surasanat.ir

surasanat.ir

توسط ۵ نفر دنبال می شود

دستگاه نوار نقاله ماشین سازی سورا صنعت

دستگاه نوار نقاله یکی از دستگاه های مهم در صنعت بسته بندی است که نقاله ها باعث چرخیدن تسمه و انقال محصولات سبک و سنگین و چیدمان تکی و جفتی و چند تایی محصولات میشوند.نوار نقاله و یا تسمه نقاله یا نوار نقاله بارگیری یکی از پرکابردترین دستگاه ها و ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند. از تسمه نقاله صنعتی که به آن کانوایر یا نوار نقاله بارگیری نیز گفته می شود، در جابجایی مواد اولیه و محصول نهایی در کارخانه و خطوط تولید استفاده می شود.یکی از بهترین مزایای تسمه نقاله، نقل و انتقال مواد سنگین و حجیم است. همچنین در کارخانه هایی که مسیرهای طولانی برای حمل مواد اولیه و محصولات وجود دارد، نوار نقاله یا کانوایر کمک بسیار زیادی برای جابجایی مواد دارد. در بعضی موارد لازم است نوار نقاله، شیب دار باشد تا حمل مواد بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود.نوار نقاله به منظور انتقال مواد و یا جسم و شی در ابعاد و سایز مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دستگاه به دلیل کارایی متفاوت در اشکال و سایز های مختلف طراحی می گردد که بنا به نوع محصول ساختار دستگاه نیز متفاوت می باشد.

در صنایع دارویی، شرکت های مونتاژ قطعات و انتقال مواد حفاری شده از معادن همه و همه از نوار نقاله های متنوع بهره می برند. یکی از اصول بنیادین در خطوط و برنامه های اتوماسیون صنعتی کانوایرهایی هستند که با سنسورها و ویژن های مختلف مجهز می شوند.این دستگاه قابلیت تنظیم سرعت ، قابلیت جابجیی سریع و آسان و کاهش هزینه نیروهای انسانی را دارد که جزو اصلی ترین ویژگی های نوار نقاله هستند.

 

تجهیزات سفارشی نوار نقاله هم عبارتند از :

 

تنظیم ارتفاع به وسیله پمپ برقی

نورافکن برای روشنایی کل دستگاه

شمارنده هوشمند محصول

سیستم بارکد خوان و ارائه رسید بارگیری

 

 

دستگاه نوار نقاله

در کارخانجات و تولیدی ها برای انتقال محصولات از جایی به جای دیگر از دستگاهی به نام نوار نقاله استفاده میکنند که یکی از ماشین آلات صنعتی پر کاربرد در صنایع بسته بندی است.دستگاه نوار نقاله به طور کلی سه نوع است که  یکی نوار نقاله رولیکی و دیگری نوار نقاله زنجیری و دیگری نوار نقاله تسمه ای (تسمه نقاله).نوار نقاله رولیکی برای انتقال محصولات سنگین که فشار زیادی وارد میکنند استفاده میشود.این نوع دستگاه نوار نقاله از تعدادی لوله گوشت دار که مقدار آن به طول کلی دستگاه بستگی دارد به همراه دو عدد بلبرینگ و شافت مرکزی به کار گرفته می شود.و هرقدر که ضخامت گوشت لوله و بلبرینگ بیشتر باشد دستگاه نوار نقاله رولیکی فشار بیشتری را میتواند تحمل کند.دستگاه های نوار نقاله رولیکی هم به صورت هرز گرد و هم به صورت برقی و موتور دار طراحی میشود.نوار نقاله زنجیری از نوعی زنجیر مخصوص با جنس پی وی سی در اندازه های مختلف ساخته میشود و کار برد آن در انتقال محصولاتی است که وزن زیادی نداشته باشند.تسمه نقاله نقاله ای است که سطح انتقال دهنده آن از یک نوار لاستیکی ، چرمی ،برزنتی ، پلاستیک یا فلزی تشکیل شده است و جهت حمل مواد بصورت انباشته ، تکی یا بسته بندی شده بر روی نواری که به هرزگرد اتکا دارد ، در مسیر مستقیم یا منحنی بکار می رود.

 

دستگاه تسمه نقاله از پرکاربرد ترین انواع نوار نقاله بوده ودر بیشتر صنایع از جمله صنایع غذائی صنایع معدنی ، صنایع سیمان، ، صنایع سنگین وذوب فلزات و…….. با کار بردهای مختلف مورد استفاده می باشد وبا عرض های مختلف از طولهای کوتاه تا چند کیلومتر ساخته می شود .

 

کاربرد دستگاه نوار نقاله‌ و تسمه‌ نقاله ها در جایی که قرار است محصول در معرض فرایندهای تولیدی مانند حرارت دهی، لیل زنی یا رساندن مواد اولیه به دستگاه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد است. برای مثال در دستگاه شیرینگ پک ، محصولات برای خشک شدن بر روی نوار نقاله قرار گرفته و مسیر رفت و برگشتی را طی می کند.ماشین سازی سورا صنعت  یکی از بهترین تولید کنندگان انواع نوار نقاله است که با داشتن سابقه طولانی در طراحی و تولید بی نظیر و حرفه ای، توانسته به صاحبان مشاغل محصولات استاندارد، بادوام و در عین حال با قیمت مناسب ارائه دهد.

نوار نقاله پرسی

 

دستگاه نقاله عموماً برای باربری و انتقال و جابجایی ابزار آلات و ماشین آلات سنگین در صنایع مختلف در سطوح افقی و بعضا عمودی استفاده می شود. از اینگونه دستگاه های در زمینه های و حوزه های مختلفی از قبیل صنایع کشاورزی، ذخیره مواد در انبارها، بسته بندی مواد در فروشگاه ها ، در انتقال مواد خام و اولیه در کارخانه ها و … می توان استفاده کرد. از مزایای این ماشین آلات ظرفیت بالای انتقال ابزارآلات و همینوطر نیاز کم به تعمیرات و سرویس دستگاه است.

 

غالبا در کارخانجات مختلف این دستگاه ها در ابتدا یا در انتهای فرآیند و مسیر تولید یک محصول قرار می گیرد، در بعضی موارد این دستگاه ها قابلیت تنظیم ارتفاع، ایجاد شیب و حتی خمیدگی دارند که به آنها دستگاه های نوار نقاله انعطاف پذیر می گویند، ولی در اکثر اوقات این دستگاه های نوار نقاله در ارتفاع ثابت تولید می شوند.از این دستگاه برای جابجایی مکرر ابزار آلات مختلف در بازه زمانی مشخص به طور کاملاً حساب شده استفاده می شود.نوار نقاله و یا تسمه نقاله یا نوار نقاله بارگیری یکی از پرکابردترین دستگاه ها و ملزومات و تجهیزات بسته بندی هستند.

 

این دستگاه دارای یک جریان انتقال پیوسته می باشد که روند جابجایی آن نسبت به تعداد و زمان قابل اندازه گیری است لذا این دستگاه نقش مهمی در زمان‌بندی انتقال بسته ها هنگام تولید ایفا می نمایداز مزایای دیگر استفاده از دستگاه های نوار نقاله می توان به کاهش هزینه های مربوط به نیروی کار و همینطور افزایش بهره وری نیروی کار اشاره کرد . البته در صورت اتوماسیون و مکانیزه کردن یک پروسه تولید در کارخانجات و مراکز مختلف. این دستگاه های نوار نقاله میتوانند برای انتقال و بسته بندی موارد آیتم ها در مسیر تولید یک محصول با کمترین زحمت استفاده شوند.این دستگاه ها همچنین می توانند برای انتقال موارد سنگین و حجیم که انتقال آنها بسیار سخت است استفاده کرد این دستگاه ها شامل تسمه نقاله می باشند که از طریق آنها انتقال صورت می گیرد. تسمه های سگک دار که برای جابجایی و انتقال عمودی مواد از آن استفاده می شود. و نقاله های بلند برای مواردی که در حین انتقال آویزان می شوند و نقاله های شیب دار که سطح صاف و با جاذبه ای دارند و نقاله های کشاننده که از کابل برای کشیدن آیتم ها استفاده می شود.

 

 

 

سفارش و خرید نوار نقاله صنعتی

 

نوار نقاله جلوی بسته بندی جهت حمل بسته های تولید شده کاربرد دارد. برای اینکه بسته ها روی زمین نیفتد و آسیب نبیند و افراد براحتی بتوانند بسته ها را از نظر وزن و سلامت کنترل مرده و داخل کارتن بچینند.نوار نقاله با این نوع ماشین ها همانگ شده و بخشی از فعالیت ماشین دیگر را انجام می دهد. برای مثال دستگاه خشک کن کانتینیوس را در نظر بگیرد.در وسط این دستگاه خشک کن صنعتی نقاله ای تعبیه شده که میوه و سبزیجات روی آن قرار گرفته و در حرکت رفتی و برگشی سبب خشک شدن این اقلام خوراکی می شود.عملکرد این دستگاه الکترومکانیک میباشد و معمولا در ابعاد ( طول 230 ، عرض 110 ارتفاع 94 سانتیمتر ) ساخته میشود و برق آن سه فاز و طبق سفارش مشتری تک فاز ساخته میشود و همچنین وزن آن 110 کیلوگرم است.

 

موارد استفاده : مخصوص دستچین انواع حبوبات و خشکبار

نوع موتور: دور متغییر، سرعت متغییر نوار، ویبراتور قابل تنظیم و نوار از جنس پی وی سی فود گرید.

ظرفیت تولید : 3000 الی 4000 کیلو گرم / یک شیفت کاری

 

سایر مشخصات و ویژگی ها

این دستگاه جهت انتقال بسته ها به ارتفاع بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

انتقال محصولات در این دستگاه نوار PVC پله دار صورت می گیرد.

این دستگاه از سرعت بالایی برخوردار است.

این دستگاه توسط سیستم هوشمند مرکزی کنترل می شود.

در صورت نیاز کاربر می تواند تعیین نماید که دستگاه بعد از تعداد مشخصی بسته از کار بایستد و دوباره به کار ادامه دهد.

رنگ بدنه دستگاه الکترواستاتیک مقاوم در برابر ضربه و زنگ زدگی می باشد.

 

نتیجه گیری

 ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه نوار نقاله اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

 

surasanat.ir
surasanat.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋