mohammadreza karimi

mohammadreza karimi

قیمت نوار نقاله

در این مقاله قصد داریم درباره محصولی به نام نوار نقاله صحبت کنیم. انواع نوار نقاله در کارخانه‌ ها، شرکت‌ ها، فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی نوار نقاله یک تسمه صنعتی است که برای حمل و جابه‌ جایی مواد و قطعات استفاده می‌ شود. ایده ساخت و استفاده از این محصول اولین‌ بار توسط فردی به نام هنری فورد در کارخانه خودروسازی فورد ارائه گردید. با استفاده از نوار نقاله خطاهای انسانی کاهش یافته و در پی آن هزینه نیروی کار و سایر خطرات احتمالی به حداقل میزان ممکن می‌ رسد. نوار نقاله چیست؟ کانوایر چیست؟

در ادامه با بیان انواع نوار نقاله، انواع کانوایر و کاربرد آنها در جهت روشن‌تر شدن موضوع گام برمی‌داریم.

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله به صفحات متحرکی از جنس لاستیک و فلز گفته می‌شود که به وسیله یک موتور و گیربکس به حرکت درمی‌آید. از این وسیله برای جابه‌ جایی و انتقال وسایل، محصولات و بسته‌ها استفاده می‌ گردد. با توجه به نحوه کاربرد، طول مسیر جابه‌ جایی، وزن کالا و محصول انواع نوار نقاله متفاوت است. به‌عنوان‌مثال نوار نقاله‌ صنعتی که در یک شرکت الکترونیکی برای جابه‌جایی آی‌ سی، خازن و … استفاده می‌ شود با نوار نقاله استفاده شده در کارخانه‌ های لوازم‌خانگی، استخراج سنگ و معادن بسیار متفاوت است. از موارد استفاده از نوار نقاله می‌ توان به صنایع پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و صنایع دارویی و غذایی اشاره کرد.

انواع نوار نقاله

با توجه با نحوه کاربرد، مدت زمان استفاده و میزان تحمل وزن، نوار نقاله‌ ها دارای گونه‌ های مختلفی هستند که عبارت‌ اند از:

  • نوار نقاله بارگیری
  • نوار نقاله ناودانی
  • نوار نقاله چرخشی
  • نوار نقاله غلتکی
  • نوار نقاله زنجیری
  • تسمه نقاله شیب‌دار
  • تسمه نقاله تسمه‌ای
  • نوار نقاله تسمه نقاله مغناطیسی
  • تسمه نقاله ثقلی
  • تسمه‌ های نقاله سیم‌ دار بدون سیم عرضی

 

مشخصات فنی

  • برق مورد نیاز: 3 ~ v380 و 1 ~220 v
  • توان مصرفی: بسته به ابعاد نوار نقاله
  • طول دستگاه : طبق سفارش
  • وزن دستگاه: بسته به ابعاد نوار نقاله

نوار نقاله چگونه کار می کنند؟

نوار نقاله شامل یک حلقه پیوسته از تسمه است که به دور آن پیچیده شده و توسط یک یا چند قرقره هدایت می شود و توسط یک موتور الکتریکی تغذیه می شود. یک تخت یا غلتک های فلزی معمولاً کمربند را از قسمت زیرین نگه می دارند. قرقره ای که تغذیه می شود قرقره محرک نامیده می شود، در حالی که قرقره بدون نیرو به عنوان قرقره بیکار شناخته می شود.

ساختار قاب یک نوار نقاله استاندارد معمولاً از فلزی مانند فولاد ملایم با پوشش پودری یا فولاد ضد زنگ مثل استیل تشکیل شده است. نوار نقاله سطح خود در طیف گسترده ای از مواد مانند پلاستیک، چرم، لاستیک و همچنین پارچه روکش دار موجود است. معمولاً نواراز چندین لایه مواد ساخته می شود که لایه ساختاری یا تقویت کننده آن به نام لاشه شناخته می شود. به عنوان مثال، در کمربندهای با روکش پارچه، اغلب از پنبه برای لاشه استفاده می شود، در حالی که مواد پوشش ممکن است PVC باشد.

چرا از نوار نقاله استفاده می شود؟

سیستم های نوار نقاله به دلیل مزایای صرفه جویی در زمان و نیروی کار محبوب هستند. جابجایی دستی مواد هنگام استفاده از سیستم نوار نقاله کاهش می یابد. در نتیجه، حمل و نقل بسیار کارآمدتر حجم زیادی از کالا به دست می آید که امکان پردازش حجم بالاتر را فراهم می کند.
سیستم نوار نقاله نیز بسیار متنوع است و می تواند طیف وسیعی از اشیاء را در هر شکل و اندازه حمل کند. به طور کلی نسبت به سایر سیستم های نوار نقاله ارزان تر است. تسمه نقاله همچنین در مواردی مفید است که برای مثال استفاده از سیستم نوار نقاله غلتکی به دلیل سبک بودن بیش از حد اقلام، داشتن سطوح کف نامنظم یا همچنین بسیار کوچک بودن نامناسب است. در نتیجه، این اقلام ممکن است حرکت نکنند، بلغزند یا حتی در غلتک‌ها گیر کنند.

 

نوار نقاله دستچین

از نوار نقاله دستچین برای بازرسی و دستچین کردن انواع حبوبات در خطوط بسته بندی حبوبات استفاده می گردد و بسیار کاربرد دارد.  یک مخزن ویبره روی نوار نقاله وجود دارد که محصول از داخل آن به روی نوار نقاله می ریزد.
اپراتور مسیر حبوبات را کاملا زیر نظر دارد و در طول مسیر فرصت دارد که ناخالصی ها، شن و یا خرده سنگ های داخل حبوبات را از آنها جدا کند یا دستچین نماید. بنابراین در انتهای مسیر، حبوبات کاملا تمیز و بدون سنگریزه، دستچین شده و محصولی تمیز  به مراحل دیگر می رسد.

کاربرد نوار نقاله دستچین

کاربرد نوار نقاله دستچین در قسمت های مختلف انواع خطوط تولید می باشد. به طور مثال در خط آماده سازی میوه ها و جداسازی آنها جهت اندازه و آماده کردن برای بسته بندی نیز می توان از این تسمه نقاله استفاده نمود.
در نظر داشته باشید که تمامی مراحل کار نوار نقاله یا کانوایر قابل کنترل و تنظیم می باشد.

نتیجه گیری

شرکت سورا صنعت سازنده ی انواع نوار نقاله در ابعاد و ارتفاع آماده ی خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد.

شماره تماس 09397700612

mohammadreza karimi
mohammadreza karimi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋