تهویه هورسان

تهویه هورسان

وبلاگ شرکت تهویه هورسان
 ۱ نفر را دنبال می کند

مقایسه چیلر با وی ار اف

مقایسه سیستم چیلر و وی ار اف یکی از مواردی بوده است که همیشه کاربران علاقه مند به صنعت سیستم تهویه مطبوع به دنبالش بوده اند چرا که هر دو دستگاه جزو پرطرفدار ترین دستگاه های دنیای تهویه مطبوع هستند. این دو دستگاه هر دو در مکان یا فضای های ساختمانی و صنعتی استفاده می شوند. اما هیچ وقت این موضوع را فراموش نکنید که استفاده اینکه کدام یک از دستگاه های تهویه مطبوع مناسب پروژه پیش روی شما است بسته به نیاز پروژه شما است، در اصل نباید اینطوری فکر کنید که چون چیلر یا وی ار اف ها هر دو از سیستم های خوب این حوزه هستند حتما باید از این دو سیستم استفاده کنید.

در این مقاله سعی می کنید اطلاعاتی را به شما عزیزان بدهیم که بتوانید پس از مطالعه آن بتوانید به راحتی مقایسه چیلر با وی ار اف را انجام دهید و اقدام به خرید هر کدام از آنها که نیاز دارید کنید. پس تا انتهای این مقاله با همراه باشید. قبل از هرچیزی باید بدانیم این دو دستگاه چه قابلیت هایی دارند و در کجا ها استفاده می شوند ؟

 

چیلر چیست ؟

کمپرسور ها اجزای اصلی تشکیل دهنده چیلر ها هستند. در هر چیلر امکان دارد تا از کمپرسور های مختلفی استفاده شود نکته خیلی جذابی که در چیلر ها وجود دارد این است که نسبت به هر کمپرسوری که در آنها استفاده شود نام چیلر ها انتخاب می شود. کمپرسور هایی که در چیلر ها استفاده می شود با مکانیسم های خاصی که دارند گاز مورد نیاز را از بین قطعات خود رد می کنند که باعث فشرده سازی گاز ها می شوند.

چرا باید از چیلر ها استفاده کنیم ؟

همانطور که بالاتر گفتیم اصلا دلیل خاصی وجود ندارد که شما بخواهید در هر پروژه ای که پیش رو دارید از چیلر ها استفاده کنید، دقیقا به همین دلیل اقدام به نوشتن مقاله مقایسه چیلر ها با وی ار اف ها کردیم که شما متوجه مزایا و معایب هر یک از این دستگاه ها بشوید و به راحتی بتوانید دلایل انتخاب هر کدام از این دستگاه ها را متوجه شوید.

مزایای استفاده از چیلر:

* بهینه سازی در مصرف انرژی
* صرفه بودن از نظر هزینه‌ ها برای شروع پروژه
* بازدهی بالا
* کاهش آلودگی صدا نسبت به دیگر سیستم ها
 

تا اینجا شما عزیزان با چیلر و مزایای آن آشنا شدید در ادامه در رابطه با وی ار اف و مزایای آن صحبت می کنید که در نهایت بتوانید این دو سیستم پر قدرت را باهم مقایسه کنید و به نتیجه ای خوب و مطلوب برسید.

وی ار اف چیست ؟

سیستم های وی ار اف جزو دستگاه هایی هستند که به واسطه یونیت هایی که در حالت های داخلی و خارجی در آن ها استفاده شده اند اقدام به مدیریت سرما و گرمای محیط می کنند. این یونیت های داخلی و خارجی که به صورت پیش فرض در این دستگاه ها وجود دارد به واسطه لوله هایی مسی در این دستگاه های پرقدرت وجود دارند که به یکدیگر وصل شده اند. کاربران عزیز این موضوع را در نظر داشته باشید که سیستم های وی ار اف با عنوان اسپلیت مرکزی هم صدا زده می شوند.

مزایای استفاده از وی ار اف:

همیشه در نظر داشته باشید تمامی سیستم های تهویه مطبوع مزایای نسبت به خودشان را دارند که می توانند نظر ما را برای خریدشان جلب کنند ولی ما باید مزایای محصول مورد نظر خود را در نظر بگیریم. سیستم های وی ار اف یکی از اصلی ترین مزایای آن ها این است که بهینه بودن مصرف انرژی در آن ها است که این موضوع این دستگاه را نسبت به دیگر دستگاه های تهویه مطبوع متمایز کرده است. یکی از عواملی که این قابلیت خوب را به سیستم های وی ار اف داده است استفاده از تکنولوژی FUL DC INVERTER و تکنولوژی EVI که در اصل به آن تزریق بخار می گویند است. که این تکنولوژی در کمپرسور ها باعث بهینه سازی مصرف انرژی می شود.

خب به پایان مقایسه چیلر با وی ار اف ها رسیدیم دیگر شما عزیزان می دانید که کدام یک از این دستگاه ها می توانند مورد پسند شما باشند و بهترین انتخاب برای پروژه شما عزیزان باشند. ابعاد خیلی زیادی وجود دارد که می توان در ادامه به این مقاله اضافه کرد. به زودی این مقاله را برای شما عزیزان بروزرسانی می کنیم و مواردی همچون هزینه، مصرف برق، مصرف انرژی و دیگر مواردی که می توانند برای مقایسه ای دو سیستم پر قدرت به شما عزیزان کمک کنند را به آن اضافه می کنیم.

 

تهویه هورسان
تهویه هورسان وبلاگ شرکت تهویه هورسان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
tara65258
این درسته که وی آر اف ها اگر خراب بشن، هزینه خیلی زیادی بابت تعمیراتشون باید پرداخت بشه و خیلی خرابی ساختمان رو به همراه داره؟ در مقایسه قیمت اولیه خرید این دو دستگاه، هزینه های تعمیر بالاتر وی آر اف صرف داره؟ و اینکه بین خرید چیلر هواخنک تاپ تهویه و وی آر اف در ظرفیت های برابر برای واحد مسکونی کدوم مناسب تره؟
تهویه هورسان
تارای عزیز نه به این شکل نیست. این و فراموش نکنید که هر سیستم تهویه مطبوعی وقتی خراب بشه بالاخره هزینه های خاص خوددش رو داره و اصلا نمیشه اینطوری مقایسش کرد با سیستم دیگه ای. برای مقایسه کردن سیستم های تهویه مطبوع با یکدیگر باید موارد خیلی بیشتری رو مد نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید با مراجه به سایت تهویه هورسان با شماره های شرکت در تماس باشید و از کارشناسان فنی شرکت تمامی سوالاتتون رو بپرسید.
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋