surasanat.ir

surasanat.ir

توسط ۵ نفر دنبال می شود

قیمت دستگاه خشک کن خانگی

میوه ها و سبزیجات تازه منبع اصلی ویتامین ها و مواد معدنی  هستند. با این حال، این هدایای طبیعت فقط برای مدت محدودی در دسترس ما هستند.در فصل های زمستان و پاییز، زمانی که بدن بیشتر به ویتامین ها نیاز دارد، می توانیم آنها را از محصولات کنسرو شده, خشک شده  دریافت کنیم.

از جمله دستگاه های خشک کن صنعتی بسیار پرکاربرد، دستگاه خشک دو کابین می باشد که دارای ظرفیت قابل ملاحظه ای است. ظرفیت این دستگاه رابطه مستقیمی با تعداد کابین هایش دارد، یعنی هرچه تعداد کابین ها بیشتر باشد ظرفیت کلی دستگاه نیز به طور چشمگیری بیشتر خواهد شدد. به سبب برخورداری از این ویژگی بسیاری از صنعتگران از این دستگاه استفاده می نمایند و بر اساس نیاز خود تعداد کابین مورد نظر را سفارش می دهند.گردش هوای داغ در فضای کابین، سیستم های کنترلی تمام دستگاه های خشک کن کابینتی در ظرفیت ها و ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند که هر کدام مناسب تولیدی های مشخصی هستند. این خشک کن ها برای تولید انواع میوه و سبزی جات خشک کاربرد دارند که در سراسر کشور و جهان به کار گرفته می شوند.اتوماتیک هوشمند و استفاده از هوای پاک و فیلتر شده زمینه تولید محصول با کیفیت را در این خشک کن ها فراهم نموده است.

نحوه حرارت دهی به کمک مشعل (گازی یا گازوِییلی)و به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد تا از سیاه شدن میوه و سبزیجات جلوگیری شود و خواص مواد خوراکی کاملا حفظ گردد.

خشک کن  دو کابین میوه و سبزیجات دارای کابینت های قفسه بندی شده است که داخل این قفسه ها سینی های متعددی از جنس پلی اتیلن به منظور چینش مواد تعبیه شده اند. برای آشنایی با نوار نقاله می توانید ای مقاله را مطالعه فرمایید.

در دستگاه خشک کن کابینی جریان هوای گرم تولید شده در کوره ی گازی توسط چند فن قوی در داخل کابین ها به حرکت در می آید .این عمل با یک سیستم کنترل دمای اتوماتیک کنترل می شود.کل دستگاه به نحوی محصور شده است تا بازده حرارتی دستگاه خشک کن از 3 تا 7 درصد سنتی به 35 تا 45 درصد افزایش یابد. دستگاه خشک کن کابینی می تواند انواع سبزیجات، میوه ها و گیاهان را خشک کند.

انواع دستگاه خشک‌کن صنعتی

دستگاه خشک کن در دو نوع خانگی و صنعتی ساخته می شود. دو مدل کابینتی و کانتینیوس از انواع دستگاه خشک کن صنعتی به شمار می روند که برای مصارف عمده در ظرفیت های بالا و در مقیاس کارخانه ای استفاده می شود. گردش هوا سبب می شود مواد غذایی خشک شوند و برای مصرف آماده شوند. این ماشن ها از ظرفیت ۴۰۰ تا ۳ تن توانایی خشک کردن را دارند

1.خشک کن کابینتی تک کابین

خشک‌کن تک کابین کمترین ظرفیت تولید را داشته و عمدتاً برای کارگاه های کوچک و مصارف خانگی  با تناژ تولید پایین استفاده می‌شود. شکل ظاهری این خشک‌کن‌ها شبیه به یخچال ساید بای ساید است. این نمونه دستگاه خشک کن مجهز به سنسور کنترل دما، سینی نسوز فلزی یا پلی اتیلنی و مشعل گازی، گازوئیلی یا المنت برقی است.

۲–دستگاه خشک‌کن دو کابین:

در مکان های صنعتی و کارخانه ها میتوان استفاده کرد که عرضی حدود ۱۰۰ ، طولی حدود ۳۰۰ و ارتفاعی حدود ۲۰ سانتی متر دارد و ۵۰ عدد سینی داخل این دستگاه جا میشود . جنس بدنه ی این دستگاه استیل یا گالوانیزه می‌باشد و در هر نوبت ظرفیت بار موجود در خشک کن های دو کابین حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم است . حمل این دستگاه خشک کن شوید دو کابینه با استفاده از جرثقیل می‌باشد . حرارت این دستگاه خشک کن دو کابین بوسیله ی مشعل گازی  تهیه می‌شود ‌.

3. دستگاه خشک کن کانتینیوس

دستگاه خشک کن کانتینیوس (Continuos Drying Machine) یا خشک کن تونلی برای استفاده در مصارف صنعتی و حجم بالا استفاده می شود. در هر نوبت تونایی ۱ الی ۳ تن خشک کردن وجود دارد. گردش هوا به کمک مشعل های گازی، حرکت پیوسته مواد از روی دستگاه تسمه نقاله داخل کوره اتمسفر و تنظیم میزان رطوبت سبب می شود بافت داخلی مواد به صورت کاملا یکسان خشک شود. بدنه ی خارجی دستگاه خشک کن کانتینیوس استیل است و بدنه ی داخلی می‌تواند گالوانیزه یا استیل باشد . ظرفیت سینی های موجود این دستگاه صد و یازده تا می‌باشد و تنظیمات به گونه ای است که همه ی سینی ها بطور منظم و یکدست خشک میشوند . دستگاه خشک کن کانتینیوس دارای تایمر و رطوبت سنج دیجیتال است و حرارت موجود در دستگاه بهصورت اتومات جهت کیفیت بهتر میوه ها و محصولات تخلیه میشود.

نتیجه گیری

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میوه خشک در جهان است. تنوع محصولات کشاورزی، حجم زیاد سبزیجات و میوه جات که به مدت چهار فصل در نقاط مختلف کشور تولید می شود، بستر مناسبی را برای تولید محصولات خشک فراهم کرد.تولید میوه خشک یکی از راه های کسب درآمد است و در سه ظرفیت داخلی، نیمه صنعتی و صنعتی قابل تولید است.

شرکت سورا صنعت از سازندگان دستگاه خشک کن درکشور می باشد که دستگاه های خشک کن خود را با دو سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، نصب، راه اندازی و آموزش رایگان به مشتریان خود در سراسر ایران عرضه می کند.ارائه مشاوره تخصصی رایگان برای را اندازی کسب و کار تولید میوه خشک نیز از خدمات ویژه این شرکت می باشد.

شماره ی تماس 09397700612

surasanat.ir
surasanat.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋