takweblog

takweblog

دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخشی از متن کتاب:

اگرچه حدود 85 درصد از کارفرمایان بزرگ طبق دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر از نوعی مشوق‌های گروهی یا تیمی استفاده می‌کنند، مطالعات نشان می‌دهد که مشوق‌های تیمی اغلب معکوس هستند. چرا؟

محققی دانشجویان بازرگانی را که در برنامه MBA آنلاین فارغ التحصیل شده بودند مورد مطالعه قرار داد. او روشی را برای دسته بندی نحوه واکنش آنها به انگیزه های تیمی که در گذشته تجربه کرده بودند ابداع کرد. نابرابری مشکل بزرگ بود.

گاهی اوقات غرامت مالی همه اعضای تیم یکسان بود، اگرچه یک یا دو نفر «سهم اصلی کار را انجام دادند». در موارد دیگر، کارفرما یک یا دو نفر از اعضای تیم را برای ارتقاء انتخاب می‌کرد و به دیگران این احساس را می‌داد که برای حمایت از حرفه شخص دیگری سخت کار کرده‌اند. نکته اصلی این است که اگر اقداماتی برای به حداقل رساندن نابرابری ها انجام ندهید، ممکن است بهتر باشد به جای عملکرد گروهی، به کارمندان بر اساس مشارکت فردی آنها پرداخت کنید.

بسیاری از کارفرمایان ایده تشویق تیم را به سطح منطقی بعدی می برند و برنامه های تشویقی را ایجاد می کنند که همه یا بیشتر کارکنان در آن مشارکت دارند. طرح‌های تشویقی در سطح سازمان، برنامه‌هایی هستند که همه یا بیشتر کارکنان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و معمولاً پاداش را به معیارهایی از عملکرد در سطح شرکت گره می‌زنند. برنامه های پرداخت متغیر نیز نامیده می شود، در دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر به آنها خواهیم پرداخت.

دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر

طرح های مشارکت در سود طرح هایی هستند که در آن همه یا بیشتر کارکنان سهمی از سود سالانه شرکت را دریافت می کنند. تحقیق کلی است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه طرح‌های مشارکت در سود باعث افزایش بهره‌وری و روحیه می‌شوند، اما تأثیر آن‌ها بر سود ناچیز است، اگر هزینه‌های پرداخت‌های طرح‌ها را در نظر بگیرید. به این نتیجه رسیدند که طرح های مشارکت در سود تعهد کارکنان را بهبود می بخشد.

انواع مختلفی از طرح های مشارکت در سود وجود دارد. با برنامه های اشتراک سود فعلی یا نقدی، کارکنان در بخشی از سود کارفرما به صورت سه ماهه یا سالانه سهیم می شوند. در اینجا شرکت به سادگی درصدی از سود (معمولاً 15٪ تا 20٪) را به عنوان سهام سود بین کارکنان در فواصل زمانی منظم توزیع می کند. Home Depot چنین برنامه نقدی را برای همه کارگران فروشگاه خود راه اندازی کرد. در دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر که فروشگاه‌های آن‌ها اهداف مالی خاصی را برآورده کنند، شروع به پرداخت پاداش به همکاران فروشگاهی کرد. در یک سال اخیر، 90 میلیون دلار تحت آن طرح تشویقی در سراسر شرکت توزیع کرد.

با طرح‌های تقسیم سود معوق، کارفرما جوایز نقدی را برای بازنشستگی کارکنان در حساب‌های امانی قرار می‌دهد. مالیات بر درآمد کارکنان از توزیع‌ها به تعویق می‌افتد. تا زمانی که کارمند بازنشسته شود یا وجوه خود را از طرح خارج کند (بنابراین "طرح های تقسیم سود معوق"). چنین طرح‌هایی اساساً طرح‌های بازنشستگی هستند «که در آن کارفرما اختیار دارد تعیین کند که شرکت چه زمانی و چقدر به طرح پرداخت می‌کند». مشارکت در سود شرکت.

برنامه‌های اسکنلون

تعداد کمی با این ایده استدلال می‌کنند که یکی از بهترین راه‌ها برای حصول اطمینان از مشارکت و متعهد بودن کارکنان این است که اطمینان حاصل شود که کارگر با پیگیری اهداف خود، اهداف کارفرما را نیز دنبال می‌کند. کارشناسان راه های زیادی را برای رسیدن به این هدف پیشنهاد کرده اند. با این حال، تعداد کمی به اندازه طرح اسکنلون که در سال 1937 توسط جوزف اسکانلون، یکی از مقامات اتحادیه کارگران فولاد توسعه یافت، موفق بوده اند. این طرح هنوز هم امروزه محبوب است.

طرح اسکانلون با توجه به اینکه اکنون بیش از 75 سال از دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر آن می گذرد، به طرز قابل توجهی پیشرو است. طرح های اسکنلون دارای پنج ویژگی اساسی هستند. اولین مورد، فلسفه همکاری اسکنلون است. این فلسفه فرض می‌کند که مدیران و کارگران باید خود را از شر نگرش‌های «ما» و «آنها» خلاص کنند که معمولاً کارکنان را از ایجاد حس مالکیت در شرکت بازمی‌دارد.

ویژگی دوم چیزی است که پزشکان آن آن را هویت می نامند. این بدان معنی است که برای تمرکز بر مشارکت کارکنان، شرکت باید ماموریت یا هدف خود را بیان کند و کارکنان باید بدانند که چگونه تجارت از نظر مشتریان، قیمت ها و هزینه ها عمل می کند. شایستگی سومین ویژگی اساسی است. سه کارشناس می گویند، این برنامه "به صراحت تشخیص می دهد که یک طرح اسکنلون مستلزم سطح بالایی از شایستگی کارکنان در همه سطوح است." این نشان دهنده انتخاب دقیق و آموزش است.

چهارمین ویژگی طرح، سیستم مشارکت است. کارکنان پیشنهادات بهبود را به کمیته‌های مربوطه در سطح بخش ارائه می‌کنند، که آنها موارد ارزشمند را به کمیته سطح اجرایی ارسال می‌کنند. سپس تصمیم می گیرد که آیا پیشنهاد را اجرا کند یا خیر.

عنصر پنجم طرح، فرمول اشتراک منافع است. اگر دانلود رایگان کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر اجرا و موفقیت آمیز باشد، معمولاً همه کارکنان در 75 درصد پس انداز سهیم هستند. به عنوان مثال، فرض کنید که نسبت عادی ماهانه هزینه های حقوق و دستمزد به فروش 50٪ است. (بنابراین، اگر فروش 600,000 دلار باشد، هزینه های حقوق و دستمزد باید 300,000 دلار باشد.) فرض کنید شرکت پیشنهاداتی را اجرا می کند که منجر به هزینه های حقوق و دستمزد 250,000 دلار در یک ماه می شود، زمانی که فروش 550,000 دلار بود و بنابراین هزینه های حقوق و دستمزد باید 275,000 دلار (50٪ فروش) می شد. پس انداز قابل انتساب به این پیشنهادات 25000 دلار (275000 دلار منهای 250000 دلار) است. کارگران معمولاً 75٪ از این (18750 دلار) را تقسیم می کنند در حالی که 6250 دلار به شرکت تعلق می گیرد. در عمل، شرکت حدود یک چهارم از 18750 دلار را برای ماه هایی که هزینه های حقوق و دستمزد از حد استاندارد فراتر می رود، کنار می گذارد.

takweblog
takweblog

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋