takweblog

takweblog

دانلود رایگان جزوه اصول علم اقتصاد

دانلود جزوه اصول علم اقتصاد
دانلود جزوه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود رایگان جزوه اصول علم اقتصاد با کیفیت مناسب و فرمت پی دی اف pdf  تایپ شده و بسیار کامل و جامع جزوه مفید اصول علم اقتصاد

 

یک تصحیح مسطح معمولاً نسبت به زیگزاگ، کمتر از موج ضربه قبلی را دنبال می کند. این تمایل زمانی رخ می دهد که روند بزرگتر قوی باشد، بنابراین عملاً همیشه قبل یا بعد از یک کشش است. هر چه روند زیربنایی قدرتمندتر باشد، مسطح کوتاه تر خواهد بود. در درون یک تکانه، موج چهارم غالباً یک حالت صاف دارد، در حالی که موج دوم به ندرت انجام می دهد. چیزی که می‌توان آن را «دبل آپارتمان» نامید، اتفاق می‌افتد. با این حال، الیوت چنین تشکیلاتی را به عنوان "دو سه" طبقه بندی کرد، اصطلاحی که بعداً در این فصل به آن می پردازیم.
کلمه "مسطح" به عنوان یک نام جامع برای هر تصحیح A-B-C که 3-3-5 را تقسیم می کند استفاده می شود. با این حال، در ادبیات الیوت، سه نوع اصلاح 3-3-5 به دلیل تفاوت در شکل کلی آنها نامگذاری شده است. در یک تصحیح مسطح منظم، موج B تقریباً در سطح ابتدای موج A خاتمه می یابد، و موج C کمی پس از پایان موج A به پایان می رسد، همانطور که در شکل های 1-29 تا 1-32 نشان داده ایم. با این حال، بسیار رایج‌تر، گونه‌ای است که ما آن را تخت منبسط می‌نامیم، که دارای قیمتی بسیار فراتر از موج ضربه‌ای قبلی است. الیوت این تغییر را یک تخت "نامنظم" نامید، اگرچه این کلمه نامناسب است زیرا آنها در واقع بسیار رایج تر از آپارتمان های "عادی" هستند.
در تخت های منبسط شده، موج B از الگوی 3-3-5 فراتر از سطح شروع دانلود رایگان جزوه اصول علم اقتصاد موج A خاتمه می یابد، و موج C به طور قابل ملاحظه ای فراتر از سطح پایانی موج A پایان می یابد، همانطور که برای بازارهای گاوی در شکل های 1-33 و نشان داده شده است. 1-34 و بازارها را در شکل های 1-35 و 1-36 کاهش می دهد. شکل‌گیری در DJIA از آگوست تا نوامبر 1973 یک اصلاح مسطح گسترش یافته در یک بازار نزولی یا یک "مسطح منبسط شده معکوس" بود (شکل 1-37 را ببینید).

در یک تغییر نادر در الگوی 3-3-5، که ما آن را صاف در حال اجرا می نامیم، موج B بسیار فراتر از آغاز موج A مانند یک تخت منبسط شده خاتمه می یابد، اما موج C نمی تواند تمام فاصله خود را طی کند و از موج کوتاه می آید. سطحی که موج A در آن به پایان رسید، مانند شکل های 1-38 تا 1-41. ظاهراً در این حالت، نیروهای در جهت روند بزرگتر آنقدر قوی هستند که الگو در آن جهت کج می شود. نتیجه مشابه قطع یک تکانه است.
همیشه مهم است، اما به‌ویژه زمانی که به این نتیجه می‌رسیم که یک آپارتمان در حال اجرا بوده است، این که زیرمجموعه‌های داخلی به قوانین الیوت پایبند باشند. به عنوان مثال، اگر موج فرضی B به جای سه موج، به پنج موج تقسیم شود، به احتمال زیاد اولین موج بالا از ضربه درجه بالاتر بعدی است. قدرت امواج ضربه ای مجاور در تشخیص اصلاحات در حال اجرا مهم است که فقط در بازارهای قوی و سریع رخ می دهد.
با این حال ما باید یک هشدار بدهیم. به ندرت نمونه ای از این نوع اصلاح در رکورد قیمت وجود دارد. هرگز یک اصلاحیه را زودتر از موعد به این شکل برچسب نزنید، در غیر این صورت از هر ده بار 9 بار اشتباه می کنید. در مقابل، مثلث در حال اجرا بسیار رایج تر است (به بخش بعدی مراجعه کنید).

 

به نظر می رسد که یک مثلث توازن نیروها را منعکس می کند و باعث حرکتی جانبی می شود که معمولاً با کاهش حجم و فرار همراه است. الگوی مثلث شامل پنج موج همپوشانی است که 3-3-3-3-3 را تقسیم می کنند و A-B-C-D-E برچسب گذاری می شوند. یک مثلث با اتصال نقاط پایانی امواج A و C و B و D مشخص می‌شود. موج E می‌تواند از خط A-C کمتر یا بیش از حد عبور کند، و در واقع، تجربه ما به ما می‌گوید که این اتفاق اغلب رخ می‌دهد.
همانطور که در شکل 1-42 نشان داده شده است، سه نوع مثلث وجود دارد: منقبض، مانع و منبسط شونده. الیوت ادعا کرد که خط افقی یک مثلث مانع می تواند در هر دو طرف مثلث رخ دهد، اما چنین نیست. همیشه در سمتی اتفاق می افتد که موج بعدی از آن فراتر خواهد رفت. اصطلاحات الیوت، «صعودی» و «نزولی»، با این وجود، مختصر مفیدی در ارتباط با اینکه آیا مثلث مانع به ترتیب در بازار گاو نر یا خرسی رخ می دهد، مفید هستند.

 

دانلود رایگان جزوه اصول علم اقتصاد pdf

شکل 1-42 انقباض و مثلث های مانع را به طور کامل در محدوده قیمت قبلی که ممکن است یک مثلث منظم نامیده می شود، نشان می دهد. با این حال، همانطور که در شکل 1-43 نشان داده شده است، بسیار معمول است که موج B یک مثلث انقباض از شروع موج A در چیزی که ممکن است مثلث در حال اجرا نامیده شود، فراتر رود. علیرغم ظاهر جانبی آنها، همه مثلث ها، از جمله مثلث های در حال اجرا، یک اصلاح خالص از موج قبلی در انتهای موج E ایجاد می کنند.
چندین مثال واقعی از مثلث ها در نمودارهای این کتاب وجود دارد (شکل های 1-28، 3-15، 5-5، 6-9، 6-10 و 6-12 را ببینید). همانطور که متوجه شدید، بیشتر   یک مثلث زیگزاگ هستند، اما گاهی اوقات یکی از زیرموج ها (معمولا موج C) پیچیده تر از بقیه است و می تواند شکل یک زیگزاگ متعدد را به خود بگیرد. در موارد نادر، یکی از امواج فرعی (معمولاً موج E) خود یک مثلث است، به طوری که کل الگو به 9 موج کشیده می شود. بنابراین، مثلث‌ها، مانند زیگزاگ‌ها، گاهاً یک توسعه مشابه با یک پسوند را نشان می‌دهند. یک نمونه در نقره از سال 1973 تا 1977 رخ داد (شکل 1-44 را ببینید).

 

یک مثلث همیشه در موقعیتی قبل از موج عملی نهایی در الگوی یک درجه بزرگتر رخ می دهد، یعنی، به عنوان موج چهار در یک ضربه، موج B در یک ABC، یا موج نهایی X در یک زیگزاگ دو یا سه گانه یا ترکیبی (به بخش بعدی مراجعه کنید). یک مثلث همچنین ممکن است به عنوان الگوی عملی نهایی در یک ترکیب اصلاحی، همانطور که در بخش بعدی مورد بحث قرار گرفت، رخ دهد، اگرچه حتی در آن زمان نیز معمولاً در الگوی یک درجه بزرگتر از ترکیب اصلاحی، مقدم بر موج عملی نهایی است. اگرچه در موارد بسیار نادر، موج دوم در یک ضربه به نظر می رسد که به شکل یک مثلث است، معمولاً به این دلیل است که یک مثلث بخشی از اصلاح است، که در واقع یک سه دوتایی است (به عنوان مثال، شکل 3 را ببینید. -12).
در بازار سهام، زمانی که یک مثلث در موقعیت موج چهارم رخ می دهد، موج پنج گاهی سریع است و تقریباً فاصله وسیع ترین قسمت مثلث را طی می کند. الیوت در اشاره به این موج حرکتی سریع و کوتاه که از یک مثلث پیروی می کند، از کلمه "رانش" استفاده کرد. رانش معمولا یک ضربه است اما می تواند یک مورب انتهایی باشد. در بازارهای قدرتمند، هیچ نیروی رانشی وجود ندارد، بلکه موج پنجم طولانی مدت است. بنابراین اگر موج پنجم به دنبال یک مثلث از یک حرکت رانش معمولی عبور کند,نشان دهنده یک موج طولانی مدت.تکانه های پیشروی پس از مثلث در کالا ها در درجه های بالاتر از حد متوسط معمولا طولانی ترین موج در دنباله هستند,همانطور که در فصل 6 توضیح داده شد.
بسیاری از تحلیلگران فریب خورده اند که خیلی زود به یک مثلث تکمیل شده برچسب می زنند. مثلث ها زمان می برند و به طرفین می روند. اگر شکل 1-44 را به دقت بررسی کنید، خواهید دید که می توان تفنگ را در وسط موج b پرید دانلود رایگان جزوه اصول علم اقتصاد و پایان پنج موج انقباض را اعلام کرد. اما خطوط مرزی مثلث ها تقریباً هرگز به این سرعت فرو نمی ریزند. زیر موج C معمولاً یک موج پیچیده است، اگرچه موج B یا D می تواند این نقش را ایفا کند. به مثلث ها زمان بدهید تا رشد کنند.
بر اساس تجربه ما از مثلث ها، همانطور که نمونه های شکل های 1-27 و بعد در 3-11 و 3-12 نشان می دهد، ما پیشنهاد می کنیم که اغلب زمانی که خطوط مرزی یک مثلث منقبض به یک راس می رسند، منطبق می شوند. با یک نقطه عطف در بازار. شاید فراوانی این رخداد گنجاندن آن در میان دستورالعمل های مرتبط با اصل موج را توجیه کند.

 

دانلود جزوه اصول علم اقتصاد

ترکیب (دو و سه گانه سه)
الیوت ترکیب جانبی از دو الگوی اصلاحی را «دوگانه سه» و سه الگو را «سه سه‌گانه» نامید. در حالی که یک سه واحد هر زیگزاگ یا مسطح است، یک مثلث جزء نهایی مجاز چنین ترکیباتی است و در این زمینه "سه" نامیده می شود. یک ترکیب از انواع ساده تر اصلاحات، از جمله زیگزاگ، تخت و مثلث تشکیل شده است. به نظر می رسد که وقوع آنها روشی است که اصلاح مسطح برای گسترش عمل جانبی انجام می شود. مانند زیگزاگ‌های دوتایی و سه‌گانه، اجزای الگوی اصلاحی ساده دارای برچسب‌های W، Y و Z هستند. هر موج واکنشی با برچسب X، می‌تواند شکل هر الگوی اصلاحی را به خود بگیرد، اما معمولاً یک زیگزاگ است. مانند زیگزاگ‌های متعدد، به نظر می‌رسد که سه الگوی محدود هستند، و حتی آن‌ها در مقایسه با سه الگوی دوتایی رایج‌تر، نادر هستند.
الیوت در زمان‌های مختلف، ترکیب‌های سه‌گانه را به‌طور متفاوتی برچسب‌گذاری کرد، اگرچه الگوی مصور همیشه به شکل دو یا سه تخت کنار هم قرار گرفته‌اند، همانطور که در شکل‌های 1-45 و 1-46 نشان داده شده است. با این حال، الگوهای اجزاء معمولاً در شکل متناوب هستند. به عنوان مثال، یک تخت به دنبال یک مثلث، نوع معمولی تری از دو سه است (که اکنون در سال 1983 می شناسیم؛ به ضمیمه مراجعه کنید)، همانطور که در شکل 1-47 نشان داده شده است.

همانطور که در شکل 1-48 نشان داده شده است، یک تخت و به دنبال آن یک زیگزاگ مثال دیگری است. طبیعتاً، از آنجایی که ارقام این بخش، اصلاحات در بازارهای صعودی را نادیده می‌گیرند، برای مشاهده آنها به عنوان اصلاحات صعودی در بازارهای نزولی، فقط باید معکوس شوند.

در بیشتر موارد، یک ترکیب افقی است. الیوت نشان داد که کل شکل‌گیری می‌تواند در برابر روند بزرگ‌تر شیب داشته باشد، اگرچه ما هرگز چنین چیزی را پیدا نکرده‌ایم. یک دلیل این است که به نظر می رسد هرگز بیش از یک زیگزاگ در یک ترکیب وجود نداشته باشد. همچنین بیش از یک مثلث وجود ندارد. به یاد بیاورید که مثلث هایی که به تنهایی رخ می دهند، مقدم بر حرکت نهایی یک روند بزرگتر هستند. به نظر می رسد ترکیبات این شخصیت و مثلث های ورزشی را تنها به عنوان موج نهایی در یک سه دو یا سه گانه می شناسند.
اگرچه زیگزاگ‌های دوتایی و سه‌گانه (شکل 1-26) را می‌توان به‌عنوان ترکیب‌های غیر افقی، همانطور که الیوت به نظر می‌رساند، از این نظر که زاویه روند آنها تندتر از روند جانبی ترکیب‌ها است (به دستورالعمل تناوب در فصل 2 مراجعه کنید) متفاوت است. برای پیشنهاد در قانون طبیعت. اما سه گانه دو و سه گانه با زیگزاگ های دوتایی و سه گانه نه تنها از نظر زاویه بلکه از نظر هدف متفاوت هستند. در یک زیگزاگ دوتایی یا سه گانه، اولین زیگزاگ به ندرت به اندازه کافی بزرگ است که تصحیح قیمت مناسب موج قبلی را ایجاد کند. دو یا سه برابر شدن فرم اولیه معمولاً برای ایجاد یک اصلاح قیمت با اندازه مناسب ضروری است. با این حال، در یک ترکیب، اولین الگوی ساده اغلب یک اصلاح قیمت مناسب را تشکیل می دهد. به نظر می رسد که افزایش دو یا سه برابری عمدتاً برای تمدید مدت زمان فرآیند اصلاحی پس از رسیدن به اهداف قیمتی قابل توجه اتفاق می افتد. گاهی اوقات زمان بیشتری برای رسیدن به یک خط کانال یا دستیابی به خویشاوندی قوی تر با اصلاح دیگر در یک ضربه نیاز است. همانطور که تثبیت ادامه دارد، روانشناسی و اصول اولیه روندهای خود را بر این اساس گسترش می دهند.
همانطور که این بخش مشخص می کند، تفاوت کیفی بین سری 3 + 4 + 4 + 4 و غیره و سری 5 + 4 + 4 + 4 و غیره وجود دارد. توجه داشته باشید که در حالی که یک موج ضربه ای دارای تعداد کل 5 است. ، با پسوندهای منتهی به 9 یا 13 موج و غیره، یک موج اصلاحی دارای تعداد 3 است، با ترکیبات منتهی به 7 یا 11 موج و غیره. به نظر می رسد که مثلث یک استثنا باشد، اگرچه می توان آن را به عنوان یک سه تا سه، که در مجموع 11 موج می شود، حساب کرد. بنابراین، اگر یک شمارش داخلی نامشخص باشد، گاهی اوقات می توانید صرفاً با شمارش امواج به یک نتیجه معقول برسید. به عنوان مثال، شمارش 9، 13 یا 17 با تعداد کمی همپوشانی انگیزه محتمل است، در حالی که شمارش 7، 11 یا 15 با همپوشانی های متعدد احتمالاً اصلاح کننده است. استثناهای اصلی مورب های هر دو نوع هستند که ترکیبی از نیروهای محرک و اصلاحی هستند.

گاهی اوقات انتهای یک الگو با قیمت افراطی مرتبط متفاوت است. در چنین مواردی، انتهای الگو را بالا یا پایین "ارتدوکس" می نامند تا آن را از قیمت واقعی بالا یا پایین که در داخل الگو یا پس از پایان الگو رخ می دهد متمایز کند. به عنوان مثال، در شکل 1-14، انتهای موج (5) علیرغم اینکه موج (3) قیمت بالاتری را به ثبت رساند، بالای ارتدوکس است. در شکل 1-13، انتهای موج 5 پایین ارتدوکس است. در شکل‌های 1-33 و 1-34، نقطه شروع موج A بالای ارتدوکس بازار گاوی قبلی است، علی‌رغم اوج بالاتر موج B. در شکل‌های 1-35 و 1-36، شروع موج A است. پایین ارتدکس در شکل 1-47، انتهای موج Y پایین ترین نقطه بازار نزولی است، حتی اگر قیمت پایین در انتهای موج W رخ دهد. .
فرض نادرست این که یک قیمت افراطی خاص نقطه شروع صحیح برای برچسب گذاری موج است، می تواند تحلیل را برای مدتی متوقف کند، در حالی که آگاهی از الزامات شکل موج شما را در مسیر نگه می دارد. علاوه بر این، هنگام استفاده از مفاهیم پیش‌بینی که در فصل 4 معرفی خواهند شد، طول و مدت یک موج معمولاً با اندازه‌گیری و پیش‌بینی نقاط پایانی متعارف تعیین می‌شود.

تطبیق عملکرد و حالت

پیش از این در این فصل، دو عملکردی که امواج ممکن است انجام دهند (عمل و واکنش)، و همچنین دو حالت توسعه ساختاری (انگیزه و اصلاحی) که آنها متحمل می شوند را شرح دادیم. اکنون که همه انواع امواج را بررسی کردیم، می‌توانیم برچسب‌های آنها را به صورت زیر خلاصه کنیم:
- برچسب‌های امواج اکشن 1، 3، 5، A، C، E، W، Y و Z.
- برچسب‌های امواج واکنشی عبارتند از: 2، 4، B، D و X.
همانطور که قبلاً گفته شد، همه امواج واکنشی در حالت اصلاحی توسعه می یابند و بیشتر امواج کنشی در حالت حرکتی توسعه می یابند. بخش های قبل توضیح داده اند که کدام امواج عملی در حالت اصلاحی توسعه می یابند. آنها عبارتند از:
- امواج 1، 3 و 5 در یک مورب انتهایی،
- موج A در یک تصحیح مسطح،
- امواج A، C و E در یک مثلث،
- امواج W و Y در یک زیگزاگ دوتایی و یک دوتایی سه،
- موج Z در زیگزاگ سه گانه و سه سه.
از آنجایی که امواج ذکر شده در بالا در جهت نسبی عملی هستند اما در حالت اصلاحی توسعه می یابند، ما آنها را امواج "اصلاح کنشی" می نامیم.
اصطلاحات اضافی (اختیاری)
عباراتی که بیانگر هدف هستند

اگرچه عمل در پنج موج با واکنش در سه موج در تمام درجات روند بدون توجه به جهت دنبال می شود، پیشرفت با یک تکانه کنشی آغاز می شود که طبق قرارداد در جهت رو به بالا نمودار می شود. (از آنجایی که همه این نمودارها نسبت ها را نشان می دهند، می توان آنها را در جهت نزولی نشان داد. به عنوان مثال، به جای دلار به ازای هر سهم، می توان سهم به ازای هر دلار را ترسیم کرد.) در نهایت و اساساً، روند بلندمدت بازار سهام، که بازتابی از پیشرفت انسان است، به سمت بالا جهت است. پیشرفت با توسعه امواج ضربه ای با درجه بزرگتر انجام می شود. امواج حرکتی رو به پایین صرفاً بخشی از اصلاحات هستند و بنابراین مترادف با پیشرفت نیستند. به طور مشابه، امواج اصلاحی به سمت بالا هنوز اصلاح کننده هستند و در نتیجه در نهایت پیشرفتی حاصل نمی شود. بنابراین، سه عبارت اضافی برای نشان دادن هدف یک موج مورد نیاز است، تا به راحتی بین امواجی که منجر به پیشرفت می شوند و امواجی که منجر به پیشرفت نمی شوند، تمایز قائل شوند.

 

هر موج انگیزشی به سمت بالا که در یک موج اصلاحی با درجه بزرگتر نباشد، موج پیشرونده نامیده می شود. باید با 1، 3 یا 5 برچسب گذاری شود. هر موج نزولی، صرف نظر از حالت، یک موج رگرسیون نامیده می شود. در نهایت، یک موج رو به بالا، بدون توجه به حالت، که در یک موج اصلاحی با هر درجه بزرگتر رخ می دهد، یک موج پیش رونده نامیده می شود. هر دو و پیشرونده بخشی یا تمام اصلاحات هستند. تنها یک موج پیشرونده مستقل از نیروهای مخالف است.
خواننده ممکن است تشخیص دهد که اصطلاح رایج "بازار گاوی" برای موج پیشرونده، اصطلاح "بازار نزولی" برای موج پسرونده و اصطلاح "رشد بازار نزولی" برای موج پیش رونده به کار می رود. با این حال، تعاریف مرسوم اصطلاحاتی مانند "بازار گاوی"، "بازار خرسی"، "اولیه"، "متوسط"، "جزئی"، "رالی"، "بازگشت" و "اصلاح" تلاش می‌کنند یک عنصر کمی را در بر گیرند و بنابراین بی فایده می شوند زیرا خودسرانه هستند. به عنوان مثال، برخی افراد بازار نزولی را به عنوان هر کاهش 20٪ یا بیشتر تعریف می کنند.با این
تعریف,کاهش19.99درصد یک بازار نزولی نیست,فقط یک "اصلاح" است، در حالی که هر کاهش 20 درصدی یک بازار نزولی است. چنین اصطلاحاتی دارای ارزش مشکوک هستند. اگرچه می‌توان فهرست کاملی دانلود رایگان جزوه اصول علم اقتصاد از اصطلاحات کمی ایجاد کرد (به عنوان مثال، توله، خرس مادر، خرس بابا و گریزلی)، اما نمی‌توان آنها را با استفاده ساده از یک درصد بهبود بخشید. در مقابل، اصطلاحات موج الیوت به درستی قطعی هستند زیرا کیفی هستند، یعنی مفاهیم را منعکس می کنند و صرف نظر از اندازه الگوی مربوط می شوند. بنابراین، درجات مختلفی از امواج پیشرونده، پس رونده و پیش رونده تحت اصل موج وجود دارد. یک موج ابر چرخه B در یک اصلاح بزرگ ابر چرخه دارای دامنه و مدت زمان کافی خواهد بود که عموماً به عنوان یک "بازار گاوی" شناخته می شود. با این حال، برچسب مناسب آن تحت اصل موج، یک موج پیش رونده است، یا با استفاده از اصطلاح مرسوم آنطور که باید استفاده شود، یک رالی بازار نزولی است.

takweblog
takweblog

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋