

«درک هرناندز»، تحلیلگر ارشد PitchBook در این گزارش می‌نویسد:

«با گسترش دستیارهای هوش مصنوعی و تعاملات کاملاً خودکار انسان و ماشین، هوش مصنوعی احساسی تفسیرها و پاسخ‌های تولیدشده شبیه به انسان را وعده می‌دهد. دوربین‌ها و میکروفون‌ها بخش جدایی‌ناپذیری از سخت‌افزار هوش مصنوعی احساسی هستند. آن‌ها می‌توانند روی لپ‌تاپ، گوشی یا به‌صورت جداگانه در یک فضای فیزیکی قرار بگیرند. علاوه‌براین، سخت‌افزار پوشیدنی احتمالاً راه دیگری را برای به‌کارگیری هوش مصنوعی احساسی فراهم می‌کند.»

استدلال مطرح‌شده در این گزارش به این صورت است که اگر کسب‌و‌کارها دستیاران هوش مصنوعی را برای مدیران و کارمندان خود مستقر کنند و چت‌بات‌های هوش مصنوعی به نمایندگان شرکت‌ها در واحد خدمات مشتریان تبدیل شوند، این فناوری بدون قابلیت تشخیص تفاوت جمله «منظور شما چیست؟» در حالت‌های عصبانی و گیج، چگونه می‌تواند به خوبی عمل کند؟

البته همانطور که در این گزارش اشاره‌شده، مقررات هوش مصنوعی، مانند قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا که استفاده از سیستم‌های تشخیص احساسات را برای کارهایی مانند آموزش ممنوع می‌کند، ممکن است به مخالفت به این ایده بپردازد.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋