surasanat.ir

surasanat.ir

توسط ۵ نفر دنبال می شود

صفر تا 100 نوار نقاله: قیمت، انواع و قطعات کانوایر

نوار نقاله به سیستم های انتقالی گفته می شود که وظیفه ی جا به جایی انواع مختلفی از کالا‌ها از جمله : کیسه، کارتن، موادغذایی، موادفله و … را از نقطه ی مشخص A به مقصد مشخص B برعهده دارند. در لغت لاتین نیز به این دسته از سیستم ها CONVEYOR (کانوایر) گفته می شود که برای صنایع مختلف، از انواع مختلف این سیستم ها استفاده می شود. درحال حاضر جهت مکانیزه کردن کارخانجات بزرگ، نیاز است که از کانوایرهای مختلفی در این راستا استفاده شود. از آنجایی که صنایع مختلفی با تنوع محصولی بالا ، در کشور فعالیت دارند، در نتیجه نیاز است که کانوایر‌ها در انواع مختلفی تولید شوند که هر یک از آن ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.نام نوارنقاله برای بسیاری از افراد کاملاً ناشناخته است و برای اکثر مردم معنی ندارد. با این حال ، وقتی به مردم می گویـیم تسمه نوار نقاله چیست ؟ به جای نوار نقاله ، مردم بلافاصله به یک تصویر کارخانه و یکی از نوار نقاله های معمولی سیستم تسمه فکر می کنند که محصولات را بطور مکانیزه انتقال میدهند ولی در واقعیت امر چنین نیست و با خیلی از مزایای این دستـگاه که در شرکت امید عمران سهند تولید می شود آشنا نیستیم. امروزه انواع مختلفی از نوار نقاله ها وجود دارد که بعنوان سیستم تسمه ای شناخته می شود و توسط کارخانجات برای حمل مواد اولیه و پردازش در مکان هایی مانند کارخانــه ها ، کشتارگاه ها و فروشگاه ها و .. می باشد.

قدمت و تاریخچه نوار نقاله

شواهد نشان میدهد که در سال ۱۷۹۵ کشاورزان برای انتقال مواد و بارگیری در کشتی از نوارنقاله استفاده میکردند که به شکل بسیار ساده تر از کانوایر‌های امروزی میباشد. شاید بتوان گفت اولین تصویر ثبتی از این دستگاه به شکل امروزی در سال ۱۸۰۴ در بریتانیا میباشد که برای انتقال مواد غذایی برای نیرو هایی دریایی مورد استفاده قرار میگرفت. همین عامل باعث شد روز به روز به محبوبیت کانوایرها افزوده شد و صنایع دیگر نیز برای بهره‌مندی از این ابزار کاربردی دست بکار شدند. ابتدا کشتارگاه و نانوایی‌ها در این زمینه پیشقدم شدند و برای سریعتر شدن امور خود از این دستگاه استفاده کردند. کانوایر‌های اولیه در برابر تغییرات دمایی بسیار حساس بودند و در برابر هوای سرد و گرم، تقریبا  کاربردی نداشتند. اما در سال ۱۸۴۴ اختراع لاستیک ولکانیزه تحول عظیمی در این زمینه به وجود آورد تا این سیستم‌ها در شرایط های مختلف آب و هوایی به کارشان ادامه دهند.انقلاب دیگر در این زمینه در سال ۱۹۰۵ رخ داد، جایی که “ریچارد ساتکلیف” ایرلندی سیستمی اختراع کرد که توانست حمل و نقل زیرزمینی را امکان پذیر سازد. به مرور کانوایر ها تکامل یافتند و برای سهولت و بالا‌بردن راندمان تولید، وارد صنایعی همچون مونتاژ و خودروسازی شدند.در سال ۱۹۷۰ و به تبعه از پیشرفت برخی اجزا از جمله بلبیرینگ، رولیک‌ها، گیربکس‌ها و…. موجب شد که کانوایرهایی با صداهای کمتر و عمر بیشتر به وجود آید. تحول دیگر در این دهه تولید تسمه‌های پلاستیکی بود که توانست نیازصنایع غذایی را برطرف کند. در سال ۱۹۷۲ طولانی‌ترین تسمه به اندازه ۶۱ مایل(هر مایل ۱٫۶ کیلومتر میباشد) در صحرای غربی ساخته شد.

 

اجزای نوار نقاله - یاتاقان

یاتاقان ها برای به حرکت در آوردن توپی های هرزگرد به کار برده میشوند

اجزای نوار نقاله - گیربکس

گیربکس برای کنترل سرعت الکتروموتور نوار نقاله به کار برده میشود

اجزای نوار نقاله - بلبرینگ - امید عمران سهند

بلبرینگ ها در داخل رولیک ها به منظور هرزگرد کردن آنها به کار گرفته میشوند

اجزای نوار نقاله - رولیک

رولیک ها برای هدایت تسمه نقاله بر روی شاسی نوار نقاله به کار برده میشوند

اجزای نوار نقاله - اینورتر

اینورتر به عنوان تنظیم کننده سرعت تسمه نقاله در کانوایر به کار گرفته میشود

اجزای نوار نقاله - الکتروموتور

الکتروموتور تامین کننده نیروی محرکه ی نوار نقاله میباشد

تسمه

تسمه‌ نوار نقاله یکی از اساسی ترین اجزای کانوایر ها میباشد که با توجه به کاربرد هایشان در انواع و اشکال مختلفی تولید میشوند. بارزترین نوع تسمه کانوایر‌ها شامل تسمه لاستیکی، استیل کورد، تسمه پلاستیکی، مدولار، برزنت، PVC، زنجیری، توری فلزی و … میباشد .

 

غلطک

غلطک درام یا پولی که در ابتدا و انتهای نوار قرار دارد. در هر نوار نقاله دو درام وجود دارد که درام ابتدایی را محرک و درام انتهایی را متحرک میگویند. درامی که به گیربکس متصل است همان درام محرک است و درام انتهایی هرز گرد میباشد و نقشی در حرکت ندارد و باید محرکی آن را به حرکت در آورد.

 

الکتروموتور

عامل حرکت دستگاه و تسمه‌ها موتور میباشد. آنها انرژی لازم را برای گیربکس‌ها تولید میکنند. قدرت الکتروموتورها متفاوت است و بر اساس کاربرد کانوایر قدرتش تعیین میگردد. موتورهای نوار نقاله به آسان بودن نصب و راحت بودن تعمیر آن معروف میباشند.

 

گیربکس

گیربکس یا تنظیم دهنده‌ی سرعت برای جلوگیری از خرابی دستگاه و کنترل میزان سرعت میباشد. میتوان گفت انتقال قدرت از موتور بر عهده‌ی این بخش است و آن را حد واسط بین موتور و سایر بخش های تسمه به حساب آورد. گیربکس‌ها شامل چرخ دنده‌ها با اندازه‌های مختلف می‌باشند.

 

شاسی

تمامی قطعات در نهایت در یک شاسی قرار میگیرند و در بستر آن کار میکنند. شاسی‌ها نیز خود شامل ۳ نوع میباشند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. این سه نوع شامل ناودانی، پروفیلی و لوله‌ای میباشد.

 

تولید انواع نوار نقاله و کانوایر (Conveyor Belt)

تولید نوار نقاله مواد غذایی - نوار نقاله بهداشتی دارویی

انواع نوار نقاله بارگیری، مونتاژ، خط تولید، تلسکوپی و

نوار نقاله جز آن دسته از دستگاه هایی هستند که برای هر صنعتی به صورت سفارشی ساخته میشوند. همین دلیل باعث شده است که این دستگاه ها دارای انواع مختلفی باشند. سورا صنعت به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نوارن قاله و سیستم های انتقال مواد انواع مختلف این دستگاه را برای شما شرح میدهد.با ما همرا ه باشید تا هم مدل های مختلف نوار نقاله را بشناسید و هم در مورد این دستگاه ها اطلاعات بیشتر کسب کنید.

 

نوار نقاله مونتاژ

کانوایر مونتاژ برای ساده سازی عملیات مونتاژ و تولید برخی محصولات الکترونیکی و از این قبیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. ما توانایی ساخت انواع کانوایر مونتاژ برای صنایع مختلف که در ذیل اشاره شده توانا هستیــم. مجموعه ی ما صفر تا صد عملیات طراحی، تولید و نصب و راه اندازی دستگاه در سایت خریدار را انجام میدهد، و کوچک ترین مراحل را برون سپاری نمی کند. ما نمونه کارهای مختلفی برای صنایع مختلف اجرا اجرا کردیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با همکاران ما تماس بگیرید. نوار نقاله های مونتاژ یکی از پرکارآمدترین و کاربردی ترین ماشین آلات مورد  استفاده در صنایع مونتاژ و آماده سازی قطعات و کالا می باشد. کانوایر مونتاژ در صنعت الکترونیک، مخابرات و ارتباطات، تلفن همراه و تبلت، لامپ، کفش، قطعات خودرو و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. طول و عرض و امکانات این کانوایر نسبت به سفارش مشتری سفارشی سازی و در صورت نیاز در سایت خریدار نصب و راه اندازی میگردد. این دستگاه ها موجب مدیریت بسیار دقیق زمان و مصرف مواد اولیه در خطوط تولید میشوند که خود از اهمیت فوق العاده‌‌‌‌‌‌‌ای برخوردار است.

 

ویژگی های نوار نقاله مونتاژ

عرض تسمه و عرض کلی دستگاه نسبت به محصول  و عملیات مونتاژ تعیین میشود.

طول دستگاه نسبت به سفارش مشتری طراحی و تولید میشود.

لوله کشی پلیکا برای تهوبه هوا (در صورت درخواست مشتری).

میزهای کار بصورت جداگانه یا در بغل نوار نقاله نصب می شود.

سیستم روشنایی با توجه به حساسیت کار انتخاب میشود.

اختصاص پریز و دکمه استارت و استوپ برای هر کاربر.

تابلو برق با امکانات کامل نظیر تنظیم سرعت تسمه.

لوله کشی سفید برای کار با ابزار های بادی.

طبقه میانی برای جایگذاری ابزار های تست.

نصب کشویی یا کابینت برای جایگذاری ابزار.

مزیت های نوار نقاله مونتاژ : بهره‌وری چشمگیر و قابل احساس تولید، صرفه جویی در زمان و مواد اولیه

معایب کانوایر مونتاژ : اگرچه این دستگاه هیچگونه عیبی برای خط تولید ندارد اما نیازمند مدیریت بسیار حساس و دقیق است که بتوان تولید را به انجام رساند.

 

نوار نقاله فرودگاهی

کانوایر فرودگاه ها از یک سیستم نقاله برای بارگیری و تخلیه محموله مسافرین استفاده می کنند، و جهت حمل چمدان های مسافرین و تحویل به مشتری استفاده میشوند تسمه نقاله این سیستم می تواند مستقیم، منحنی یا حتی دایره ای باشد . تسمه نقاله چرخشی بطور عمده در کارخانجات تولید انبوه مورد استفاده قرار می گیرند. و کارکنان می توانند در یک مکان ایستاده و محصول برای بسته بندی یا بازرسی و پردازش به دست آنها می رسد. در کنار سیستم حمل و نقل (نقاله)، هر کارگر یک کار را انجام می دهد و محصول به ایستگاه بعدی حرکت می کند.

نتیجه گیری

ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه نوار نقاله اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

surasanat.ir
surasanat.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋