drbalavi

drbalavi

لمینت دندان پوسیده

لمینت دندان به عنوان درمانی برای پوسیدگی محسوب نمی شود و فقط جنبه زیبایی دارد. لمینت دندان علاوه بر اصلاح دندان با ایجاد طرح لبخند، حاوی یک پوشش برای پوشاندن نقایص دندان ها می باشد. افرادی که دندان های آنها پوسیده شده است باید قبل از هرگونه اقدامی برای لمینت کردن، ابتدا پوسیدگی دندان ها را برطرف نمایند. اگر قبل از رفع مشکلات دهان و دندان لمینت صورت بگیرد، زمانی که نیاز به درمان پوسیدگی ها باشد، باید لمینت برداشته شود و پس از درمان دوباره روکش ها کار گذاشته شوند که این امر هزینه زیادی در پی دارد. لیستی از دندانپزشکان خوب را می توانید در نوبت ببینید.

 

در صورتی که دندانپزشک بعد از معاینات لازم به این نتیجه برسد که دندان پوسیده نیاز به درمان خاصی ندارد، در اولین مرحله برای لمینت محل مورد نظر را بی حس می کند و تراشیدگی هایی که لازم است را انجام می دهد. یکی از دلایل انجام تراش ها هم سطح شدن دندان ها با یکدیگر می باشد. سپس قالب مورد نظر از دندان ها با ظرافت و دقت خاص گرفته شده و برای ساخت روکش به لابراتوار فرستاده می شود. برای محافظت از دندان ها تا زمانی که روکش نهایی آماده گردد روکشی موقت روی آنها قرار می‌ گیرد.

مهمترین و اصلی ترین نکته در خصوص مراقبت های بعد از لمینت دندان پوسیده، رعایت بهداشت دهان و دندان است. دندان پوسیده ای که با لمینت اصلاح شده است به نسبت سایر دندان ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد. از این رو استفاده مرتب و منظم از مسواک مناسب، نخ دندان، دهانشویه، خمیر دندان خوب و رعایت نکات مختلف در بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.

همچنین از مصرف دخانیات و مواد خوراکی رنگ دار مانند قهوه، چای، نوشابه و مواد خوراکی دیگری که حاوی رنگدانه های زیادی هستند، پرهیز کنید. زیرا خوردن این مواد غذایی در طولانی مدت باعث تغییر رنگ روکش های سرامیکی و احتمال پیشرفت پوسیدگی دندان هایتان خواهد شد.

خیلی از فاکتورها در قیمت لمینت دندان تاثیر گذار است.

  • میزان تراش دندان
  • مدت زمان صرف شده جهت آماده سازی و تراش دندان
  • قرینه سازی فرم دندان ها بعد از تراش
  • نوع تراش (مطابق با نوع لمینت)
  • کیفیت و نوع مواد قالب گیری
  • کیفیت مواد و تجهیزات مورد استفاده
  • شفافیت، رنگ، درخشندگی، ظرافت و فرم لمینت مطابق با دندان طبیعی
  • تعداد دندان های تحت درمان
  • درمان های پیش نیاز و یا تکمیلی که همراه با لمینت دندان (با توجه به میزان آسیب دیدگی، بهم ریختگی دندان ها)
  • مهارت و سابقه دندانپزشک

 

متاسفانه بسیاری از مراکز دندانپزشکی وجود دارند که لمینت بی کیفیت را با قیمت ارزان ارائه می کنند و بسیاری از مردم گول تبلیغات آنها را می خورند.

 

حتما بخوانید: چرا نباید از لمینت بی کیفیت استفاده کنیم؟

 

بهترین دندانپزشکان تهران را در دکتر دکتر ببینید.

 

drbalavi
drbalavi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋