دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

اینتل سهام خود را در Arm فروخت. نشانه تغییر اساسی در ساختارها

اینتل سهام خود در Arm را فروخت؛ نشانه‌ای از تغییر اساسی ساختارها

کاهش درآمدها اینتل را مجبور کرده است تا سهام خود در شرکت بریتانیایی Arm را بفروشد.

آخرین اسناد ثبت‌شده اینتل نشان می‌دهد این غول فناوری ۱.۱۸ میلیون سهم خود در Arm بریتانیا را فروخته است. اینتل پیش از آن اعلام کرده بود مجبور است به علت کاهش درآمدها، ساختارهایش را بازسازی کنند.

به گزارش CNBC، اینتل از طریق فروش سهام خود در Arm توانسته تقریباً ۱۴۷ میلیون دلار درآمد کسب کند که براساس ارزش متوسط قیمت سهام Arm بین آوریل تا ژوئن محاسبه شده است. همچنین براساس اسناد مالی منتشرشده این شرکت تا پایان ژوئن ۱۱.۳ میلیارد دلار وجه نقد در اختیار دارد، درحالی‌که بدهی‌هایش تقریباً ۳۲ میلیارد دلار است.

 اینتل با کاهش شدید درآمدها دست‌به‌گریبان است

اینتل

گزارش مالی اخیر اینتل برای سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ نشان داد این غول فناوری دچار ضرر ۱.۶۱ میلیارد دلاری مشود. پس از اعلام این خبر، «پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل، به رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران گفت شرکت باید یکی از مهم‌ترین تغییر ساختارهای تاریخ خودش را تجربه کند. در آغاز ماه جاری میلادی، اینتل برنامه کاهش ۱۰ میلیارد دلاری هزینه‌هایش را اعلام کرد که یکی از پیامدهای آن اخراج بیش از ۱۵ هزار کارمند بود.

سهام اینتل در بازار بورس با کاهش ۲۶ درصدی مواجه شده که یکی از بدترین سقوط‌های تاریخ این شرکت در ۵۰ سال گذشته است. از آغاز سال جاری میلادی، ارزش سهام اینتل در بورس تقریباً ۶۰ درصد کاهش یافته است. همچنین رقابت شدید در بازار تراشه‌ها و وجود رقبای سرسختی مانند AMD و کوالکام کار را برای اینتل سخت‌تر می‌کند.

اینتل هم‌اکنون امید دارد با تولید تراشه‌های هوش مصنوعی بتواند بخشی از ضررهایش را جبران کند. گسترش بازار پردازشگرهای گرافیکی به خودروهای لوکس نیز یکی از برنامه‌های اینتل برای افزایش درآمدهاست.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋