مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

هشدار وزیران ایالتی به ایلان ماسک: هوش مصنوعی GROC اطلاعات انتخاباتی نادرست می دهد

هشدار وزرای ایالتی آمریکا به ایلان ماسک: هوش مصنوعی گراک اطلاعات نادرست انتخاباتی می‌دهد

پنج وزیر ایالتی آمریکا از ایلان ماسک، مالک میلیاردر شبکه اجتماعی ایکس، خواسته‌اند اطلاعات انتخاباتی نادرست هوش مصنوعی گراک را اصلاح کند.

پنج وزیر ایالتی آمریکا در نامه‌ای از ایلان ماسک، مالک میلیاردر شبکه اجتماعی ایکس، می‌خواهند چت‌بات هوش مصنوعی گراک را اصلاح کند تا دیگر اطلاعات انتخاباتی نادرست ندهد.

به‌گزارش گاردین، چت‌بات گراک اخیراً اطلاعات نادرستی درباره وضعیت «کامالا هریس» در انتخابات پیش رو منتشر کرده است. این چت‌بات به کاربران اطلاع داده که مهلت ثبت‌نام برای انتخابات در چندین ایالت به پایان رسیده است. این چت‌بات به شوخی به کاربران گفته: «اگر قصد دارید در هر یک از این ایالت‌ها برای ریاست جمهوری نامزد شوید، بهتر است بررسی کنید که جا مانده‌اند یا خیر.»

اما واقعیت این است که مهلت ثبت‌نام در 9 ایالتی که گراک نام برده همچون آلاباما، ایندیانا، میشیگان، مینه‌سوتا، نیومکزیکو، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس و واشنگتن، هنوز به پایان نرسیده است. همچنین هیچ مانعی برای نامزدی معاون رئیس‌جمهور فعلی در این ایالت‌ها وجود ندارد.

هشدار وزرای ایالتی آمریکا به ایلان ماسک: هوش مصنوعی گراک اطلاعات نادرست انتخاباتی می‌دهد

جنجال انتخاباتی ایلان ماسک: چت‌بات گراک در مظان اتهام

وزرای ایالتی پنج ایالت از این لیست یعنی میشیگان، مینه‌سوتا، نیومکزیکو، پنسیلوانیا و واشنگتن از ماسک خواسته‌اند تا اطلاعات گراک را درباره انتخابات ریاست جمهوری به‌روزرسانی کند.

«استیو سایمون» وزیر ایالتی مینه‌سوتا، تأکید کرده که این اطلاعات نادرست به میلیون‌ها کاربر ایکس رسیده است. او گفت: «این اطلاعات نادرست دامنه گسترده‌ای دارد و مدام به اشتراک گذاشته می‌شود. چه چیزهای دیگری قرار است در گراک یا ایکس ببینیم که اطلاعات نادرست را ترویج می‌دهند؟»

هوش مصنوعی گراک در نوامبر گذشته به‌عنوان یک ویژگی برای مشترکان پریمیوم و پریمیوم پلاس ایکس معرفی شد. ماسک آن را به عنوان یک چت‌بات هوش مصنوعی «شورشی» و گزینه جایگزینی معرفی کرد که به «سؤالات تندوتیزی که اکثر سیستم‌های هوش مصنوعی دیگر رد می‌کنند» پاسخ می‌دهد.

درحالی‌که اکثر میلیاردرهای فناوری درباره انتخابات سکوت می‌کنند، ماسک از یک کمیته اقدام سیاسی به نام America Pac حمایت کرده که تبلیغاتی در پشتیبانی از دونالد ترامپ پخش می‌کند. ماسک گفته این گروه از «شایسته‌سالاری و آزادی فردی» حمایت می‌کند.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋