amiralijvn

amiralijvn

لمینت دندان، معجزه زیباسازی لبخند

 

لبخند، نقش بسزایی در زیبا تر شدن چهره شما دارد و چقدر زیبا است لبخندی که دندان هایی سفید را به نمایش می‌گذارد. لمینت دندان یکی از روش های زیبا سازی طرح لبخند و ترمیم دندان ها است. چیزی که در این مطلب قرار است بخوانید، همه آن چیزی است که شما نیاز دارید تا در مورد ونیر پرسلین بدانید. پس با ما همراه باشید. 

این روش برای چه کسانی مناسب و برای چه کسانی نامناسب است؟

لمینت دندان برای افرادی که در بین دندان هایشان بیشتر از 0.5 میلی متر فاصله دارند، و یا افرادی که بر روی دندان های خود، شکستگی، لب پر شدگی و یا ترک خوردگی دارند بسیار مناسب است. همچنین اگر شما دندان های کوچکی دارید و یا اینکه دندان هایی با به هم ریختگی بسیار جزئی دارید، لمینت می‌تواند یک انتخاب بسیار خوبی برای ترمیم و زیبا تر شدن لبخند شما باشد. 

بسیاری از افراد هستند که مشکلات بالا را ندارند اما دندان های آنها بر اثر عوامل مختلف تغییر رنگ داده اند و با هیچ روشی نمی‌توان آنها را سفید کرد. آنها نیز کاندیدای خوبی برای استفاده از لمینت های دندانی می‌باشند. 

پوسیدگی دندان در شرایطی که ترمیم نشده باشد، عادت دندان قروچه و یا سبک زندگی نادرست، از جمله دلایل محکمی هستند که نمی‌گذارند شما از لمینت های دندانی استفاده کنید. نازک شدن مینای دندان نیز مانند عوامل ذکر شده، به همراه انجام ورزش های تماسی خطرناک نیز از جمله این دلایل هستند و شما نمی‌توانید از لمینت برای ترمیم و زیباسازی طرح لبخند خود استفاده کنید. 

انواع روش های لمینت دندان 

لمینت دندانی چند روش متنوع دارد و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

لمینت های سرامیکی 

از رایج ترین روش های لمینت دندان، می‌توان به لمینت های سرامیکی و یا همان ونیر پرسلین اشاره کرد. این لمینت ها ضخامتی در حدود 0.5 تا 0.7 دارند و برای استفاده از آنها باید مینای دندان تا حد قابل توجهی تراش پیدا کند. 

لمینت های متحرک 

شاید درست نباشد این نوع را نیز از خانواده لمینت های دندانی بدانیم، چرا که خصوصیات آنها را دارا نیست. در واقع لمینت های متحرک پلاستیک های فشرده ای هستند که بر روی دندان ها سوار می‌شوند و از هیچ گونه ماده دندانپزشکی در آن استفاده نشده است. این نوع را هر کسی می‌تواند سفارش دهد و از آن استفاده کند. 

لومینیرز 

بالاتر به ونیر پرسلین دندانپزشکی اشاره داشتیم و گفتیم که برای استفاده از آن باید حتما مینای دندان تراش بخورد. لومینیرز اینچنین نیست. در واقع لومینیرز ها نوعی ونیر های بسیار نازک در حد 0.3 میلی متر دارد و هیچ نیازی به تراش خوردن مینای دندان ندارد. اگر بخواهیم یکی از نقاط ضعف این نوع لمینت های دندانی را نام ببریم، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که ممکن است ایجاد حساسیت در لثه ایجاد کند. 

لمینت نیز یکی از این روش ها است

به لطف متخصصین حوزه دندانپزشکی، روش های بسیار متنوعی برای ترمیم و اصلاح طرح لبخند وجود دارد و لمینت یکی از آنها است. شما باید تحقیق کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. 

amiralijvn
amiralijvn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋