smnhabdizadeh

smnhabdizadeh

مخزن پلی اتیلن

معرفی مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن به نوعی از مخازن نگهداری سیالات در فشار اتمسفریک گفته می شود. عامه مردم این مخزن را به نام مخزن پلاستیکی یا همان تانکر پلاستیکی می شناسند. در گذشته تمامی مخازن نگهداری سیالات از جنس فلز ساخته می شد. برای نگهداری آب در تمامی مناطق کشور مخزن گالوانیزه خریداری می شد. با پیشرفت علم پلیمر در داخل کشور و بالا رفتن کیفیت محصولات ساخته شده از مواد پلیمری کم کم استقبال عامه مردم نیز از این دسته از محصولات بیشتر شد. مخزن پلی اتیلن یکی از محصولات پلیمری است که بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفت. به طوری که اکثر کسانی که علاقمند به خرید مخزن گالوانیزه بودند به فکر خرید مخزن پلی اتیلنی افتادند. همانطور که می دانید خریدار در هنگام خرید خود به دنبال محصولی است که به بهترین شکل ممکن نیاز خود را برطرف کند. این مخزن نیز دارای مزیت های بسیاری نسبت به مخازن فلزی بود و به همین دلیل خیلی زود جای خود را در بازار پیدا نمود. قیمت پایین تر، کیفیت بالاتر در نگهداری آب و بسیاری مزیت های دیگر موجب پیشی گرفت مخازن پلی اتیلن از مخزن گالوانیزه شدند.

مخزن پلی اتیلن چیست؟

در صنایع ساختمان، کشاورزی و شیمیایی برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعات، به مخازنی نیاز است که با آنها سازگاری داشته باشد. تنها ماده سازگار با آب و مایعات مختلف، پلی اتیلن است. مخازن پلی اتیلن بیشتر برای نگهداری و ذخیره سازی آب و سیالات سازگار با پلی اتیلن تولید می شوند. همچنین از این مخزن برای ذخیره سازی و حمل و بسته بندی انواع آفت کش ها و بسیاری از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. مخزن پلی اتیلنی که به آن مخزن پلیمری هم می گویند، به خاطر مزایای زیادی که دارد یکی از محبوب ترین تجهیزات صنعتی است که استفاده از آن در صنایع مختلف، بسیار عمومیت یافته است. مخزن پلی اتیلن در کنار مزایایی که دارد، دارای معایب و نقاط ضعفی نیز هست که با مطالعه در خصوص ساختار فیزیکی و شیمیایی اجزای تشکیل دهنده پلی اتیلن می توانیم از آنها آگاه شویم.

 

مخزن پلی اتیلن - سازه مخزن

مزایای مخزن پلی اتیلن چیست؟

از جمله مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلن ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یکی از مهم ترین مزایای مخازن پلی اتیلن این است که ، خرید آن آسان و همیشه در دسترس و قابل حمل و نقل آسانی نیز می باشند ، این مخازن امروزه ، به صورت آنلاین و اینترنتی نیز به فروش می رسند ؛ همچنین از لحاظ قیمت ، نسبت به مخازن دیگر که با جنس های مختلف تولید شده اند ، بسیار مناسب تر است.

مخازن پلی‌اتیلنی، قابلیت نگهداری دامنه وسیعی از مواد را دارند و می توان از این مخازن، با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان ، برای امور صنعتی و غیر صنعتی دیگر نیز استفاده کرد.

مخازن پلی‌اتیلن را ، با توجه به شکل پذیری پلی اتیلن ، می توان با طراحی مناسب برای هر گونه فضایی ، در شکل ها و مدل های مختلف تولید کرد . این مخازن وزن نسبتا کمی دارند و به خاطر همین حمل و نقلشان به آسانی انجام می شوند .

مخازن پلی اتیلن چه نقاط ضعفی دارند ؟

با توجه به اینکه مخازن پلی اتیلن بسیار مقاوم هستند و نسبت به انواع دیگر مخازن ، دارای طول عمر بیشتری می باشند ، اما این مخازن نیز مانند هر محصول دیگری پس از مدتی از بین می روند ؛ مهمترین نقطه ضعف مخازن پلی اتیلن نسبت به مخازن فلزی ، آسیب پذیر بودن آنها در برابر ضربات شدید مکانیکی است که به یک نقطه از آن وارد می شود ، مثلا اگر یک مخزن پلی اتیلن در محیط باز قرار داشته باشد و همچنین دارای لایه محافظ در برابر یووی نباشد و یا تراکم آنتی یووی در لایه بیرونی آن کم باشد ، تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند ، در دوره زمانی چند ساله ، ترکیبات پلی اتیلنی موجود در آن را از بین ببرد ؛ در این صورت ، این مخزن از یک ماده سخت و انعطاف پذیر به یک ماده سخت و شکننده تبدیل می شود که می تواند احتمال شکستگی آن را افزایش دهد.

انواع مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن به دلیل کاربردهای مختلفی که در صنایع دارند ، در شکل ها و ابعاد گوناگون تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند . از انواع مخازن پلی اتیلن می توان به : مخازن افقی ، مخازن عمودی ، مخازن آسانرو یا کتابی ، مخازن مخروطی ، مخازن مکعبی و مخازن قیفی اشاره کرد.

مخازن پلی اتیلن در چه مدل هایی تولید می شوند؟

همانطور که در بالا  از انواع مخازن پلی اتیلن نام برده شد، این مخازن را از لحاظ شکل ظاهری، در مدل هایی تطبیق شده با انواع وانت ها و زیر پله ها تولید می کنند

مخزن پلی اتیلن افقی:

مخزن پلی اتیلن افقی را بنا به دلایلی که در ادامه گفته خواهد شد، در زاویه ها و اندازه های مختل ، به صورت تک لایه، دولایه و سه لایه تولید و مورد بهره برداری قرار می دهند. برای نگهداری آب بصورت دفنی و همچنین نگهداری محلولهای شیمیایی، از مخزن دولایه پلی اتیلن بیشتر استفاده می شود. برای جلوگیری از تابش نور خورشید به آب یا محلول، از مخزن سه لایه پلی اتیلن استفاده می شود. همین امر باعث عدم تاثیر نور خورشید بر روی محلول های شیمیایی می شود و همچنین از تکثیر جلبک در مخازن نگهداری آب جلوگیری می کند.

مخازن افقی بدلیل شکل ظاهری و پخش نیرو ها توسط پایه ها در فضاهایی مانند پشت بام منازل مورد استفاده قرر می گیرند. عموما در هر پروژه ای که محدودیت ارتفاع داشته باشیم مخازن خوابیده یا افقی مورد توجه قرار می گیرند.

مخازن پلی اتیلنی افقی از ۱۲۰ لیتر تا ۷۵۰۰ لیتر در این مجموعه تولید می گردد که در صورت در خواست مختازن با ظرفیت بیشتر و یا ابعاد خاص امکان قالب گیری و تولید آن نیز فراهم می باشد که مسلما تابع زمان بیشتر خواهد بود.

 

مخزن پلی اتیلن-سازه مخزن

 

مخزن پلی اتیلن عمودی:

مخزن پلی اتیلن عمودی که مانند پلی اتیلن افقی در انواع تک لایه، دولایه و سه لایه تولید می شود. به دلیل شکل ارگونومیک خود و همراه دیواره های تقویت شده، می تواند مقدار بالایی از مایعات با PH بالا و پایین را نگهداری کند.

مخازن پلی اتیلن عمودی یکی از پر تیراژ ترین تولیدات شرکت در این زمینه می باشد که از ظرفیت ۱۰۰ لیتر تا گنجایش ۲۰.۰۰۰ لیتر تولید و عره می گردد. مخازن عمودی پلی اتیلن بصورت تکجداره تک لایه یا سه لایه تولید می گردد که دارای ورودی و خروجی و یک عدد دریچه بازدید خواهد بود.

مخزن پلی اتلین عمودی برای مصارف صنعتی و خانگی و … مو.رد استفاده قرار می گیرد. در ساختمان ها بیشتر به عنوان مخزن ذخیره آب در پشت بام یا حیاط قرار می گیرد.

smnhabdizadeh
smnhabdizadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋