
این موتور V8 بهتازگی توسط تاکاشی اوهارا، رئیس بخش پیشرانه تویوتا، در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی معرفی شد.
تویوتا و لکسوس رسماً توسعه یک موتور V8 جدید را برای خودروهای اسپرت پرفورمنس آینده خود تأیید کردند. این موضوع تعهد آنها به استفاده از موتورهای درونسوز در کنار فناوری هیبریدی را نشان میدهد. موتور V8 جدید قلب تپنده ابرخودرو تویوتا GR GT3 خواهد بود. همچنین یک نوع از آن روی نسخه تولیدی کانسپت لکسوس اسپرت نصب خواهد شد. این اقدام دو پروژه بلندپروازانه این خودروساز را به هم پیوند میدهد.
در ابتدا شایعاتی درباره هیبریدی بودن این پیشرانه مطرح شده بود. بااینوجود نسخه کاملاً درونسوز پیشرانه جدید توسط «تاکاشی اوهارا»، رئیس بخش پیشرانه تویوتا، در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی معرفی شد. او گفت که این موتور V8 برای عملکرد عالی در دور موتور بالا بهجای گشتاور پایین توسعه داده میشود. وی گفت که این پیشرانه جدید، مکمل موتورهای چهارسیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری تویوتا خواهد بود. موتور V8 جدید معماری مشترکی با موتور چهارسیلندر توربوشارژ ۲ لیتری دارد. معماری مشترک این گمانهزنی را تقویت میکند که یک موتور V8 توئین توربو ۴ لیتری با توان بیش از ۸۰۰ اسب بخار در دست توسعه قرار دارد.

درحالیکه اوهارا شخصاً موتورهای غیرالکتریکی با دنده دستی را برای خودروهای اسپرت جادهای ترجیح میدهد، GR GT3 دارای گیربکس اتوماتیک و احتمالاً سیستم کمکی هیبریدی خواهد بود. بااینحال، برخلاف سیستمهای پلاگین هیبریدی که توسط رقبایی مانند لامبورگینی و مرسدس AMG استفاده میشوند، انتظار میرود تویوتا از یک سیستم هیبریدی خودشارژ استفاده کند.
کانسپت لکسوس اسپرت که روح LFA نمادین را زنده میکند و جانشین بالقوه لکسوس LC محسوب میشود، از موتور V8 جدید در پیکربندی متفاوتی استفاده خواهد کرد. این مدل ابتدا در هفته خودروی مونتری رونمایی شد. مدتی بعد جانشین لکسوس LC در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی به شکلی اصلاحشدهتر به نمایش درآمد. مدل یاد شده دارای کابین دونفره شیک با نمایشگر دیجیتال منحنی و فرمان یوغشکل است. طراحی داخلی، ازجمله نشانگرهای باتری و شارژ، نشانگر یک پیشرانه هیبریدی است، نه یک سیستم تمامبرقی که در ابتدا شایعه شده بود.
اوهارا اشاره کرد که موتور هشت سیلندر خورجینی در چندین نسخه عرضه خواهد شد: یک نسخه «ملایم» که احتمالاً برای لکسوس اسپرت در نظر گرفته شده است. نسخه دوم با لقب «عضلانی» نیز برای تویوتا GR GT3 مخصوص پیست طراحی شده است. این حرکت استراتژیک، تعهد دوگانه تویوتا به عملکرد و نوآوری را برجسته میکند و ترکیبی از هنر سنتی موتورسازی با پیشرفتهای مدرن هیبریدی است.

در تاریخ ۵ دسامبر (۱۴ آذرماه)، تویوتا از ابرخودرو GR GT3 رونمایی خواهد کرد. همچنین شرکت ژاپنی جزئیات کاملی در مورد این موتور V8 نسل بعدی ارائه خواهد داد که نقطه عطف مهمی در تکامل خط تولید تویوتا محسوب میشود.
پاسخ ها