social1

social1

عوارض بعد از کراتینه مو

اخیرا کراتینه مو طرفداران زیادی در بین خانم ها پیدا کرده است. کراتینه مو یکی از روش های نیمه دائمی صاف و لخت کردن مو است که با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص  واتو مو انجام می شود. اگرچه تمامی آرایشگران ادعا می کنند که کراتینه مو را با مواد طبیعی و بدون عوارض انجام می دهند، اما باید بدانید که مواد کراتینه حاوی مواد شیمیایی قوی مانند فرمالدئید و سایر آلدئید ها بوده و ممکن است با مو و پوست سر هر کسی سازگاری نداشته باشد و باعث ایجاد یک سری عوارض کوتاه مدت و یا بلند مدت شود که در ادامه به بررسی این عوارض می پردازیم.

بعد از انجام کراتینه مو ها صاف، لطیف و ابریشمی می شوند. معمولا  انجام کار های زیبایی در کنار مزایایی که دارند یک سری عوارض هم دارند. مواد شیمیایی که برای انجام کراتینه مو استفاده می شود، اثر متفاوتی بر روی جنس مو های مختلف می گذارد. برای مثال افرادی که دارای موهای شکننده هستند، باعث نازک تر شدن تار موها و افزایش ریزش مو می شود. البته نوع موادی که برای کراتینه استفاده می شود نیز تاثیر مستقیمی بر نتیجه ی کراتین و عوارض آن دارد. معمولا عوارض کراتینه مو تا 7 الی 8 ماه باقی می ماند و بعد از آن کم کم بر طرف می شود.

در ادامه این مطلب از آموزشگاهان می خواهیم به بررسی دقیق تر عوارض کراتینه مو از جمله ریزش مو، حساسیت پوست سر و راه تشخیص آلرژی و حساسیت مو به مواد کراتینه بپردازیم.
ریزش مو بعد از کراتینه

یکی از شایع ترین عوارضی که خانم ها بعد از انجام کراتینه شاهد آن هستند، ریزش مو است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، انجام کراتینه برای افرادی که مو های شکننده دارند، باعث می شود که موهایشان نازک تر شده و در ادامه به افزایش ریزش مو می رسند.

بعد از انجام کراتینه، تا 2 الی 3 روز نباید مو های خو درا شستشو دهید و بعد از گذشت 2 الی 3 روز باید مو های خود را با شامپوی مخصوصی که آرایشگرتان پیشنهاد می دهد، شستشو دهید.
حساسیت پوست سر بعد از کراتینه کردن مو

در انجام کراتینه مو، برای صاف کردن مو ها، مواد مخصوص کراتینه به مدت تقریبا 20 دقیقه بر روی مو ها گذاشته می شود و بعد از آن با اتو مو مو ها را صاف می کنند. به دلیل وجود مواد آلدئیدی در ساختار مواد کراتینه، ممکن است پوست سر بعضی از افراد دچار حساسیت، خشکی، قرمزی و خارش شود. معمولا این حسسایت ها به صورت سطحی است و برطرف می شود اما در مواردی هم ممکن است باعث اگزمای شدید شود. اگر سابقه ابتلا به آلرژی دارید و یا پوست حساسی دارید، قبل از انجام کراتینه مو بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید و از عوارض کراتینه مو آگاه باشید.
روش تشخیص آلرژی و حساسیت مو به مواد کراتینه

برای اینکه متوجه شوید، نسبت به مواد کراتینه حساسیت و آلرژی دارید یا نه یک راه وجود دارد، آن هم این است که مقداری از مواد کراتینه را بر روی بازو یا پای خود تست کنید و چند دقیقه صبر کنید تا ببینید پوستتان واکنشی نشان می دهد یا خیر. اگر هم از بیماری هایی مانند پسوریازیس یا درماتیت یا هر گونه بیماری و آلرژی پوستی رنج می برید، حتما قبل از انجام کراتینه مو به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا بعدا با عوارض کراتینه مو مواجه نشوید.

بعد از انجام کراتینه مو نباید از شامپو یا نرم کننده هایی استفاده کنید که دارای سولفات است، چون شامپو های دارای سولفات ممکن است باعث آسیب رساندن به موهایتان شود. اگر علاقمند به یادگیری روش های انجام کراتینه، هزینه ها، مواد و وسایل مود نیاز آن و مشاهده لیست مراکز آموزش کراتینه کردن مو در تهران هستید، می توانید به صفحه دوره آموزش کراتینه مو در تهران مراجعه نمایید.
روش های جایگزین کراتینه مو

اگر شما هم جزو افرادی هستید که آلرژی و حساسیت دارید و نمی خواهید عوارض کراتینه مو را تجربه کنید، می توانید به جای انجام کراتینه با مواد شیمیایی، کراتینه با مواد طبیعی را امتحان کنید. شاید نتیجه کراتینه با مواد طبیعی مانند کراتینه با مواد شیمیایی نباشد اما در عوض عوارض مواد شیمیایی را هم ندارد. کراتینه مو با مواد طبیعی را می توانید خودتان در منزل انجام دهید. انواع کراتینه با مواد طبیعی عبارتند از ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ، ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون، ماسک تخم مرغ و روغن زیتون، ماسک تخم مرغ و ماست، ماسک موز و تخم مرغ، ماسک روغن نارگیل ، زیتون و نشاسته ذرت، ماسک آووکادو و روغن زیتون، ماسک آووکادو و روغن بادام و موز.

social1
social1

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋