soroshtajhiz

soroshtajhiz

انواع دستگاه یخ خردکن

 

دستگاه یخ خردکن یا آیس کراشر دارای انواع مختلفی است که از آنها در صنایع متفاوت استفاده می شود. این دستگاه از نظر ابعاد، کیفیت، برند های تولید کننده، متریال ساخت و … به دسته بندی هایی تقسیم می شود که با توجه به نوع استفاده شما از این دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. برای مثال این دستگاه ها دارای انواع بزرگ تر و کوجک تر دارند که به مدل های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شوند و همانطور که مشخص است از مدل های صنعتی برای استفاده در شرکت های بزرگ و نیمه صنعتی برای استفاده های کمتر مانند کافی شاپ ها و رستوران ها استفاده می شود.

با این حال دسته بندی اصلی آن ها یخ خردکن دستی و یخ خردکن الکتریکی می باشد که هدف این دستگاه ها در نهایت شکستن تکه های یخ و خرد کردن آن ها برای استفاده های مختلف است.

یخ خردکن دستی

این یخ خردکن ها دارای یک دسته برای خردکردن یخ به صورت دستی هستند که با چرخاندن این اهرم می توانید یخ هایی در قالب های کوچک یا متوسط را آسیاب کنید. از این دستگاه ها عموما برای استفاده های کمتر و شخصی استفاده می شود که معمولا به یخ خرد کن خانگی نیز شناخته می شوند و برای تولید خرده یخ در حجم بالا خیلی مناسب نیستند چرا که می توانند وقت و انرژی بسیاری از شما بگیرند.

یکی از مزیت های این دستگاه استفاده از قالب های یخ به میزان مشخص و کنترل شده است و مشکل گیر کردن یخ به دلیل مقدار اضافه در آن ها معمولا پیش نخواهد آمد. این دستگاه به دلیل جثه ی کوچکی که دارد و زمان بر بودن کار با آن مناسب استفاده در کافی شاپ ها و رستوران ها نیست. عموما قیمت یخ خرد کن دستی خیلی بالا نیست و می توانید آن را به آسانی تهیه کرده و برای مصارف مختلف خود استفاده کنید. این دستگاه برای تولید یخ در بهشت های خانگی که بسیار بهداشتی تر و خوشمزه تر هستند کاملا مناسب می باشد.

دستگاه یخ خردکن یا آیس کراشر الکتریکی

دستگاه یخ خردکن الکتریکی یا آیس کراشر الکتریکی دستگاهی است که برای استفاده در حجم بالای یخ خرد شده مناسب است. این دستگاه ها عموما با عنوان یخ خردکن نیمه صنعتی شناخته می شوند، چرا که از ابعاد بزرگ تری برخوردارند و می توانید از آن ها به آسانی در محیط های بزرگ تر مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و تمام مکان هایی که نیاز برای تهیه غذا و نوشیدنی های خنک دارند استفاده کنید.اما دستگاه های بزرگ تری نیز وجود دارند که با عنوان یخ خردکن صنعتی شناخته می شوند که در صنایع مختلفی مانند کشتارگاه ها، مواد پروتئینی، صید ماهی، فروشگاه های بزرگ و پخش مواد غذایی پروتئینی و … استفاده می شود و قابلیت خرد کردن یخ در حجم های بسیار بالایی را به صورت روزانه دارند، به طوری که پاسخ گوی نیاز های روزانه یک شرکت می توانند باشند.

دستگاه یخ خردکن یا آیس کراشر الکتریکی

دستگاه های یخ خردکن الکتریکی به دلیل آنکه ابعاد بزرگی دارد و همچنین با قدرت بیشتر می تواند مقدار زیاد یخ را در مدت کوتاه آسیاب کند و پاسخ گوی سفارش های زیاد این مکان ها باشد.

نحوه عملکرد این دستگاه نیز مانند نوع دستی آن است با این تفاوت که نیروی مورد نیاز برای کار کردن آن از طریق الکتروموتور تامین می شود و نیازی دخالت دست برای انجام کار خود ندارد. به این صورت که کافی است یخ ها را در محفظه ی دستگاه قرار دهید و کلید روشن آن را بزنید و زمانی که کار دستگاه تمام شد به طور خودکار خاموش خواهد شد. دستگاه های خردکن یخ برای تکه های مربعی طراحی شده اند اما در صورت تمایل می توانید از طرح های دیگر این دستگاه نیز استفاده کنید.

یکی از تفاوت هایی که این دستگاه با نوع دستی آن دارد این است که قیمت یخ خرد کن صنعتی نسبت به خانگی بالاتر است. چرا که این دستگاه دارای سیستم پیچیده تری می باشد و از قطعات مختلفی مانند موتور، برد و سیستم برق رسانی و … تشکیل شده است که در صورتی که قصد تهیه یکی از این دستگاه ها را دارید بهتر است که ابتدا نکته های مهم پیش از خرید یخ خرد کن را مطالعه کنید.

https://sorooshtajhiz.ir/product-category/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%BE/%D8%A2%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D8%B1/

soroshtajhiz
soroshtajhiz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋