مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

پردازنده های گرافیکی اینتل به زودی به خودروهای لوکس می آیند

پردازشگرهای گرافیکی اینتل به‌زودی به خودروهای لوکس می‌آیند

پردازشگرهای گرافیکی اینتل از کامپیوترهای شخصی به خودروهای لوکس می‌آیند تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را اجرا کنند.

درحالی‌که عادت کرده‌ایم محصولات اینتل را در تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها ببینیم، اما آخرین خبرها حکایت از آن دارند که این غول فناوری درحال توسعه یک پردازشگر گرافیکی برای خودروهای لوکس است. این پردازشگر ممکن است در سال ۲۰۲۵ در دسترس تولیدکنندگان خودرو قرار بگیرد.

به گزارش Tom's Hardware، شرکت اینتل هم اکنون پردازشگر گرافیکی Arc A760A را در دست توسعه دارد. اما برخلاف سایر محصولات شرکت، این پردازشگر گرافیکی قرار است در یک خودرو مورداستفاده قرار بگیرد. نصب پردازشگر گرافیکی در یک خودرو در نوع خود شاید حرکتی عجیب باشد، اما باتوجه‌به اینکه تولیدکنندگان خودرو به سراغ استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های مدرن در محصولات خود رفته‌اند، اینتل نیز فرصت را غنیمت شمرده و قصد دارد سخت‌افزار موردنیاز اجرای آن‌ها را فراهم کند.

پردازشگر جدید اینتل ممکن است تجربه گیمینگ را به خودروها بیاورد

پردازنده گرافیکی ARC اینتل

درحالی‌که گفته می‌شود پردازشگر گرافیکی Arc A760A قرار است برای فناوری‌های هوش مصنوعی در خودروها مورداستفاده قرار بگیرد، اما به نظر می‌رسد اینتل نیم‌نگاهی نیز مسئله گیمینگ دارد. به گفته اینتل، این جی‌پی‌یو جدید تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده و مشابه با سیستم‌های کامپیوتری را برای مسافران درون خودرو ایجاد خواهد کرد. اگر بخواهیم کمی ریزبینانه و همراه با چاشنی خوش‌بینی به این صحبت نگاه کنیم، احتمالاً منظور این است که سرنشینان یک خودرو در هنگام سفر می‌توانند با مانیتورهای داخل خودرو بازی‌های موردعلاقه خود را اجرا کنند.

پردازشگر گرافیکی Arc A760A احتمالاً شباهت‌های غیرقابل‌انکاری به Arc A750 که برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده است، خواهد داشت. اما به گفته برخی منابع، نسخه Arc A760A به‌جای یک حافظه ۸ گیگابایتی از یک حافظه ۱۶ گیگابایتی بهره خواهد برد.

همچنین گفته می‌شود که اینتل تابه‌امروز بیش از ۵۰۰ قابلیت و نرم‌افزار هوش مصنوعی را برای خودروها توسعه داده است. توسعه فعالیت‌ها به بخش خودرو قطعاً می‌تواند در افزایش درآمدهای اینتل و سروسامان دادن به وضعیت ناپایدار این کمپانی اثرگذار باشد.
 

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋