tablonamvarseo

tablonamvarseo

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

زمانی که قصد سفارش یک تابلوی تبلیغاتی را داشته باشید؛ با سوالاتی در ذهن خود مواجه خواهید شد. اینکه تابلوی مورد نظر چه ابعادی داشته باشد، چه طرحی برای آن استفاده شود، چه شعار تبلیغاتی برای تابلو مناسب است و از همه مهمتر، چه ترکیب رنگی باید برای تابلو انتخاب شود؟!

برای اینکه جواب تمامی این سوالات را بیابید، بهتر است با تابلوسازان مشورت کنید. تابلوسازان با تجربه چندین ساله‌ای که در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی داشته‌اند، به خوبی می‌توانند شما را بر اساس نوع کسب و کار، بودجه مورد نظر، جامعه هدف و... راهنمایی کنند. اما به طور کلی نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ برای تابلوهای فروشگاه و مغازه وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

زیبا بودن یک رنگ تنها ملاک برای انتخاب نیست. در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه باید موارد مختلفی مثل کنتراست رنگی، تکامل رنگها، نورپردازی، مخاطبین تبلیغ و... را هم در نظر گرفت. استفاده از برخی رنگها باعث می‌شود فونت تابلو بزرگ‌تر یا ریزتر از واقعیت به نظر برسد. بنابراین یک طراح باتجربه و حرفه‌ای حتما در انتخاب رنگ برای تابلو، تمامی فاکتورها را در نظر میگیرد.

رنگ تابلو تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته و به هیچ عنوان نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد. بنابراین بهتر است نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، برای انتخاب رنگ تابلو در نظر بگیرید. حتی اگر هیچ تجربه و تخصصی در این زمینه ندارید؛ با آگاهی به این نکات می‌توانید به یک نظر مشترک با کارشناسان تابلوساز برسید.

طراحان و کارشناسان در تابلوسازی نامور به خوبی به روانشناسی رنگ‌ها آگاهی داشته و می‌توانند با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای دخیل در انتخاب رنگ، بهترین و مناسب‌ترین ترکیب رنگ را برای تابلوی تبلیغاتی شما، در نظر بگیرند.

انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

مهمترین نکات طلایی برای انتخاب بهترین رنگ تابلو مغازه عبارتند از:

استفاده از رنگهای مکمل

همانطور که از اسم آن مشخص است؛ رنگ‌های مکمل و هم خانواده تکمیل کننده یکدیگر هستند. به عنوان مثال، زرد و نارنجی رنگ‌های مکمل همدیگر محسوب می‌شوند که باید متناسب با طرح تابلو، استفاده شوند.

زمانی که رنگ‌های مکمل را در کنار هم استفاده کنید، یک طیف رنگی جذاب ایجاد می‌شود که به خوبی می‌تواند توجه و نظر مشتری را جلب کند. بنابراین در تابلوهایی که بیشتر از دو رنگ برای آنها استفاده می‌شود، این نکته حتما باید مد نظر قرار گیرد.

استفاده از رنگهای متضاد

تعجب نکنید! استفاده از رنگ‌های متضاد یا همان کنتراست رنگی هم به اندازه استفاده از رنگهای مکمل در جذب مشتری تاثیرگذار است. به طور مثال، می‌توانید از دو رنگ سفید و مشکی در کنار هم استفاده کنید. به این صورت که زمینه کار به رنگ مشکی بوده و حروف برجسته به رنگ سفید، طراحی شود. این کنتراست رنگی در لحظه می‌تواند نظر مشتری و مخاطب را به خود، جلب کند.

توجه به جامعه هدف و نوع مشتریان

همیشه به هنگام طراحی و ساخت تابلوی تبلیغاتی باید جامعه هدف در نظر گرفته شود. جامعه هدف یعنی مشتریان و مخاطبینی که با احتمال بالا پس از دیدن تابلو، به قصد خرید به سراغ شما می‌آیند.

اجازه بدهید با یک مثال این نکته را توضیح دهیم. فرض کنید مخاطبین شما کودکان هستند و قرار است یک خانه بازی برای جذب بیشتر مشتری، تبلیغ گردد. استفاده از رنگ‌های سرزنده، پرانرژی و شاد قطعا تاثیرگذاری بالاتری نسبت به استفاده از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و سرمه‌ای خواهد داشت. بنابراین فراموش نکنید که نوع مشتریان در انتخاب ترکیب رنگ برای تابلو، دخیل هستند.

در نظر گرفتن نورپردازی

زمانی که برای نورپردازی یک تابلو از لامپ‌هایی با تنوع رنگی بالا استفاده شود؛ دیگر نیازی به وجود رنگهای مختلف برای تابلو، احساس نمی‌شود. چرا که تابلوهای بیش از اندازه شلوغ نمی‌توانند آنطور که انتظار می‌رود، در جذب مشتری تاثیر مثبت داشته باشند.

در نورپردازی یک تابلو معمولا از لامپ‌های هالوژن، ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD)، استفاده می‌شود که هر کدام در رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارند.

مهمترین نکات طلایی برای انتخاب بهترین رنگ تابلو مغازه

توجه به نوع کسب و کار

نوع کسب و کاری که شما دارید، تعیین کننده رنگ تابلو مغازه است. به عنوان مثال، اگر در مرکز شهر یک جواهرفروشی داشته باشید؛ انتخاب رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، سرمه‌ای، صورتی و قرمز، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. اکثر طلافروشی‌ها و جواهرفروشی‌ها از رنگ‌های شاین مثل طلایی و نقره‌ای برای جلوه دادن به ویترین مغازه خود، استفاده می‌کنند.

بنابراین زمینه فعالیت شما می‌تواند در انتخاب بهترین رنگ برای ساخت تابلو مغازه، موثر باشد. به همین دلیل است که مشاوران و کارشناسان تابلوساز در اولین جلسه گفتگو با مشتری، نوع کسب و کار را سوال می‌کنند.

علاوه بر انتخاب رنگ که البته موضوع بسیار مهمی در طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی است، دیگر موارد مثل مکان مناسب برای نصب، هماهنگی ابعاد تابلو با سر درب مغازه و... هم در نظر گرفته می‌شود. انتخاب ترکیب رنگ مناسب می‌تواند بین شما و مشتری ارتباط برقرار کند. در واقع رنگ‌ها از دید روانشناسی ناخودآگاه باعث درگیر شدن ذهن افراد می‌شوند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم در این مورد حتماً با یک طراح باتجربه، مشورت داشته باشید.

نکات طلایی برای انتخاب رنگ تابلو مغازه

سفارش تابلوی تبلیغاتی

زمانی که برای سفارش تابلوی تبلیغاتی به تابلوسازی رجوع می‌کنید؛ باید این نکات را در ذهن داشته باشید. البته تابلوسازان باتجربه در جلسات مشاوره‌ای که با مشتری برگزار می‌کنند، حتماً تمامی این موارد را بررسی خواهند کرد.

تابلوسازی نامور یکی از بهترین و باتجربه‌ترین مراکز تابلوسازی در تهران است که می‌تواند متناسب با سلیقه، بودجه، نوع کسب و کار، جامعه هدف و... بهترین تابلو را با زیباترین ترکیب رنگ برای شما مشتریان عزیز، طراحی و تولید کند.

خوشبختانه تمامی تابلوهای ساخته شده توسط این تابلوسازی ضمانت نامه و گارانتی معتبر هم دارند. بنابراین خیالتان از بابت خدمات پس از فروش و کیفیت تابلو، راحت می‌باشد. به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی، می‌توانید با شماره‌های 57996 021 و 44860911 021 تماس بگیرید.

tablonamvarseo
tablonamvarseo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
ayda
حرف دلم بود، من خیلی رو تابلو حساسم و همیشه بهشون توجه میکنم
امیدوارم همه این نکات و رعایت کنند
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋