مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

روبات انسان نمای نئو در نسخه بتا برای مصارف خانگی رونمایی شد [ساعت]

ربات انسان‌نمای NEO در نسخه بتا برای مصارف خانگی رونمایی شد [تماشا کنید]

این ربات به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر و سبک‌تر از اپتیموس تسلا است.

شرکت نروژی-آمریکایی 1X از نسخه بتای ربات انسان‌نمای خود رونمایی کرد. این ربات که برای مصارف خانگی طراحی شده، «نئو» (NEO) نام دارد و به‌اندازه قابل‌توجهی کوچک‌تر و سبک‌تر از ربات اپتیموس تسلا است. بدن عضلانی این ربات آن را بسیار شبیه انسان کرده است.

براساس اعلام 1X، بدن نئو به‌جای ساختاری سفت‌وسخت که در دیگر ربات‌های انسان‌نما مشاهده می‌کنیم، آناتومی شبیه ماهیچه‌های انسان دارد. این ربات 1.65 متر قد و 30 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند اشیایی تا 20 کیلوگرم را نیز حمل کند. در مقایسه، ربات‌های تسلا و Agility هرچند سنگین‌ترند (56.5 تا 63.5 کیلوگرم)، توان حمل همین وزن را دارند.

نسخه بتای ربات انسان‌نمای NEO شرکت 1X

درصورت نیاز به پشتیبانی، برای افزایش ایمنی این ربات اپراتور انسانی از راه دور می‌تواند به‌سرعت دید و حرکت NEO را در اختیار بگیرد. بدن نئو مانند انسان قوی و نرم است و علاوه‌بر راه‌رفتن می‌تواند آهسته بدود، از پله‌ها بالا برود و طبیعی در فضای خانه حرکت کند. همچنین به لطف هوش مصنوعی این ربات با حرکت و انجام وظایف مختلف، به‌مرور کارآمدتر نیز می‌شود.

ربات انسان‌نمای NEO از شرکت 1X

سرعت راه‌رفتن این ربات 4 کیلومتر در ساعت و سرعت دویدن آن 12 کیلومتر در ساعت است. نئو می‌تواند اشیا با وزن 20 کیلوگرمی را حمل کند و به مدت 2 تا 4 ساعت نیز شارژ نگه خواهد داشت. نئو به نحوی طراحی شده که دستیار ربات همه‌منظوره برای زندگی روزمره افراد باشد. این ربات همچنین می‌تواند به افراد با مشکلات جسمانی و حرکتی کمک کند.

ربات انسان‌نمای NEO از شرکت 1X

1X می‌گوید ربات‌ها با ورود به دنیای انسان‌ها، به‌طور اجتناب‌ناپذیری با انسان و محیط اطرافشان برخورد خواهند کرد؛ وزن سبک‌تر و آناتومی ماهیچه‌ای با بالشتک تعبیه‌شده در بدن نئو، درصورت برخورد با انسان، آسیب فیزیکی را به حداقل می‌رساند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋