مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

BYD رکورد سفر با یک بار شارژ خودروهای هیبریدی را شکست. 2100 کیلومتر

بی وای دی رکورد پیمایش با یک‌بار شارژ خودروهای هیبریدی را شکست؛ ۲۱۰۰ کیلومتر

بی وای دی کین L از نسل پنجم سیستم‌های هیبریدی بی‌وای‌دی بهره می‌برد. این سیستم از هوش مصنوعی برای مدیریت مصرف انرژی استفاده می‌کند.

شرکت چینی بی‌وای‌دی هفته گذشته فروش مدل جدید و هیبریدی خود را آغاز کرد. این خودرو، بی وای دی کین L نام دارد که نسخه دوربرد مدل کین به حساب می‌آید. بی‌وای‌دی ادعا کرده است که این خودرو می‌تواند با باتری‌های شارژشده و باک پر از سوخت، 2100 کیلومتر را بپیماید. بی وای دی کین L در قالب پنج مدل به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بین 99,800 تا 139,800 یوان (822,352,000 الی 1,151,952,000 تومان) متغیر است. بیشترین محدودده برد، در سه تیپ میانی و بالارده این خودرو قابل دسترس خواهد بود.

بی وای دی کین L

بی وای دی کین L‌ از نظر ابعاد و اندازه، در وضعیتی شبیه به بی وای دی Seal 06 قرار دارد. تنها تفاوت میان این دو خودرو طول و فاصله محوری بیشتر نسخه کین L است. ابعاد کین L معادل 4830، 1900 و 1495 میلی‌متر به همراه فاصله بین دومحور 2790 میلی‌متر است. همچنین باید اشاره کنیم که بی وای دی کین L، از تیپ کین پلاس بزرگ‌تر است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک با چهاراتصال است.

مشخصات فنی و تجهیزات بی وای دی کین L

بی وای دی ادعا می‌کند طراحی داخلی مدل کین L از نقاشی‌های منظره چینی الهام گرفته شده است. فضای خارجی این خودرو نیز براساس بناهای تاریخی چینی طراحی شده است. خوشبختانه تمامی دکمه‌ها در این خودرو حذف نشده‌اند و اطراف اهرم انتخابگر دنده، تعدادی دکمه فیزیکی برای کنترل عملکردها وجود دارد. صفحه نمایش سیستم سرگرمی 15.6 اینچ قطر دارد و از نوع چرخان است. پنل ابزار خودرو نیز از نوع دیجیتال 8.8 اینچی است. تمامی تیپ‌های کین L دارای شش کیسه هوا، کلید NFC‌ تلفن همراه، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل پنجره لمسی برای راننده، سیستم TPMS و حداقل شش بلندگو برای سیستم صوتی هستند.

بی وای دی کین L

بی وای دی کین L‌ از نسل پنجم سیستم‌های هیبریدی بی‌وای‌دی بهره می‌برد. این سیستم از هوش مصنوعی برای مدیریت مصرف انرژی استفاده می‌کند که حاصل آن دستیابی به رکورد مصرف سوخت 2.9 لیتر در 100 کیلومتر است. البته این رقم در قالب چرخه NEDC محاسبه شده است. درصورتی‌که عملکرد خودرو را مطابق چرخه CLTC محاسبه کنیم، رقم مصرف انرژی آن 10.7 کیلووات ساعت به ازای 100 کیلومتر پیمایش خواهد بود.

BYD Qin L

قوای فنی بی وای دی کین L‌ از ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 99.2 اسب‌بخار قدرت و 126 نیوتن‌متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی استفاده می‌کند. در دو تیپ پایه، باتری 10.8 کیلووات ساعتی به همراه موتور الکتریکی با 161 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است. برد این خودروها در حالت تمام برقی، 80 کیلومتر خواهد بود.

BYD Qin L

سه تیپ میان‌رده و بالارده، به باتری 15.874 کیلووات ساعتی به همراه موتور قدرتمندتر با 214 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور مجهز هستند. برد نسخه‌های قوی‌تر در حالت تمام برقی 120 کیلومتر و در حالت ترکیبی، 2100 کیلومتر اعلام شده است.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋