Tarhmarkt

Tarhmarkt

خدمات طراحی ، چاپ و بسته بندی آنلاین

مدیریت رنگ در چاپ افست: RGB در مقابل CMYK

 

 

 

وقتی نوبت به بازاریابی چاپی می‌رسد، مدیریت مؤثر رنگ برای اطمینان از اینکه طرح‌های رنگی شما در مواد چاپی و دیجیتالی شما ثابت می‌ماند، کلیدی است. علاوه بر وضوح چاپ، اندازه تصویر، کیفیت کاغذ و خونریزی، مدیریت رنگ در چاپ افست یکی از رایج ترین مسائلی است که مشتریان در طرح مارکت با آن مواجه هستند.

 

 

مدیریت رنگ چیست؟

 

مدیریت رنگ وسیله ای است که از طریق آن تبدیل بین سیستم های رنگی مختلف رسانه های مختلف را کنترل می کنید. به عنوان مثال، صفحه تلویزیون پلاسما HD حالت رنگ متفاوتی با مانیتور کامپیوتر خواهد داشت. که به نوبه خود با چاپگر افست متفاوت است. نوع رنگ آمیزی که می توانید در چاپ به دست آورید با آنچه می توانید روی صفحه به دست آورید بسیار متفاوت است. بنابراین مهم است که هنگام انجام چاپ افست به این موضوع توجه داشته باشید. اگر یک پوستر سفارشی زیبا برای چاپ طراحی کرده اید، در مقایسه با ظاهری که در رایانه شما دارد، روی کاغذ متفاوت به نظر می رسد.

 

هدف اصلی مدیریت رنگ در چاپ افست، اطمینان از یکپارچگی صاف در بین تمام مواد بازاریابی شما است. هنگام هماهنگی یک کمپین بازاریابی چند رسانه ای، باید مطمئن شوید که رنگ های موجود در تبلیغات دیجیتال شما با رنگ های چاپی مطابقت دارد. ایجاد هماهنگی رنگ برای ایجاد یک برند قابل تشخیص و تاثیرگذار ضروری است. تصور کنید قرمز کوکاکولا همیشه در حال تغییر بود. آنقدر نمادین نخواهد بود رنگ قوطی ها باید با رنگ وب سایت و بیلبوردها یکی باشد.

 

 

بنابراین چگونه می توانید رنگ را به طور موثر مدیریت کنید؟

اولین قدم درک این موضوع است که رسانه های چاپی و دیجیتال از دو طرح رنگ کاملاً متفاوت استفاده می کنند. به ترتیب CMYK و RGB.
RGB

 

RGB (قرمز، سبز، آبی) یک طرح رنگی دیجیتالی است که واضح تر به نظر می رسد. جسور، غنی و پر جنب و جوش است، با درجه بندی های ظریف زیادی. با این حال، نمی توان آن را در واقعیت تکرار کرد، بنابراین شما همیشه باید در CMYK چاپ کنید. این به این دلیل است که مدل های رنگی RGB با عنصر چهارم کار می کنند: نور پس زمینه. در رایانه، نور یکپارچه از صفحه نمایش به مدل‌های RGB کمک می‌کند طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را نمایش دهند. از طرف دیگر، کاغذ نور یکپارچه ندارد، بنابراین رنگ های کمتری را نمایش می دهد.

CMYK

 

CMYK (فیروزه ای، سرخابی، زرد، سیاه) طرح رنگی است که برای چاپ استفاده می شود زیرا تمام ماشین های چاپ در این کد کار می کنند. اگرچه حالت رنگ CMYK از چهار رنگ اصلی استفاده می کند (در مقایسه با سه رنگ اصلی در RGB)، اما فضای رنگی کمتری دارد، زیرا چاپ نمی تواند نور پس زمینه را که برای طرح های رنگی RGB ضروری است، تکرار کند.

 

تفاوت RGB و CYMK برای محصولات چاپی من به چه معناست؟

 

هنگامی که تصویری را چاپ می کنید که در حالت RGB طراحی شده است، وقتی برای چاپ به CMYK تبدیل می شود، اغلب کمی محو، بی صدا یا تغییر رنگ به نظر می رسد. به منظور مدیریت در برابر تغییر رنگ، باید این را در طراحی خود لحاظ کنید.

 

آیا باید با RGB یا CMYK طراحی کنید؟

 

در مرحله طراحی، دانستن زمان و نحوه استفاده از RGB یا CMYK ضروری است. یک قانون کلی خوب برای مدیریت رنگ در چاپ افست این است که هر چیزی که برای استفاده آنلاین یا روی صفحه طراحی شده است باید همیشه در RGB باشد، در حالی که مواد چاپ شده مانند بروشور، پوستر و بروشور باید به CMYK باشد. انتخاب بین این طرح‌های رنگی بر وضوح شما تأثیر نمی‌گذارد، اما بر کیفیت تصویر چاپ شده شما تأثیر می‌گذارد. با توجه به اینکه مواد چاپی همیشه به CMYK نیاز دارند، اگر در مرحله طراحی با CMYK کار کنید، در مورد چاپ ناامید نخواهید شد.

 

دلیل استفاده چاپگرهای افست از CMYK این است که برای دستیابی به رنگ، هر جوهر (فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه) باید به طور جداگانه اعمال شود تا زمانی که ترکیب شوند و یک طیف تمام رنگی را تشکیل دهند. در مقابل، مانیتورهای رایانه با استفاده از نور، نه جوهر، رنگ ایجاد می کنند. بنابراین، صفحه‌های رایانه‌ای نسبت به مواد چاپی «گستره رنگ» بزرگ‌تری دارند، به این معنی که صفحه‌های مدرن می‌توانند میلیون‌ها رنگ بیشتر از کاغذ نمایش دهند. با آگاهی از این تفاوت در تکنولوژی، می توانید طرح هایی ایجاد کنید که برای رسانه های مختلف کاملاً کار کنند. فقط به یاد داشته باشید، از RGB برای دیجیتال و CMYK برای آنلاین استفاده کنید

 

اشتباه آسان: من در RGB طراحی کرده ام

 

ما در طول تجربه خود در صنعت چاپ هزاران ماده را برای مشتریان خود چاپ کرده ایم و یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در مدیریت رنگ در چاپ افست دیده ایم، سردرگمی بین RGB و CMYK است.

بسیاری از مشتریان طرح هایی را برای چاپ در یک برنامه دیجیتالی مانند Photoshop ایجاد می کنند که به طور پیش فرض از حالت رنگ RGB استفاده می کند. این به این دلیل است که اکثر مردم از فتوشاپ برای ویرایش تصاویر دیجیتال، طراحی وب سایت و اشکال مختلف رسانه ای استفاده می کنند که روی صفحه نمایش کامپیوتر قرار می گیرند. در فتوشاپ از CMYK به عنوان حالت پیش فرض استفاده نمی شود.

این بدان معناست که اگرچه یک طرح می‌تواند هنگام مشاهده در فتوشاپ یا روی مانیتور کامپیوتر عالی به نظر برسد، به ناچار اختلاف زیادی در طرح رنگ بین نسخه اصلی روی صفحه و نسخه چاپی وجود خواهد داشت.

 

راه حل: تبدیل به CMYK

 

اکثر نرم افزارهای اصلی طراحی باید به شما این امکان را بدهند که بین طرح های رنگی تبدیل کنید. نکته کلیدی در تبدیل به CMYK قبل از چاپ است تا بتوانید رنگ ها را در انتظار تغییر رنگ تنظیم کنید. اگر نمی توانید این گزینه را در نرم افزاری که استفاده می کنید پیدا کنید، باید نرم افزار طراحی دیگری را بیابید، زیرا ممکن است به راحتی برای استفاده در چاپ افست پذیرفته نشود.

اگر از فتوشاپ استفاده می کنید، تبدیل به CMYK بسیار ساده است. به سادگی به "Image Menu" بروید، "Color Mode" و سپس "CMYK" را انتخاب کنید. سپس فتوشاپ دقیقاً به شما نشان می دهد که طراحی RGB شما زمانی که در CMYK چاپ می شود چگونه به نظر می رسد. برای اکثر طرح‌ها (بسته به پیچیدگی طرح شما و تعداد رنگ‌هایی که در آن استفاده می‌شود)، احتمالاً متوجه تفاوت‌های کمی در رنگ‌بندی خواهید شد، به خصوص بین آبی و سبز.

 

اگر به تصویر تبدیل شده نگاه کنید، و فکر می کنید که بلوز بسیار متفاوت به نظر می رسد. شما باید از یک لایه تنظیم رنگ انتخابی استفاده کنید. با این کار می توانید مقداری از رنگ سرخابی را حذف کرده و رنگ مشکی و فیروزه ای بیشتری جایگزین آن کنید. این اطمینان حاصل می کند که بلوز شما در طول فرآیند چاپ بنفش نمی شود. اگر احساس می کنید که رنگ سبزها کمی تغییر رنگ داده است، از یک لایه تنظیم رنگ انتخابی دیگر استفاده کنید. اما این بار باید مقداری از رنگ فیروزه ای را بردارید و کمی رنگ زرد را جایگزین آن کنید. این باید رنگ های شما را به حالت عادی برگرداند.

 

 

نحوه استفاده از پروفایل های رنگی

 

اگر مطمئن نیستید که رنگ های تصویر خود را به صورت دستی دستکاری کنید تا طرح رنگی CMYK را جبران کنید. می توانید از نرم افزاری برای تبدیل خودکار تصویر خود استفاده کنید.

همانطور که اشاره کردیم، هر دستگاه رنگی (چه کاغذ، صفحه نمایش، چاپگر و غیره) رنگ را متفاوت نشان می دهد. اما می توانید این تفاوت را با استفاده از ابزارهای استانداردی به نام پروفایل رنگ اندازه گیری کنید. هر دستگاه نمایه رنگ مخصوص به خود را دارد (بر اساس اندازه گیری هایی که تفاوت بین رنگ ها را در بین دستگاه ها مقایسه می کند). شما می توانید بین پروفایل های رنگی مختلف در نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Photoshop یا Illustrator تبدیل کنید. بدین ترتیب تصویر شما به صورت خودکار برای نمایه رنگ دستگاه انتخابی شما قالب بندی می شود.

در مرحله طراحی، جابجایی از RGB به CMYK بسیار آسان است. با تبدیل تصویر خود به تناسب نمایه رنگی چاپگر شما. می‌توانید این کار را با رفتن به «ویرایش»، انتخاب «تبدیل به نمایه» انجام دهید. و سپس نمایه رنگ ترجیحی (یا مورد نیاز) چاپگر خود را از لیست کشویی انتخاب کنید. اگر نمایه رنگی مورد نیاز چاپگر شما در دسترس نیست، باید بتوانید آن را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید. این یک راه آسان برای اطمینان از دستیابی خودکار به مدیریت رنگ موثر در دستگاه های خود است.

 

نتیجه

 

مدیریت رنگ در چاپ افست واقعاً ساده است، تا زمانی که در دام رنگ قدیمی نیفتید. فقط به یاد داشته باشید: CMYK برای چاپ و RGB برای دیجیتال. اگر از تفاوت بین دو حالت رنگ آگاه هستید. و از پتانسیل تغییر رنگ بین رسانه های دیجیتال و چاپی اطلاع دارید. سپس مطمئن شوید که طرح های زیبایی ایجاد می کنید که در چاپ عالی به نظر می رسند. این به شما کمک می کند تا به یکپارچگی طرح رنگ در کمپین های بازاریابی خود برسید.

اگر طرح های خود را با استفاده از طرح رنگ RGB ایجاد کرده اید، نگران نباشید! شما فقط باید به یاد داشته باشید که قبل از ارسال تصویر برای چاپ به CMYK تبدیل کنید. این ممکن است نیاز به تصحیح دستی رنگ‌ها در طرح شما با تنظیم تغییرات رنگ فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و کلیدی داشته باشد. اگر می‌خواهید ایمن بازی کنید، طراحی خود را با استفاده از Adobe Illustrator (یا یک برنامه مبتنی بر برداری مشابه) در CMYK ایجاد کنید. به این ترتیب شما تضمین می‌کنید که طرح‌های زیبایی بسازید که در چاپ عالی به نظر می‌رسند. راهنمای ساده ما را برای مدیریت حرفه ای رنگ دنبال کنید تا مطمئن شوید که از طرح رنگی که برای شما مناسب است استفاده می کنید.

 

منبع : طرح مارکت

 

Tarhmarkt
Tarhmarkt خدمات طراحی ، چاپ و بسته بندی آنلاین

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋