soroshtajhiz

soroshtajhiz

تجهیزات فست فود چیست؟

تجهیزات فست فود، به پکیج کامل دستگاه‌ها و ادواتی گفته می‌شود که به منظور آماده سازی، تهیه و عرضه مواد غذایی فست فودی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات عموما شامل دستگاه هایی می شود که هر نوع غذای فست فودی را بتوان با آن تهیه کرد. برای مثال سرخ کن یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که در هر فست فود باید وجود داشته باشد چرا که تقریبا نصفی از غذا های فست فود نیاز به سرخ شدن و یا سوخاری شدن نیاز دارند.

تجهیزات فست فود را باید طوری خریداری کنید تا بتوانید از کیفیت آنها مطمئن باشید، چرا که اغلب آنها به صورت روزانه در معرض گرمای شدید قرار می گیرند و این موضوع ممکن است به برخی دستگاه هایی که دارای عمر مفید طولانی نیستند آسیب های جدی وارد کند و باعث شود زودتر خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. به همین دلیل هم است که دستگاه های خریداری شده از کیفیت بالا و عمر مفید طولانی برخوردار باشند تا به این ترتیب مشکلی برای آنها پیش نیاید و بتوانید تا مدت های طولانی از آنها استفاده کنید.

استفاده از تجهیزات فست فود متنوع می تواند کمک بزرگی به ساختن یک منوی کامل فست فودی برای شما داشته باشد. به همین دلیل زمانی که قصد راه اندازی یک فست فودی را دارید بهتر است ابتدا لیست تجهیزات فست فود را برای خود آماده کنید تا بتوانید به این ترتیب ست کامل و مورد نیاز را برای فست فود خود تهیه کنید.

انواع تجهیزات فست فود

همانطور که می دانید تجهیزات فست فود دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها استفاده ها و کاربرد های متفاوتی دارند که در بخش های مختلف یک رستوران یا فست فود می توانید از آنها استفاده کنید. برای مثال از دستگاه فر صنعتی می توانید برای تهیه انواع غذا هایی که پنیر پیتزا دارند و یا نیاز به پخت بدون روغن دارند استفاده کنید. به این ترتیب می توانید نان ها و خمیر های مورد نیاز خود را نیز تهیه کنید تا غذا ها و سفارش های مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن تهیه کرده و برای آنها سرو کنید تا نوش جان کنند و از غذای خود لذت ببرند.

یکی دیگر از تجهیزات فست فود دستگاه گریل صنعتی است که به شما این اجازه را می دهد تا انواع غذا هایی که نیاز به گریل شدن دارند را آماده کنید. برای مثال اغلب برای تهیه استیک ها از دستگاه گریل استفاده می کنند تا به این ترتیب طعم گریل که گاهی با استفاده از ذغال انجام می شود بر استیک غالب شده و طعم و عطر بی نظیری را به آن ببخشد. همچنین یکی دیگر از دستگاه هایی که در فست فود ها کاربرد بسیاری دارد دستگاه کالباس بر می باشد که برای تهیه غذا هایی که نیاز به کالباس دارند بتوانید برش های آسان و یک دستی را تهیه کنید که این کار بدون دستگاه کالباس بر می تواند کمی سخت باشد و در نهایت برش های یک اندازه ای ایجاد نشوند. در ادامه به بررسی دقیق تر انواع تجهیزات فست فود می پردازیم تا هر چه بیشتر با این دستگاه ها آشنا شوید.

سرخ کن صنعتی در تجهیزات فست فود

سرخ کن صنعتی یکی از انواع تجهیزات فست فود است که می تواند باعث شود تا عمل سرخ کردن غذا ها راحت تر و سریع تر انجام شود. این دستگاه به شما کمک می کند تا بتوانید انواع غذا های سوخاری را با کیفیتی بسیار بالا تهیه کنید به صورتی که مشتری ها از خوردن آنها سیر نشوند! چرا که غذا های سوخاری مدت ها است که از محبوبیت بالایی برخوردارند و استفاده از سرخ کن صنعتی در تجهیزات فست فود می تواند بهترین کیفیت را از این غذا ها به شما تحویل دهد.

سرخ کن صنعتی دارای دو نوع متفاوت و بسیار مهم است:

سرخ کن صنعتی برقی
سرخ کن صنعتی گازی
شاید عجیب بنظر بیاید ولی هر یک از این دو دستگاه ها می توانند غذا های شما را با کیفیتی متفاوت برای شما تهیه کنند.، چرا که نوع سوخت مصرفی آنها تاثیر مستقیم بر روی کیفیت غذا ها دارد. برای مثال غذا های سوخاری که با استفاده از دستگاه سرخ کن صنعتی برقی تهیه می شوند ممکن است نرم تر باشند و تردی زیادی نداشته باشند که برای افرادی که نمی توانند غذا های خشک و ترد را راحت بخورند می تواند گزینه ی مناسبی باشد. و از طرف دیگر با استفاده از سرخ کن صنعتی گازی می توانید غذا های خود را ترد تر کرده و سوخاری هایی بسیار خوشمزه و لذیذ تر تهیه کنید.

soroshtajhiz
soroshtajhiz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋