مهندسی و فناوری

مهندسی و فناوری

لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

گزارش مالی آلفابت برای سه ماهه چهارم سال 2023 منتشر شد. درآمد کمتر از حد انتظار برای بخش تبلیغات

گزارش مالی سه‌ماهه چهارم 2023 آلفابت منتشر شد؛ درآمد پایین‌تر از انتظار برای بخش تبلیغات

آلفابت درآمدی بالاتر از حد انتظار برای سه‌ماهه چهارم 2023 گزارش کرده، بااین‌وجود هزینه اخراج کارمندانش حدود 700 میلیون دلار بوده است.

آلفابت درآمد و سودی بالاتر از حد انتظار برای سه‌ماهه چهارم 2023 گزارش کرده، بااین‌وجود درآمد این شرکت از بخش تبلیغات پایین‌تر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بوده است.

سال گذشته میلادی، آلفابت برنامه تعدیل نیرو را با جدیت دنبال کرد و همین مسئله در هزینه‌های کلی شرکت تأثیرگذار بود. گزارش مالی فصل چهارم 2023 آلفابت از ارزش سود هر سهم برابر با 1.64 دلار در مقابل 1.59 دلار مورد انتظار LSEG (که قبلاً Refinitiv نام داشت) خبر می‌دهد. همچنین درآمد این شرکت در 86.31 میلیارد دلار در مقابل 85.33 میلیارد دلار مورد انتظار LSEG گزارش شده است.

براساس داده‌های StreetAccount، درآمد گوگل کلود 9.19 میلیارد دلار (در مقابل 8.94 میلیارد دلار مورد انتظار) و تبلیغات یوتوب 9.2 میلیارد دلار (در مقابل 9.21 میلیارد دلار مورد انتظار StreetAccount) گزارش می‌شود. همچنین براساس داده‌های StreetAccount، هزینه‌های جذب ترافیک 13.9 میلیارد دلار در مقابل پیش‌بینی 14.1 میلیارد دلاری تحلیلگران بوده است.

گزارش مالی سه‌ماهه چهارم 2023 آلفابت منتشر شد؛ درآمد پایین‌تر از انتظار برای بخش تبلیغات

درآمد بخش تبلیغات آلفابت پایین‌تر از حد انتظار بوده است

آلفابت در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت سریع‌ترین رشد فصلی درآمد خود را از اوایل سال 2022 گزارش کرده که طی آن، فروش شرکت از 76.05 میلیارد دلار در سال گذشته‌ میلادی حدود 13 درصد افزایش یافته است. بااین‌حال، براساس داده‌های StreetAccount، درآمد 65.52 میلیارد دلاری از تبلیغات کمتر از برآوردهای 65.94 میلیارد دلاری تحلیلگران بوده است.

درآمد یوتوب که به رشد شتابان خود ادامه می‌دهد نیز در حد انتظارات ظاهر شده است. با وجود اینکه نتایج به‌طور کلی بالاتر از تخمین‌ها بوده، اما برای رضایت سرمایه‌گذاران قانع‌کننده نبوده است.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت، همچنان بر سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و تعبیه ابزارهای جدید این حوزه تمرکز می‌کند. پیچای می‌گوید برای رسیدن به این هدف، شرکت باید در سایر بخش‌ها هزینه‌ها را کاهش دهد. سال گذشته آلفابت بخشی از این موضوع را با اخراج کارمندان خود برطرف کرد که البته ظاهراً هزینه‌ای 700 میلیون دلاری به‌خاطر بسته‌های پایان خدمت نیروها، روی دست این شرکت گذاشته است.

ساندار پیچای در بیانیه مطبوعاتی به این موضوع اشاره کرد که این شرکت از قدرت خود در حوزه جستجو و توسعه روبه‌رشد یوتوب و گوگل کلود خوشحال است.

مهندسی و فناوری
مهندسی و فناوری لذت دنیای فناوی و الکترونیک * هادی محبی زاده - مهندس برق دانشگاه تبریز

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋