اگر بخواهیم مهارت های ضروری موردنیاز یک مدیر را برشمریم، قطعا مذاکره یکی از مهمترین هاست. مذاکره نه تنها برای مدیران سازمان بلکه برای هر فردی که در بازار حضور داشته و فعالیت می کند، یک مهارت کلیدی محسوب می شود؛ از نیروی خدماتی سازمان گرفته تا مسئول هیئت مدیره.
یادگیری مهارت مذاکره به یک مدیر کمک می کند تا بهتر بتواند در جلسات رسمی سازمان، محصول یا خدمت خود را پرزنت کرده و زمینه فروش یا بستن قرارداد تجاری را مهیا کند
از آنجایی که مذاکره به حل تعارضات و ایجاد ارتباط موثر کمک میکند، یادگیری آن باعث می شود تا ارتباطات درون سازمانی بهتر شده و درنتیجه فرهنگ سازمانی بهتری نیز به وجود آید
داشتن مذاکرات تجاری موفق زمینه ساز گسترش شبکه ارتباطی سازمان شده و می تواند به برندینگ سازمان نیز کمک کند
با توجه به اینکه این مهارت بسیار اهمیت دارد، راه میانبر یادگیری آن شرکت در دوره های آموزشی این حوزه ازجمله دوره مذاکره است. سرفصل هایی که در این دوره ها تدریس می شود بسیار غنی بوده و باعث می شود یک مدیر مذاکرات برد بردی را به سرانجام برساند. در اینجا برای آشنایی شما با این سرفصل ها، تعدادی از آنها را فهرست می کنیم:
تعریف مذاکره و چیستی آن
انواع مذاکره
استراتژی های مذاکره
زبان بدن در مذاکره
آشنایی با دام های مذاکره
تکنیکها و تاکتیک های مذاکره
مدل ذهنی مذاکره کننده
دلایل شکست مذاکرات
بایدها و نبایدهای مذاکره تجاری
مذاکره برای فروش
آشنایی با اصول و فنون مذاکره
هوش هیجانی و مدیریت احساسات در مذاکره
مدیریت جلسات مذاکره
چک لیست یک مذاکره موفق
مهارت های موردنیاز برای یک مذاکره کننده
ویژگی های یک مذاکره اصولی
معرفی سبک های مذاکره
آشنایی با شخصیت های مذاکره کنندگان
چانه زنی در مذاکره و قواعد درست آن
حل اختلافات از طریق مذاکره
پاسخ ها