stoneiran9

stoneiran9

stoneir.ir

کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی در فضای باز و بسته

کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی از قدیم الایام تا به امروز رواج داشته است و استفاده از آن در نمای ساختمان یک جلوه ی لوکس و شیک و مقاوم را در پی دارد. استفاده از سنگ ساختمانی طبیعی در فضای داخلی ساختمان سبب ایجاد یک فضای گرم و صمیمی می شود. در ساختمان سازی سنگ های متنوعی از جمله سنگ تراورتن، مرمریت و گرانیت قابل استفاده می باشد که مناسب ترین آن ها سنگ تراورتن فضای باز و سنگ تراورتن فضای بسته است.

سنگ تراورتن عسلی

سنگ تراورتن عسلی یکی از پر طرفدارترین سنگ های تراورتن است که طبق رنگ عسلی که دارد نام عسلی برای آن انتخاب شده است. پس زمینه این سنگ رنگ عسلی همراه با موج های کرمی است که تم موج دار زیبایی را به این سنگ بخشیده است. کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی بیشتر برای نمای ساختمان، دیوارپوش و کفپوش است و در ابعاد طولی استفاده می شودسنگ تراورتن عسلی انواع مختلفی دارد که معروف ترین آنها سنگ تراورتن عسلی تکاب، سنگ تراورتن عسلی یزد و سنگ تراورتن عسلی کاشان می باشد.

 سنگ تراورتن عسلی مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و سایش دارد و در برابرتابش مستقیم نور خوشید و بارش باران اسیدی دچار تغییر نمی شود.

کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی در دکوراسیون چیست؟

کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی در دکوراسیون ساختمان، زیاد می باشد. این سنگ بافت مقاوم و رنگ خاصی دارد که جلوه طبیعی و دلنشین به محیط می بخشدسنگ تراورتن عسلی سورت های متفاوتی دارد و بهترین نوع سنگ تراورتن برای فضای باز، می بایست یک سنگ با تخلخل پایین و مقاوم باشد.

نحوه نگهداری سنگ تراورتن عسلی

کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی سبب محبوبیت زیاد این سنگ  در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان شده است. اما لازم به ذکر است که برای حفظ زیبایی ظاهری و دوام این سنگ نکاتی را در نظر داشته باشید.

مرحله اول: تمیز کردن سطح سنگ

در مرحله اول ابتدا لازم است ک سطح سنگ با یک دستمال مرطوب به آب خالص تمیز شود و گرد و غبار اضافه از روی آنها برداشته شود. و پس از آن مجدد سطح سنگ با یک دستمال خشک، خشک شود.

مرحله دوم: شستشو با مواد شوینده ملایم مخصوص سنگ

در این مرحله سطح سنگ را به کمک یک برس شوینده نرم و محلول شوینده ملایم تمیز می کنیم. پس از تمیز کردن مجدد سطح سنگ را خشک می کنیم تا برای مراحل بعدی آماده بشود.

مرحله سوم: محافظت از سنگ

در مرحله سوم می بایست از مواد محافظتی و پوششی مخصوص سنگ مانند سیلر بر روی سطح سنگ استفاده کنید. تا در طول زمان کمترین آسیب را ببیند.

خرید سنگ تراورتن عسلی

  • توجه به سورت و رنگ بندی سنگ ها: اگر قصد خرید یک سنگ نمای بدون موج و یکدست را دارید، حتما توجه کنید که تمام سنگ های خریداری شده دارای یک سورت و تم رنگی باشند و موج و هاله در آنها دیده نشود.
  • توجه به تراکم و بافت سنگ: حتما توجه داشته باشید که سنگی که را با عنوان سورت ممتاز، سوپر یا درجه یک خریداری می کنید میزان تخلخل پایینی داشته باشد.
  • توجه به کیفیت فرآوری سنگ: در هنگام خرید حتما تمام سنگ های خریداری شده را چک کنید که تخلخل های آن به صورت دقیق و با کیفیت پر شده باشد.
  • اندازه و ضخامت سنگ: اگر برای خرید سنگ ابعاد خاصی مد نظر شماست به کارخانه درخواست خود را اعلام کنید و پیش از بارگیری قد پای تمام سنگ هارا چک کنید.
  • گونیا بودن و لب پر نبودن سنگ ها: در هنگام بارگیری حتما به لبه های سنگ ها دقت کنید که لبه ها سالم و گونیا باشد.

قیمت سنگ تراورتن عسلی

پس از بررسی کاربرد های مختلف سنگ تراورتن عسلی، می بایست به قیمت آن و عوامل تاثیر گذار برقیمت آن اشاره کنیم که از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بخشی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ تراورتن عسلی در حال حاضر پرداخته ایم:

کیفیت و برند سنگ: برخی از برند های سنگ مانند سنگ تراورتن عباس آباد معروف هستند و طبیعتا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین لازم است برای خرید یک سنگ با کیفیت ابتدا سورت بندی سنگ، میزان تخلخل و تم رنگی آن را بررسی کنید.

کیفیت فرآوری سنگ: کیفیت و نوع فرآوری سنگ در میزان قیمت آن بسیار موثر است. به طور مثال سنگ تراورتن عسلی که به روشی دقیق و با بهترین ابزار و مواد در کارخانه فرآوری شده است، به نسبت یک سنگ بی کیفیت قیمت بالاتری دارد.

اندازه سنگ: قیمت سنگ های اسلب از سنگ های تایل به طور معمول بیشتر می باشد.

قد و پای سنگ: سنگ های با قد و پای بلند تر معمولا نمای یکدست تری را به سازندگان می دهد و به همین جهت قیمت بیشتری دارد.

 

 
stoneiran9
stoneiran9 stoneir.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋