sogand

sogand

صنعت، بازرگانی
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

کاربرد اسید بوریک در کشاورزی

اسید بوریک با فرمول شیمیایی H3BO3 یک ماده معدنی از نوع اسیدهای برونستد سه ظرفیتی است که به صورت کریستال یا پودر جامد سفید رنگ به فروش میرسد.

این ماده در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد و از اصلی ترین مواد اولیه صنعتی به حساب می آید. در ادامه با برخی کاربردهای این ماده آشنا میشویم.

این روزها برای کنترل بهتر فرایند رشد محصولات زراعی و همچنین جلوگیری از آسیب آفات و رشد بهتر گیاهان، از انواع کودهای شیمیایی استفاده میکنند. اسید بوریک یکی از موادی است که هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم از طریق مشتقات خود، با این هدف به کار برده میشود.

اسید بوریک، ماده بور که یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز بسیاری از گونه های گیاهی میباشد را به آن ها میرساند. این عنصر در فرایند رشد محصولات نقش های مهم و موثری را بر عهده دارد.

همجنین اسید بوریک به عنوان یک حشره کش و آفت کش نیز عمل کرده و در محافظت از محصولات و گیاهان در برابر این عوامل مضر بسیار کارساز است.

 

کود اسید بوریک

البته استفاده از کود اسید بوریک به دو روش کلی انجام میگیرد. روش اول حل نمودن ماده در آب و سپس اسپری کردن محلول به دست آمده به روی برگ های گیاهان است. به این صورت گیاه از طریق برگ هایش، بور را دریافت خواهد کرد.

در روش دوم نیز اسید بوریک به صورت پودر به کار رفته و با خاک ترکیب میگردد. از آنجایی که ماده مورد نظر در آب محلول است، با رطوبت موجود در خاک تلفیق شده و توسط ریشه گیاهان جذب میگردد.

به علاوه این ماده میتواند اسیدیته خاک را نیز تنظیم کند.

اسید بوریک ماده ای طبیعی و فاقد خواص سمی و آسیب زننده میباشد. به همین خاطر کاربرد آن در امر زراعت برای سلامت خاک، گیاهان و مصرف کنندگان آن ها مضر نخواهد بود.

منبع : https://chemibazar.com/boric-acid/

sogand
sogand صنعت، بازرگانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋