sofiatoo

sofiatoo

چیکار کنیم تا اعتماد به نفسمون افزایش پیدا کنه؟

فرد با اعتماد به نفس چیست؟
همه با حس درونی اعتماد به نفس متولد نمی شوند. گاهی اوقات ایجاد اعتماد به نفس ممکن است سخت باشد، یا به این دلیل که تجربیات شخصی باعث شده اعتماد به نفس شما را از دست بدهید یا به این دلیل که از عزت نفس پایین رنج می برید.

برای تبدیل شدن به یک فرد با اعتماد به نفس اینجا کلیک کنید:

کاری را انجام می دهد که آنها فکر می کنند درست است، حتی اگر مورد پسند نباشد
حاضر است ریسک کند
اشتباهات خود را می پذیرد و از آنها درس می گیرد
می تواند یک تعریف و تمجید را بپذیرد
خوشبین است.
نکاتی برای ایجاد اعتماد به نفس
چند کار وجود دارد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید. برخی از آنها فقط تغییرات کوچکی در چارچوب ذهنی شما هستند. دیگران را باید مدتی طولانی‌تر روی آنها کار کنید تا عادت‌هایی آشنا به آنها بسازید.

1. به آنچه قبلاً به دست آورده اید نگاه کنید

اگر باور داشته باشید چیزی به دست نیاورده اید، از دست دادن اعتماد به نفس آسان است. فهرستی از همه چیزهایی که در زندگی خود به آنها افتخار می کنید، اعم از گرفتن نمره خوب در امتحان یا یادگیری موج سواری، تهیه کنید. لیست را نزدیک نگه دارید و هر زمان که کاری را انجام می دهید که به آن افتخار می کنید به آن اضافه کنید. وقتی اعتماد به نفستان کم است، فهرست را بیرون بیاورید و از آن برای یادآوری تمام کارهای عالی که انجام داده اید استفاده کنید.


2. به چیزهایی فکر کنید که در آنها مهارت دارید

همه افراد دارای قدرت و استعدادهایی هستند. مال شما چیه؟ تشخیص آنچه در آن مهارت دارید، و تلاش برای ساختن آن چیزها، به شما کمک می کند تا به توانایی های خود اعتماد کنید.

3. چند هدف تعیین کنید

اهدافی را تعیین کنید و مراحلی را که برای رسیدن به آنها باید بردارید مشخص کنید. آنها نباید اهداف بزرگی باشند. آنها حتی می توانند چیزهایی مانند پختن کیک یا برنامه ریزی برای یک شب بیرون رفتن با دوستان باشند. فقط برخی از دستاوردهای کوچک را هدف قرار دهید که می توانید آنها را از لیست علامت بزنید تا به شما در به دست آوردن اعتماد به توانایی خود در انجام کارها کمک کند.

4. با خودتان صحبت کنید

اگر نظرات منفی در ذهنتان جاری شود و به شما بگوید که خوب نیستید، هرگز احساس اعتماد به نفس نخواهید داشت. به صحبت با خود فکر کنید و اینکه چگونه می تواند بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. با خودت مثل بهترین دوستت رفتار کن و خودت رو تشویق کن.

5. سرگرمی داشته باشید

سعی کنید چیزی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. این می تواند عکاسی، ورزش، بافتنی یا هر چیز دیگری باشد! وقتی اشتیاق خود را به کار گرفتید، خود را متعهد کنید که آن را انجام دهید. به احتمال زیاد، اگر علاقه مند یا علاقه مند به فعالیت خاصی هستید، به احتمال زیاد انگیزه بیشتری خواهید داشت و مهارت های خود را سریع تر می سازید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF_%D8%A8%D9%87_%D9%86%D9%81%D8%B3

 

sofiatoo
sofiatoo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋