soroshtajhiz

soroshtajhiz

انواع تجهیزات بار سرد کافه

انواع تجهیزات بار سرد که در کافی شاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دلیل آن که با رطوبت بالایی سر و کار دارند، باید از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار باشند. برای مثال جنس بدنه آنها باید از استیل ضد زنگ باشد تا به این ترتیب دچار زنگ زدگی نشوند.

تجهیزات و لوازم بار سرد کافه

از سوی دیگر جنس قطعات مورد استفاده در تجهیزات بار سرد باید به گونه‌ای انتخاب شوند که هیچ تبادل یونی با نوشیدنی‌ها و سایر مواد غذایی نداشته باشند. در این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین تجهیزات و لوازم بار سرد کافه آشنا کنیم:

ابزارآلات آبمیوه‌گیری در کافی شاپ‌ها

آبمیوه گیری های در حقیقت جز ابزار ها و دستگاه های بسیار مهم تجهیزات بار سرد می باشند که بدون آنها کار بارتندر بسیار سخت می شود. زیرا آب گیری همه میوه ها به یک شکل نیست و برای برخی از میوه ها باید از روش های متفاوتی استفاده شود. برای مثال برای تهیه آب انار باید از ابزار یا دستگاه مخصوص آب انار گیری استفاده شود که همین موضوع باعث شده تا ابزارآلات آبمیوه گیری در کافی شاپ ها در دسته های مختلفی تعریف شوند.

آب مرکبات گیری دستی

از دستگاه آب مرکبات گیری دستی معمولا برای تهیه آب پرتقال، لیمو شیرین، گریپ فروت، لیمو ترش و تمامی مرکبات استفاده می شود و کار با این دستگاه نسبت به دستگاه های برقی بیشتر زمان می برد.

آبمیوه گیر برقی صنعتی

آبمیوه گیری های برقی صنعتی یکی از تجهیزات مهم بار سرد هستند که با استفاده از آنها می توانید آب انواع میوه ها مانند سیب، گلابی، آناناس، پرتقال و … را به آسانی و در کمترین زمان ممکن تهیه کنید. این دستگاه ها عموما بسیار پر کاربرد هستند چرا که برای تهیه نوشیدنی ها و آبمیوه های طبیعی باید به صورت روزانه آبمیوه ها تهیه شوند تا کیفیت آنها به خوبی حفظ شود.

آبمیوه گیر فشاری اهرمی

آبمیوه گیر فشاری اهرمی عموما برای تهیه آبمیوه هایی مانند پرتقال و انار استفاده می شود.

ابزار های تولید کننده یخ و یخ در بهشت در تجهیزات بار سرد
در بین تجهیزات بار سرد دستگاه هایی که می توانند یخ مورد نیاز شما را تولید کنند از اهمیت بالایی برخوردارند. برای مثال دستگاه های یخ ساز، یخ در بهشت ساز، یخ خرد کن و … جز مهم ترین تجهیزات بار سرد می باشند.

یخ ساز

یخ ساز دستگاهی بسیار پر کاربرد در بین تجهیزات بار سرد کافی شاپ ها می باشد که یخ مورد نیاز شما را در ابعاد مختلف می تواند تامین کند.

یخ در بهشت ساز

یخ در بهشت ساز دستگاهی است که با استفاده از آن می توانید همیشه نوشیدنی های خنک و یخ را داشته باشید که با استفاده از آن می توانید یخ در بهشت هایی با آبمیوه های طبیعی را تهیه و نوش جان کنید.

یخ خرد کن (آیس کراشر)

یخ خرد کن دستگاهی است که می توانید از آن برای تهیه اسموتی ها به روشی آسان تر و با کیفیت تر استفاده کنید.

تجهیزات جانبی بار سرد

تجهیزات جانبی بار سرد دارای انواع مختلفی از ابزار های ریز و کوچک می باشد که از اهمیت بالایی برای بارتندر برخوردار هستند، چرا که بدون آنها نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. بارتندر برای اینکه بتواند نوشیدنی ها را به بهترین شکل ممکن برای مشتری های خود تهیه کند نیاز دارد تا از ابزار های مختلفی استفاده کند.

تجهیزات جانبی بار سرد

برای مثال یکی از ابزار هایی که برای بارتندر اهمیت بسیار بالایی دارد جیجر است، زیرا با استفاده از آن می تواند نوشیدنی ها و سس ها و عرقیجات مورد نیاز خود را به صورت اصولی و درست اندازه گیری کند تا کیفیت مطلوبی از نوشیدنی ها را به مشتری های خود تحویل دهد. در ادامه به بررسی بیشتر این ابزار ها می پردازیم تا اهمیت آنها برای شما مشخص شود.

ابزار فلزی بار سرد کافی شاپ

ابزار فلزی عمدتاً به ابزاری گفته می‌شود که برای تهیه نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نه برای سرو کردن آن. از جمله ابزار فلزی تجهیزات بار سرد می‌توان به ابزارآلات مربوط به باز کردن درب بطری‌ها  و درب بازکن‌ها، چوب پنبه‌کش با ویتر و وینگ اشاره کرد.

soroshtajhiz
soroshtajhiz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋