tabrizwebsiteseo

tabrizwebsiteseo

tabrizseo.com
توسط ۱ نفر دنبال می شود

پی آر پی در تبریز

پی آر پی در تبریز

علوم پزشکی با سرعت بالائی در حال پیشرفت می باشد. به صورت متوالی روش‌ های درمانی تهاجمی با روش‌ های خیلی کم تر تهاجمی‌ جایگذین می گردند. روش درمانی پی آر پی در تبریز (prp) از راه های درمانی کم‌ تهاجمی می باشد که امروزه کاربرد های زیادی در جای تا جای دنیا دارد. این شیوه درمانی که در کشور ما با نام پلاکت درمانی هم شناخته می‌ شود، به منظور درمان ریزش موی سر، بهتر شدن رشد مو ها پس از کاشت مو، آسیب دیدگی‌ های ورزشی و بیماری‌ های التهابی کاربرد دارد. پی آر پی غالبا به کمک سرنگ و به صورت تزریقی صورت می گیرد.

مشاوره رایگان: ۰۴۱۳۳۲۹۸۰۱۸

در این مقاله پی آر پی در تبریز قصد داریم ببینیم که این شیوه درمانی پی آر پی چیست؟، چگونه عمل می‌ کند و در چه زمینه هایی استفاده می شود؟ قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم، می بایست بدانید که روش پی آر پی خیلی روش جدیدی بوده و هنوز تحقیقات کافی روی آن صورت نگرفته است. ولی اثر گذاری و ایمنی بالای این شیوه درمانی، پزشکان بسیاری را مجاب به استفاده از آن نموده است.

مراحل تولید PRP پی آر پی در تبریز

پی آر پی عنوانی اختصاری از روش درمانی با پلاسمای غنی از پلاکت یا Platelet-Rich Plasma است. به منظور این که بتوانیم درمان PRP را بهتر بررسی کنیم، اول باید بدانید که پلاسما و پلاکت در پی آر پی چیست؟.

خون بدن از دو قسمت کلی تشکیل می گردد:

  • هماتوکریت: این قسمت شامل سلول‌ های خونی همچون گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ ها می باشد.
  • پلاسما: قسمت زمینه‌ ای و مایع خون است که دربردارنده آب و ماده های محلول در آن همچون پروتئین‌ ها، ماده های معدنی، مواد غذایی و … می باشد.

جهت درمان پی آر پی در کلینیک زیبائی معتبری چون تبریزبیوتی، نخست مقداری خون از بازوی شما گرفته می‌ شود. این اندازه از خون تقریباً برابر با خونی می باشد که جهت انجام آزمایش خون در آزمایشگاه از شما دریافت می‌ شود. تقریبا پیزی در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌ لیتر. نمونه‌ ی خون شما داخل دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می‌ گیرد. درون این دستگاه با چرخش سریع و بر اساس نیروی گریز از مرکز، قسمت های مختلف خون جدا می‌ گردند. در آخر محلولی به دست می‌ آید که غنی از پلاکت‌ های خونی می باشد. ممکن است با نقش اصلی پلاکت‌ ها که لخته کردن خون و پیشگیری از خونریزی می باشد، آشنا باشید. به علاوه، پلاکت‌ ها نقش خیلی مهمی در پروسه بهبودی و ترمیم آسیب‌ های بافتی ایفا می کنند.

پس از جدا سازی و آماده‌ سازی محلول PRP، آن را به پوست شما تزریق می‌ نمایند. با ورود محلول به بخشی که دچار مشکل شده است، فاکتور های رشد از پلاکت‌ ها آزاد می‌ گردند. این فاکتور ها سه عملکرد با اهمیت را انجام می‌ دهند. در ادامه مقاله پی آر پی در تبریز به بررسی این سه فاکتور می پردازیم. با مرکز زیبایی تبریز بیوتی همراه باشید:

  • باعث تحریک تشکیل کلاژن می‌شوند. پروتئین کلاژن به نوعی سیمان بافت‌های شما است.
  • باعث تشکیل عروق خونی جدید می‌شوند.
  • باعث ساماندهی و تقسیم‌ سلول‌ها می‌شوند.

پی آر پی چیست؟ 

نحوه تزریق پی آر پی در تبریز

به‌ صورت کلی فرآیند تزریق پی آر پی دربردارنده مراحل زیر می باشد:

نمونه‌ ای از خون شما دریافت می‌ شود. اندازه این نمونه خون به این متکی می باشد که پی آر پی به کدام بخش بدن تزریق می‌ گردد. برای مثال، اندازه خون گرفته‌ شده برای تزریق به پوست سر در تحقیقی ۲۰ میلی‌ لیتر بود، یعنی چیزی در حدود کمی بیشتر از یک قاشق چای‌ خوری. خونی که از شخص گرفته‌شده در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌ شود. سانتریفیوژ به دستگاهی گفته می شود که به‌ سرعت می‌ چرخد و بخش های تشکیل‌ دهنده خون را از یکدیگر جدا می‌ کند. پروسه جدا سازی اجزاء خون تقریبا ۱۵ دقیقه زمان می‌ برد.

تکنسین، پلاسمای جدا شده را به منظور تزریق به قسمت آسیب‌ دیده مورد نظر آماده می‌ کند. پزشک ها معمولا برای اینکه بدانند محل تزریق پی آر پی چیست؟ مثلا تاندون، از روش‌ های تصویربرداری همچون سونوگرافی استفاده می‌ کنند. در مرحله بعدی پزشک پی آر پی را به قسمت آسیب‌ دیده بدن تزریق می‌ کند.

در بیشتر موارد کل این فرایند پی آر پی در تبریز، حدود ۱ ساعت به طول می انجامد.

کاربرد های تزریق پی آر پی در تبریز

محققان در حال آزمایش روش تزریق پی آر پی جهت درمان موارد گوناگونی هستند. مثلا:

  • ریزش مو
  • آسیب دیدگی تاندون ها
  • ورم مفاصل
  • و ...

پی آر پی در تبریز درمان ورم مفاصل

در این بخش از مقاله پی آر پی در تبریز به بررسی موارد گفته شده می پردازیم:

پی آر پی مو در تبریز | درمان ریزش مو به کمک پی آر پی در تبریز

پزشکان از تزریق پی آر پی به پوست سر برای افزایش رویش و کاهش ریزش مو استفاده کرده‌اند. بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده، تزریق پی آر پی در درمان آلوپسی آندروژنیک (androgenic alopecia) که به آن طاسی با الگوی مردانه نیز می‌گویند، موثر است.

آسیب‌ دیدگی تاندون‌ ها

تاندون، بافتی به‌شکل نوار محکم و ضخیمی است که عضله را به استخوان متصل می‌کند. معمولا تاندون‌ها پس از آسیب‌دیدگی به‌کُندی بهبود می‌یابند. پزشکان برای درمان مشکلات مزمن تاندون مانند بیماری آرنج تنیسبازان (tennis elbow)، التهاب تاندون آشیل (Achilles tendonitis) در مچ پا، بیماری زانوی پرشکاران (jumper’s knee) یا درد تاندون پاتلار (patellar tendon) در زانو از تزریق پی آر پی استفاده کرده‌اند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

tabrizwebsiteseo
tabrizwebsiteseo tabrizseo.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋