Ali sangian

Ali sangian

کیا استون

انواع رنگ سنگ های ساختمانی + تصاویری از هر یک

بسیاری از اوقات پیش می‌آید که ما برای ساختمان ها و سازه های خود، قصد خرید سنگ داریم و در مورد بسیاری از معیار های آن تردید داریم.

یکی از این معیار های بسیار مهم، رنگ سنگ ساختمانی است.

ما سنگ های ساختمانی مختلف و گوناگونی داریم.
این سنگ‌ها شامل سنگ تراورتن، گرانیت، مرمریت، مرمر و … هستند.
هرکدام از این سنگ‌ها، با توجه به نوع خاک، موقعیت جغرافیایی، معدن و سایر عوامل تشکیل شده‌اند.
حال بیایید تا رنگ سنگ ساختمانی را در انواع سنگ های ساختمانی، مورد بررسی قرار دهیم.

 

خرید سنگ رنگی ساختمانی

انواع سنگ ساختمانی رنگی


سنگ‌های ساختمانی مختلف را می‌شناسید. این سنگ‌ها عبارتند از تراورتن، گرانیت، مرمریت، مرمر، چینی و … . هر یک از این سنگ‌ها در شرایط خاصی ایجاد شده و با توجه به نوع خاک، موقعیت جغرافیایی، عمق معدن و عواملی از این دست، ویژگی‌هایشان تعیین می‌شود.

اما چرا هر یک از این سنگ‌ها رنگ‌های متنوعی دارند. انواع سنگ های رنگی در واقع شامل هر یک از این موارد می‌شوند. به همین دلیل در پاسخ به این سوال که چه سنگ هایی رنگی هستند؟ می‌توان گفت اغلب آن ها. در زیر برخی از مهم‌ترین سنگ‌ها و ترکیبات موثر بر رنگ‌شان را بررسی می‌کنیم.

 

سنگ ساختمانی رنگی تراورتن
تراورتن اولین سنگی‌ست که در بحث و بررسی در خصوص انواع سنگ های رنگی به سراغ آن می‌رویم. همان‌طور که می‌دانید تراورتن یکی از مهم‌ترین سنگ‌های رسوبی‌ست که از رسوبات چشمه‌های آب گرم ایجاد می‌شود. دلیل تنوع رنگ سنگ تراورتن اختلاف در املاح موجود در آب‌های چشمه‌ی مورد نظر است. در حقیقت هر چه میزان املاح آب‌ها کم‌تر بوده باشد رنگ آن نیز روشن‌تر خواهد بود.

سنگ های رنگی تراورتن عبارتند از:

  • سنگ تراورتن قهوه‌ای
  • سنگ تراورتن طلایی
  • سنگ تراورتن خاکستری
  • سنگ تراورتن قرمز
  • سنگ تراورتن گردویی
  • سنگ تراورتن لیمویی

انتخاب رنگ در سنگ های مرمریت

یکی از سنگ های محبوب و پر استفاده در تمام دنیا، سنگ مرمریت است. بر همین اساس تعداد معادن استخراج این سنگ، بیشتر از  مابقی سنگ ها می باشد.

فراوانی معادن سنگهای مرمریت، بیانگر این موضوع است که این نوع از سنگهای ساختمانی، دارای رنگ سنگ ساختمانی بسیار متنوعی می‌باشند.
یکی از ویژگی هایی که سنگ های مرمریت را پر طرفدار کرده است، همین تنوع در رنگ سنگ ساختمانی مرمریت می‌باشد.
امروزه دکوراسیون داخلی هر خانه یا ساختمان، باید به گونه ای طراحی و چیدمان شود که تمام اِلمان های موجود در خانه با هم هماهنگ باشند.
این گفته بدین معنا است که تمام وسایل خانه از جمله: مبلمان، وسایل آشپزخانه، وسایل برقی، سرویس خواب، وسایل تزیینی و دکوراتیو، … از نظر رنگ، طرح و ساختار در هماهنگی با هم باشند.

سنگهای مرمریت، به آسانی و به زیبایی هرچه تمام تر با هر متریال، ابزار و با هر رنگی ترکیب و سِت می شوند.

انواع رنگ در سنگ های مرمریت

سنگ مرمریت، از دگرگونی مجدد سنگ آهک تشکیل می‌شود.
به همین دلیل، کانی های متفاوتی در ساختار شیمیایی این سنگ قرار می گیرند.
کانی ها، عامل تعیین کننده رنگ سنگ ساختمانی می‌باشند.
بر همین اساس سنگهای مرمریت، بر اساس رنگ زمینه به رنگ های زیر دسته بندی می شود.

  • مرمریتهای سفید
  • مرمریت سبز
  • سنگهای قرمز مرمریت
  • سنگهای مرمریت مشکی
  • مرمریت قهوه ای

کاربرد سنگ‌های ساختمانی

کاربرد سنگ‌های ساختمانی

هر کدام از انواع سنگ ساختمانی، با توجه به جنس و ویژگی‌های خود، برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. به طور کلی، از سنگ‌های ساختمانی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

۱. دیوارها و سازه‌های داخلی ساختمان

از پوشش سنگ برای زیباسازی دیوارهای داخلی ساختمان نیز استفاده می‌شود. با این کار، علاوه بر بالا بردن مقاومت سازه، می‌توانید جلوه و نقش منحصر به فردی را به دیوارهای داخلی اتاق‌های مهم خانه اعطا کنید.
از سنگ‌های مختلف، می‌توانید در پوشش دیوارهای سرویس بهداشتی، سالن‌های غذاخوری، ادارات و… استفاده کنید.
بهتر است سنگی را انتخاب نمایید که در برابر رطوبت و مواد شوینده، مقاومت بالایی داشته باشد؛ چرا که برای نظافت منزل، لازم است هر چند وقت یکبار، دیوار‌ها را با مواد شوینده و آب بشویید.

۲. نمای ساختمان

حتما تا به حال ساختمان‌هایی که با نمای سنگی مزین شده‌اند را دیده‌اید. چنانچه از سنگ مناسب برای نمای ساختمان استفاده شود، علاوه بر زیباسازی بیشتر نما، مقاومت آن در برابر ضربه و عوامل طبیعی نیز افزایش می‌یابد.
سنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می‌کنید باید در برابر تابش نور خورشید، رطوبت، باران‌های اسیدی، دمای بسیار زیاد یا بسیار کم و آلودگی هوا مقاوم باشد و دچار افت کیفیت و مقاومت نشود.
دقت کنید که هر سنگی که برای نما در شرایط آب و هوایی خاصی مناسب است، لزوما برای پیاده‌سازی در شرایط آب و هوایی دیگر مناسب نیست. بهتر است در زمان خرید، مقاومت سنگ را در برابر شرایط آب و هوایی منطقه خود بررسی نمایید.

۳. کف سازی

کف پله‌ها و کف ساختمان، همواره در معرض فرسایش است چرا که علاوه بر تحمل بار اثاثیه، می‌بایست رفت و آمد افراد مختلف را تحمل کند. استفاده از سنگی که دارای مقاومت بسیار بالا است، می‌تواند عمر بالای پله و کف ساختمان شما را تضمین نماید. همچنین، بهتر است سنگی را انتخاب نمایید که دارای تخلخل کم بوده و در برابر شستشو با آب و مواد شوینده، مقاومت بالایی داشته باشد. بهترین نوع سنگ برای کف، سنگ‌هایی نظیر کوارتز یا گنیس می‌باشند.

۴. زیبا‌سازی فضا

یکی دیگر از کاربردهای سنگ‌های ساختمانی، زیبا‌سازی فضا است. به طور کلی، از انواع سنگ‌های مختلف می‌توان برای زیبا‌سازی ساختمان‌هایی با سبک کلاسیک، مینرال، مدرن و… استفاده نمود. می‌توانید فضای مختلف ساختمان مانند شومینه، قاب درب یا پنجره، ستون‌ها و… را با سنگ‌های دکوراتیو و تزئینی بیارایید.

 

خرید سنگ رنگی برای ساختمان


همانند سایر انواع سنگ ساختمانی، عوامل مختلفی بر قیمت سنگ‌های رنگی ساختمان نیز نقش دارند. بنابراین پیش از اقدام به خرید حتما به عوامل موثر بر قیمت سنگ ساختمانی توجه کنید. جهت خرید سنگ رنگی ساختمان به دوروش حضوری و اینترنتی می‌توانید خرید خود را انجام دهید. در هنگام خرید این نمونه سنگ می‌بایست پارامترهایی مانند کیفیت سنگ، ضخامت، ساب، نوع فرآوری و ... را در نظر داشته باشید. اگر گزینه خرید اینترنتی سنگ ساختمانی رنگی را انتخاب کردید، حتما باید به مواردی مانند اصل بودن کالا و تضمین قیمت، دقت کافی داشته باشید. سنگبری آتاسنگ در این زمینه با چندین سال سابقه‌ای که دارد و رضایت بالای مشتریان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای خرید اینترنتی شما باشد.

سنگ ساختمانی رنگی سنگ ساختمانی رنگی

منابع
1
2
3
4
5

Ali sangian
Ali sangian کیا استون

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋