Tarhmarkt

Tarhmarkt

خدمات طراحی ، چاپ و بسته بندی آنلاین

6 گرایش منحصر به فرد طراحی بسته بندی محصول که در سال 2023

6 گرایش منحصر به فرد طراحی بسته بندی محصول که در سال 2023 باید در نظر گرفته شود

بسته‌بندی محصول یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که کمتر در مورد آن صحبت شده است. در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان اهمیت تولید، حمل و نقل و خرده فروشی را درک می کنند، طراحی بسته بندی در جذب و تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده اساسی است. ناگفته نماند که عملی، کاربردی و خلاقانه است. بسته بندی محصول نیز اشکال مختلفی دارد. این می تواند ناشی از تقاضای مشتری، ذاتی فلسفه شرکت، یا چیزی جسورانه و شهودی برای خود محصول باشد. بدون توجه به دلیل، اگر می خواهید در مورد بسته بندی محصول برای کسب و کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، این راهنما را بخوانید. در اینجا شش گرایش منحصربه‌فرد طراحی بسته‌بندی محصول وجود دارد که باید در سال 2023 در نظر بگیرید تا محصولات شما بالاتر از بقیه قرار بگیرند.


بسته بندی رنگارنگ

اکثر مردم مفهوم مبهمی از نظریه رنگ یا روانشناسی رنگ دارند. این به نحوه استفاده تبلیغ‌کنندگان از رنگ‌ها برای تأثیرگذاری بر رفتار و احساسات مصرف‌کننده اشاره دارد. به عنوان مثال، قرمز برای هیجان، سبز برای طراوت، زرد برای خلاقیت، بنفش برای جاه طلبی و غیره. در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها در گذشته رنگ‌های اصلی پررنگ را انتخاب می‌کردند، در سال 2023، بسیاری از آنها به بسته‌بندی‌های رنگارنگ با صدای بلند و عجیب و غریب روی آوردند. انجام این کار باعث می شود تا تصاویر چشم نواز و چشم نوازتری ایجاد شود که مشتریان را در مسیر خود متوقف می کند. از ترکیب و تطبیق رنگ ها و سبک ها برای متمایز کردن محصول خود نترسید. مشاهده بسته بندی محصولات با صدای بلند و خلاقانه از نظر بصری جذاب است، چه به صورت آنلاین و چه حضوری. مشتریان تمایل بیشتری به رفتار خرید دارند که منجر به فروش بیشتر و افزایش سود برای کسب و کار شما می شود.
 

بسته بندی قدیمی

یکی دیگر از گزینه های سبک، بسته بندی قدیمی است. شاید عجیب به نظر برسد، اما نسل های جوان تر نسبت به نسل های قدیمی تر حس نوستالژی جمعی بیشتری دارند. به همین دلیل است که شاهد تجدید حیات زیبایی شناسی Y2K هستید که در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 رایج شد. حتی هنوز، بازاریابی قدیمی یک گزینه هوشمندانه و تخیلی برای هدف قرار دادن بازارهای جوان و قدیمی است. سبک های محبوب عبارتند از تایپوگرافی دهه 1930، دکور هنری دهه 1950، و کارهای عجیب دهه 1980 و 1990. گزینه ها بی حد و حصر هستند. این به مشتریان نگاهی تازه به سبک هایی می دهد که در گذشته آنها مدت ها نادیده گرفته شده اند. مشتریان همچنین نیازی به قدردانی از ارزش تاریخی بسته بندی های قدیمی ندارند. اگر چه شما بدون شک مشتریان تاریخ گرا را جذب خواهید کرد، بسیاری از هنر، زیبایی و پیچیدگی های آن دهه ها قدردانی می کنند. بسته بندی قدیمی یک گزینه عالی برای غذا، نوشیدنی، لوازم آرایشی و مکمل ها است.

طرح های ساده

اگر بسته بندی پر سر و صدا و رنگارنگ سبک شما نیست، می توانید جایگزین را انتخاب کنید: سادگی. هیچ اشکالی در طراحی بسته بندی ساده وجود ندارد. در بیشتر موارد، محصول را به روشی قابل هضم و قابل درک به نمایش می گذارد. مشتریان احساس خستگی نمی کنند و بیشتر تمایل به خرید دارند زیرا می دانند چه چیزی می خرند. بسته بندی ساده نیز برای مشاغل مقرون به صرفه تر است. شما پول کمتری را برای طراحی، رنگ ها و فونت ها خرج می کنید. بسته بندی ساده، محصولی ماندگار را بدون پیچیدگی بیش از حد برند یا تصاویر تضمین می کند. البته، طبیعی است که بسته بندی خود را در طول زمان تغییر دهید، و تغییرات جزئی می تواند یکپارچگی محصول شما را بدون پیچیدگی بیش از حد بسته بندی آن حفظ کند و مصرف کنندگان را تحت فشار قرار دهد.

 

بسته بندی پایدار

 

روند رو به رشدی در میان مصرف کنندگان برای محصولات پایدار یا سازگار با محیط زیست، از جمله بسته بندی محصولات وجود دارد. نسل های جوان به احتمال زیاد محصولات پایداری را خریداری می کنند که قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند. بنابراین، بسته بندی پایدار یکی دیگر از شش گرایش منحصر به فرد طراحی بسته بندی محصول است که باید در سال 2022 در نظر گرفته شود. با توجه روزافزون به پایداری، گزینه محبوبی برای برندها است که باید در نظر بگیرند. با توجه به اینکه موفقیت محصول به تقاضا بستگی دارد، طبیعی است که شرکت ها بسته بندی های سازگار با محیط زیست را متناسب با این رفتار مصرف کننده انتخاب کنند. در انجام این کار، به دنبال مواد بسته بندی پایدار، رنگ ها و رنگ های خاکی و دیگر طرح هایی با مضمون محیطی باشید تا متمایز شوید. این یک گزینه رایج برای لوازم آرایشی ارگانیک، لوازم آرایش، غذا و نوشیدنی و موارد دیگر است.

بسته بندی تعاملی

قرن بیست و یکم عصر تکنولوژی است. با توجه به تکامل دستگاه های تکنولوژیکی و خرده فروشی آنلاین، تقاضا برای بسته بندی های تعاملی هرگز بیشتر از این نبوده است. بسته بندی تعاملی به مشارکت هر دو گرایش مصرف کننده و بسته اشاره دارد. به عنوان مثال، کدهای QR و خوانندگان هوشمند به مشتریان این امکان را می دهند که بدون باز کردن بسته، محصول را مشاهده کنند. این یک تحول فوق العاده در بسته بندی محصول است. اکنون مشتریان یک تجربه کاملاً تعاملی به روشی نوآورانه جدید دارند. ابزارهای دیگر، مانند ارتباطات میدانی نزدیک و شناسایی فرکانس رادیویی، بیشتر به مشتریان کمک می‌کنند بدانند چه چیزی می‌خرند. تنها کاری که مشتریان باید انجام دهند این است که به یک محصول نزدیک شوند و در دستگاه هوشمند آنها ظاهر شود. آنها می توانند اطلاعات دقیق تری را در لحظه مشاهده کنند تا بدانند آیا محصول همان چیزی است که آنها انتظار دارند یا خیر.

 

 

بافت ها

آخرین اما نه کم‌اهمیت، بسته‌بندی بافت‌دار یکی دیگر از طراحی‌های شیک بسته‌بندی است. بسیاری از صاحبان مشاغل نقش بافت را در محصولات خود در نظر نمی گیرند. با این حال، انسان ها گونه ای پاسخگو هستند. آنها به اندازه حس لامسه و در برخی موارد بیشتر از بینایی متکی هستند. در حالی که ممکن است به نظر نمی رسد مفهوم قابل توجهی در رفتار خرید باشد، لمس هنوز یک دارایی مهم است. اگر چیزی نرم و راحت به نظر برسد، احتمال خرید آن بیشتر از درشت یا ناراحت کننده است. با این حال، بسته به چیزی که می فروشید، بافت های جایگزین ممکن است مفید باشند. به عنوان مثال، اگر نیاز به بسته بندی صابون طبیعی دارید، ممکن است بخواهید بسته بندی بافتی مشابه محصول را ارائه دهید. ناخودآگاه نقش اساسی در این قدرت خرید دارد. مشتریان چیزی را می خواهند که به نظر برسد. در حالی که اجرای این کار می تواند دشوار باشد، بهترین قضاوت خود را برای ایجاد بسته بندی بافتی به کار ببرید که مطابق و حسی باشد که قصد دارید.

 

منبع : tarhmarkt

Tarhmarkt
Tarhmarkt خدمات طراحی ، چاپ و بسته بندی آنلاین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋