مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

دلایل کاهش محبوبیت PUBG Mobile؛ آیا با خرید UC رتبه از دست رفته برمی گردد؟

دلایل کاهش محبوبیت پابجی موبایل؛ آیا با خرید یوسی رتبه از دست رفته باز خواهد گشت؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث شده تعداد پلیرهای پابجی در سال‌های اخیر کاهش پیدا کند.

به جرئت می‌توان‌گفت بازی PUBG و مخصوصا نسخه موبایل آن که ساپورت بسیار گسترده ای از سوی کرفتون طی سالیان اخیر دریافت کرده یکی از تاثیر گذارترین بازی های Battle Royal در بین دیگر بازی های این حوزه به شمار می‌آید،چرا که این بازی در اولین رویارویی خود با بقیه حوزه های ویدئوگیم و بازی شاخه‌ای نوین و تازه و همچنین جذاب را وارد این حوزه کرد که با این که از قبل موجود بود،اما دیدگاهی بسیار روشن و نوآورانه به آن ارائه داد و خواستگاهی منحصر به فردی برای آن به ارمغان آورد. وجود پابجی طی دوره های متنوع از سال های پر زرق و برق گیمینگ و عزیز شمرده‌شدنش در میان میلیون ها گیمری که به تجربه آن پرداختند در نگاه اول ابدی به نظر می‌رسید و به نظر می‌آمد شکوه و پرطرفدار بودنش تا سالها حفظ خواهد شد؛ اما در سال های اخیر بالخصوص از سال 2023 تا به الان این بازی شکوهمند لحظات چندان پرشکوهی را تجربه نمی‌کند و همواره شاید بتوان گفت با جست و گریز های کوچک و بزرگی برای بقای خود دست و پنجه نرم می‌کند. از بالاتر رفتن قیمت خرید یوسی و همچنین مهلک‌ترین ضربه‌ای که میتواند هر گیم مولتی‌پلیر را زمین بزند یعنی کاهش تعداد پلیرها. در این آیتم قصد برسی این اصل که چه اتفاقی برای دوران درخشان پابجی افتاد که حال در این شرایط به سر می‌برد و همچنین ارزیابی این که آیا این بازی جایگاه خود را در میان مابقی هم‌ترازان خود باخته است را خواهیم داشت، همراه ما باشید.

به طور کلی دلایل متعددی وجود دارد که باعث شده تعداد پلیرهای پابجی در سال‌های اخیر کاهش پیدا کند و حتی مشکلاتی مانند پیدا نشدن مچ ها و افزایش تعداد بات ها و پلیر های غیر واقعی را در کل بازی به ارمغان آورد، هرچند مهم است که توجه داشته باشید که این بازی همچنان دارای رقم عظیمی از پلیرها می‌باشد ولی به هر حال گاها به قدری در انبوهه مشکلات فرو میرود که ارکان موفقش به چشم نمی‌آیند. در ادامه به چند مورد از موثرترین رویداد هایی که سبب به وقوع پیوستن این امر و به وجود آمدن مشکلات برای این بازی شدند خواهیم پرداخت.

تغییرات زننده در پابجی موبایل

تغییرات گیم پلی

برخی تغییرات در بازی، مانند معرفی مپ ها و سلاح های جدید، در سطح جهانی مورد استقبال قرار نگرفت که منجر به نارضایتی بازیکنان شد به طوری که مپ های جدید که در آپدیت های میان دوره ای به بازی اضافه می‌شدند از حجم بالایی برخوردار بودند و بازیکنان با دانلود آنان و بازی در محیط، عملا هیچ تفاوتی را با مپ های دیگر در آنان نمی‌یافتند و حتی برخی از اسلحه ها از حیث Assault و Damage کاملا یکسان بودند و خرید یوسی برای دریافت آنان امری کاملا بیهوده به شمار می‌آمد.

مشکلات عملکردی

مشکلات مربوط به طول کشیدن بیش از حد لابی، لگ های پیاپی ، باگ های بسیار پراکنده و Threat Death ها یا مرگ بازیکنان به علت تاخیر عملکردی و سایر مشکلات فنی چه در PC و چه در موبایل نیز به ناامیدی و سرخوردگی بازیکنان نسبت به این بازی افزوده است.

عوامل خارجی تاثیر گذار بر بازی

ممنوعیت، فیلتر و جنجال ها

نسخه موبایل پابجی به دلیل نگرانی های امنیتی در برخی کشورها با ممنوعیت و فیلتر هایی روبرو شده است که بر میزان داده‌گیری و ارقام بازیکنانش تأثیر بسیار مخربی گذاشته است.

تکراری شدن فضا برای پلیر

پس از چندین سال بازی مداوم و حتی شاید فقط چند هفته، برخی از پلیرها ممکن است به سادگی از محیط پابجی خسته شده باشند و به علت یکسان بودن کلیت آن و کمتر شدن چالش ها و کمبود محتواهای نوآورانه برای نگه داشتن پلیرها به سمت بازی های دیگر رفته باشند که پابجی همواره سعی در برطرف کردن این رکن با افزودن پلاکارد های جدید برای تجربه بهتر پلیرهای خود است ولی همچنان نیز به محض اینکه پلیر حس تکرار را مکررا در یک عنوان حس کند هرچقدر که محتوا های خلاقانه‌ای هم به آن افزوده شود، توفیری به حال آن بازی نمی کند و پلیر آن را پس خواهد زد.

● توجه به این نکته ضروری است که

دلایل کاهش محبوبیت پابجی موبایل؛ آیا با خرید یوسی رتبه از دست رفته باز خواهد گشت؟

پابجی هنوز یک‌مولتی‌پلیر زنده است، در حالی که این بازی شاهد کاهش تعداد بازیکنان فعال بوده است، همچنان یکی از محبوب ترین بازی های موبایل در سراسر جهان به شمار می‌رود و بر خلاف بیشتر رقبای خود همچنان فضایی زنده را با پلیر های قدیمی و جدید پدید آورده و همچنین دائما در حال تکامل است و توسعه دهندگان فعالانه در حال کار برای رسیدگی به بازخورد پلیر ها و بهبود بازی هستند که ممکن است به جذب پلیرهای جدید و حفظ پلیرهای کنونی نیز کمک کند و همچنین این اصل نیز قابل اعتنا است که کاهش تعداد پلیرها لزوماً نشانه ای از نابودی یا به اصطلاح Dead شدن بازی نیست و ژانر بتل رویال به شدت تنش زا رقابتی است و طبیعی است که بازی ها در طول زمان با نوسانات تعداد پلیر ها مواجه شوند ولی بحث رقابت و به چالش کشیده شدن پلیرها همواره موضوعی جدید و قابل استفاده برای وجهه دادن و تاثیر پذیری فضای این بازی و نگه داشتن پلیرهایشان است. در ابتدای آیتم به طرح این سوال اشاره کردیم که آیا پابجی جایگاه خود را در میان همتایان خود از دست داده و دیگر محبوبیت و درخشش را ندارد یا خیر، اما به طور کلی خیلی پیچیده است که قطعا بگوییم که پابجی رتبه خود را در بین بازی های بتل‌رویال از دست داده است و باید در نظر داشت که این بازی همیشه چیزی جدید با چاشنی های پابجی‌قدیمی برای ارائه دارد.

میراث و تاثیر پابجی بر روی ژانر بازی های هم‌تراز خود

پیشگام در ژانر

شکی در این نیست که پابجی یک بازی پیشگامانه بود که ژانر بتل رویال را که در سالهای اخیر بسیار موفق شده است را به محبوبیت رساند و استانداردهایی خاص و ارزنده برای بسیاری از عناصری که امروزه در دیگر بازی‌های بتل رویال دیده می‌شود، تعیین کرد.

داشتن Early Dominance

برای یک دوره قابل توجه پابجی در ژانر خود بی رقیب و برتر بود. واقع گرایی و حلقه و ساختار گیم پلی منحصر به فرد آن، جمعیت زیادی از پلیرها را به خود جلب کرد و همواره نیز از آن گاها به نام "پدید آورنده حقیقی بتل رویال" یاد می‌شود چرا که با حس و ساز و کار خاص و موضوع بسیار خلاقانه خود بود که توانست پایه‌گذار دوره جدیدی از بازی های مولتی‌پلیر و آنلاین باشد.

یک پلیر وفادار

حتی اگر پابجی بیشتر پلیرهای خود را از دست بدهد همچنان دارای حداقل یک بازیکن وفادار است و یک انتخاب محبوب برای او باقی می ماند، به خصوص در میان کسانی که تجربه واقعی تر و تاکتیکی بتل رویال را ترجیح می دهند.

انطباق با روندها

در طول مدتی که از زمان عرضه‌اش تا کنون می‌گذرد، پابجی تلاش کرده است تنش خود را حفظ کند و همچنان بین سایرین متمایز بماند و محتوا، مپ ها و به‌روزرسانی‌های جدید را معرفی کند تا جهان خود را گسترش دهد. با این حال، همچنان در تلاش است تا همان سطح محبوبیت برخی از رقبای خود را حفظ کند و همچنین شایان ذکر است که خرید یوسی توسط پلیر ها به شکلی در بازی مشخص است که میتواند چشم انداز یک اثر را نسبت به دنیای واقعی به طور کلی تغییر دهد و صرفا به شکل یک ارز گذرا در بازی های دیگر کار نمیکند و استفاده اصولی و به جا از آن میتواند تا سالها محیط بازی را برای پلیر سرزنده نگه دارد و چه بسا خوب است که حال که تخفیف های تابستانه پابجی نیز همچنان پابرجاست، خرید یوسی را برای کشف و اکسپلور بیشتر در جهان این بازی محبوب از منابعی معتبر در ایران همچون فروشگاه تخصصی سل گیم انجام دهید تا هم با خیال راحت از خرید خود مطمئن باشید و همتراز با ساخته و پرداخته های خود بازی جلو رفته و از به چالش کشیدن خود لذت ببرید.

سخن پایانی

دلایل کاهش محبوبیت پابجی موبایل؛ آیا با خرید یوسی رتبه از دست رفته باز خواهد گشت؟

از دست دادن رتبه همچنان واضح نیست و به قطع می‌توان گفت که پابجی جایگاه خود را کاملاً از دست نداده است، اما مطمئناً مانند گذشته بر این سبک تسلط ندارد. موقعیت آن ظریف تر است و به معیارهای خاصی که در نظر گرفته می شود بستگی دارد.

تکامل مستمر

چشم انداز بتل رویال دائماً در حال تغییر است، با ظهور عناوین جدید و تکامل عناوین موجود. اینکه پابجی بتواند موقعیت خود را حفظ کند به توانایی آن در سازگاری و نوآوری بستگی دارد.

● در نهایت، اینکه PUBG "رتبه خود را از دست داده است" یک موضوع با چشم اندازهای گوناگون است که هر فرد می‌تواند برداشتی متفاوت از آن داشته باشد و با این که با محیط رقابتی وسیع‌تری رو به رو است، هنوز هم پیش‌برنده این ژانر و یک یک مهره قابل توجه با حرکت های کوبنده و منحصربه‌فرد در این ژانر است و هرچقدر هم که ترازش پایین باشد، همچنان به عنوان بازی‌ای که تا اخرین لحظه به پلیر خود احترام گذاشته شناخته خواهد گشت.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋