social1

social1

ریست پسورد دستگاه دی وی آر و NVR

دلایل زیادی برای فراموشی رمز دستگاه dvr و ندانستن پسورد دستگاه DVR و NVR وجود دارد که می تواند شما را مجبور به ریست کردن و بازیابی رمز دی وی آر کند. ممکن است شما در یک محلی مشغول به کار شده باشید و رمز دستگاه دی وی آر  را کارکنان قبلی به شما نداده باشند. در یک حالت دیگر ممکن است شم ایک دستگاه DVR کارکرده خریداری کرده باشید و رمز عبور آن را نداشته باشید. در هر دو صورت صورت شما ناچار به ریست رمز دستگاه dvr هستید. اگر اهمیت فیلم‌های ضبط شده دوربین مدار بسته بالا است پیشنهاد می شود این کار را به متخصص آن بسپارید.

دستگاه های دی وی آر معمولا دارای اکانت مدیر و مهمان هستند. اکانت مدیر به همه ی امکانات و قابلیت های دستگاه دسترسی دارد اما دسترسی اکانت مهمان محدود است. پس اگر برایتان این سوال پیش آمده که آیا با اکانت مهمان می‌توان ریست پسورد DVR انجام داد یا خیر پاسخ خیر است.

معمولا اکانت مدیر دارای یک رمز اولیه و پیش فرض است و در زمان راه اندازی دستگاه باید آن را تغییر دهید. زیرا رمز های پیشفرض با جستجو در اینترنت قابل دسترسی هستند و افراد دیگر می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

پس اگر در زمان راه اندازی دستگاه رمز اولیه و پیشفرض آن را تغییر نداده اید به راحتی می توانید با جستجو در اینترنت و یا مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه DVR یا NVR آن را پیدا کنید. اگر هم آن را قبلا تغییر داده اید باید از طریق یکی از روش های ریست پسور دستگاه DVR و NVR آن را ریست کنید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

روش های ریست پسورد دستگاه DVR و NVR

دستگاه های دی وی آر و ان وی آر توسط این 5 روش قابل بازیابی هستند که در این مطلب 3 روش آن آموزش داده شده است.

  1. ریست کردن از طریق گزینه فراموشی رمز عبور
  2. ریست پسورد DVR توسط کلید ریست بر روی PCB
  3. ریست پسورد دستگاه DVR از طریق باتری مادربرد
  4. ریست پسورد DVR با استفاده از جامپر
  5. ریست کردن پسورد DVR با آپدیت کردن  firmware

روش کلی ریست پسورد دستگاه دی وی آر

روش اصلی و کلی که در ویدیو این مطلب هم آموزش داده شده، برای ریست کردن و بازیابی رمز دستگاه دی وی آر در بیشتر مدل های موجود در بازار عمل می کند. این روش ممکن است برای ریست پسورد dvr نو نیم هم عمل کند. بر اساس این روش هنگامی که می خواهید در صفحه ورود به تنظیمات دستگاه دی وی آر نام کابری و رمز خود را وارد کنید، در پایین آن یک گزینه با عنوان "رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟" وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید. تعدادی سوال که از قبل برای بازیابی رمز دستگاه DVR تعیین شده از شما پرسیده می شود. در صورتی که پاسخ آن ها را داشته باشید می توانید با وارد کردن آن ها رمز را بازیابی کنید.

در صورتی که پاسخ این سوال ها را ندارید، در پایین صفحه یک گزینه با عنوان "فراموشی پاسخ" وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید. دو تا QR کد بر روی صفحه ظاهر می شود. برای انجام ادامه کار باید نرم افزار ریست پسورد dvr xmeye را دانلود کنید. سپس نرم افزار XMEye را بر روی موبایل خود باز کنید. بالای صفحه ی نرم افزار سمت چپ یه آیکن برای اسکن کردن QR Code وجود دارد و باید آن را بزنید. توسط دوربین موبایل QR Code سمت چپ یعنی "کد تایید" را اسکن کنید. بعد از اسکن کردن آن نرم افزار یک رمز به شما می دهد. در پایین صفحه ی دستگاه دی وی آر یک کادر برای ورود کد تایید ایجاد می شود و باید کد ایجاد شده را در آن وارد کنید. بعد از ورود رمز کلید تایید را کلیک کنید.

در ادامه دو کادر برای ایجاد رمز عبور جدید ظاهر می شود و می توانید رمز عبور جدید ایجاد کنید. رمز عبور وارد شده باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه ها باشد. بعد از ورود رمز جدید بر روی کلید "آینده" کلیک کنید. یک صفحه برای ایجاد سوال های جدید و پاسخ آن ها برای هنگام فراموشی رمز در آینده نمایش داده می شود. در صورت تمایل می توانید آن ها را ایجاد کنید و در صورت عدم تمایل می توانید توسط کلید Exit موجود بر روی دستگاه دی وی آر از آن عبور کنید.

رمز دستگاه DVR شما ریست شد و می توانید توسط رمز جدید ایجاد شده وارد تنظیمات دستگاه شوید. در این روش هیچ یک از تنظیمات قبلی شما تغییر نمی کند و همه چیز مانند قبل می ماند.

ریست پسورد DVR توسط کلید ریست بر روی PCB

در برخی از دستگاه های دی وی آر امکان ریست پسورد ادمین از طریق دکمه ریست موجود بر روی PCB وجود دارد. برای انجام ریست پسورد DVR توسط کلید ریست بر روی PCB باید دکمه ریست را فشار داده و نگه دارید تا CMOS پاک شود، سپس دستگاه را بوت کنید. در ادامه از شما خواسته می‌شود تنظیمات جدید و یک رمز عبور جدید ایجاد کنید. در این کار تنظیمات به حالت اولیه بر می گردد.

ریست پسورد دستگاه DVR از طریق باتری مادربرد

رمز بعضی از مدل های دستگاه DVR H.264 را می توان  از طریق در آوردن باتری مادربرد ریست کرد. با خارج کردن باتری از مادربرد دستگاه، ساعت و تنظیمات دستگاه به حالت اولیه کارخانه باز می گردد و می توانید توسط نام کاربری و رمز عبور پیشفرض دستگاه وارد شوید. معمولا برای ریست کردن رمز دی وی آر توسط درآوردن باتری باید 10 دقیقه باتری را از دستگاه خارج کنید تا دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه باز گردد.

social1
social1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋