sogand

sogand

صنعت، بازرگانی
توسط ۱ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

کلروفریک (کلرید آهن) چیست؟

کلروفریک با فرمول شیمیایی FeCl3 نوعی ترکیب معدنی است که با نام کلرید آهن نیز شناخته می شود و حاصل ترکیب آهن و کلر به اشکال مستقیم و غیرمستقیم است. راه های گوناگونی برای ترکیب این دو عنصر و حصول کلرید آهن وجود دارد که همگی به طور مصنوعی و در آزمایشگاه ها انجام می گیرد.

 

کلروفریک در طبیعت نیز یافت می شود، اما مقدار آن محدود است و پاسخگوی نیازهای بشر نمی باشد. کلرید آهن به دو صورت مایع و پودر موجود است که نوع مایع آن پرکاربرد تر می باشد؛ زیرا با انحلال در سایر حلال ها، سبب انعقاد مواد اضافی محلول در آن ها، و رسوب گذاری و جداسازی شان از محلول اصلی می گردد و به همین خاطر در امر تصفیه ی آب آشامیدنی و فاضلاب به کار می رود.

 

این ماده در آزمایشگاه نیز کاربردهای گوناگونی دارد. در موارد زیادی به عنوان کاتالیزور در واکنش های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد و یا در تست کلرید فریک، برای تشخیص فنل ها به کار گرفته می شود. به علاوه، برای تشخیص وجود اسید گاما-هیدروکسی بوتیریک و گاما-بوتیرولاکتون نیز حضور ماده ی فوق ضروری است.

به یاد داشته باشید که کلروفریک، اسیدی بسیار قوی است؛ پس رعایت نکات ایمنی در نگهداری و استفاده از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

sogand
sogand صنعت، بازرگانی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋