smnhabdizadeh

smnhabdizadeh

مخزن فایبرگلاس

آب هر روز کمیاب تر و با ارزش تر می شود و به همین دلیل است که دیگر نمی توانیم آن را دور بریزیم حتی اگر کثیف باشد و به همین دلیل توصیه می شود که فاضلاب ها را در بسیاری از فعالیت های دیگر مانند آبیاری از مخزن فایبرگلاس استفاده کنند چرا که با توجه به کمبود روز افزون آب، نگهداری و استفاده مجدد از آن ضروری است. یک مخزن فایبرگلاس می تواند جهت نگهداری فاضلاب یا آب های سطحی در رو یا زیر زمین و بصورت دفنی مورد استفاده قرار گیرد.

 

مخزن فایبرگلاس ذخیره سوخت

سوخت هم یک منبع با ارزش دیگر است که می تواند با ایمنی تمام در یک مخزن فایبرگلاس نگهداری شود بدون اینکه ویژگی های اصلی آن از بین برود یا تغییر کند.بسیاری از صنایع برای تامین سوخت ماشین آلات خود نیازمند نگهداری سوخت هایی مانند نفت و بنزین در مخازن امن هستند.

 

منبع فایبرگلاس ذخیره آب آشامیدنی

آب آشامیدنی، این نوع آب پر کاربرد ترین مایع است که مورد نیاز همه در منزل یا کارخانه یا صنایع است. آب آشامیدنی هم برای مصرف انسان و هم برای فعالیت های مختلف که در آن آب آشامیدنی مورد نیاز است، مانند تمیز کردن و ضد عفونی مواد و غذا باید بصورتی نگهداری شود که نه تنها آلوده نشود بلکه طعم و رنگ آن نیز تغییر نکند. خرید مخزن فایبرگلاس

نمونه ای عالی از مواد کامپوزیتی نسبتاً مدرن است که در سال ۱۹۳۸ ساخته شده است که دارای موادی از کامپوزیت اطلاق می شود.

مخزن فایبرگلاس

که  از دو یا چند جزء متفاوت ساخته شده باشد. این اجزاء معمولا به دو دسته ماتریس و تقویت کننده تقسیم می شوند. ماتریس می تواند پلاستیک یا پلیمر، فلز و یا سرامیک باشد.

 

بیشتر کامپوزیت ها بر پایه پلیمر و تقویت شده با فیبر یا الیاف هستند که به آنها (Fiber Reinforced Plastics) FRP گفته می شود. از شیشه، کربن، آرامید و … می توان به عنوان فیبر و از رزین های حرارتی مانند پلی استر، وینیل استر و یا اپوکسی بعنوان پلاستیک در ساخت کامپوزیت ها استفاده نمود. اگر فیبر مصرفی شیشه باشد به این کامپوزیت GFRP  و یا اصطلاحاًGRP  گفته می شود.

 

همانطور که گفته شد فایبرگلاس یا GRP از یک ماتریس پلاستیکی تقویت شده توسط الیاف پشم شیشه ساخته شده است که به شدت محکم و مقاوم است و می تواند به راحتی با استفاده از فرآیند قالب گیری شکل بگیرد.

کاربرد استفاده از مخزن فایبرگلاس

مخازن مورد استفاده جهت نگهداری انواع مختلف مایعات گرم و سرد با روکش، خواص و اجناس متنوع و چند لایه. قیمت مخزن. تانک تحت فشار بالا از جنس چدن یا آلیاژ های فولاد. تانکرهای GRP یا فایبرگلاس مورد استفاده در پالایشگاه ها و صنایع نفت و گاز. مخازن کامپوزیتی مخصوص نگهداری مایعات خورنده. تانک دوجداره که منبع آب گرم موتورخانه جهت لوله کشی شوفاژ می باشد. تانکرهای افقی مخصوص نگهداری مایعات از جنس پلی اتیلن یا گالوانیزه. تانکر های فلزی نگهداری آب با ارتفاع ۵ متر تا ۵۰ متر.

مزایا و معایب مخزن فایبرگلاس

از مزایای مخزن فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ . مقاومت در برابر سرما

۲ . مقاوم در برابر پوسیدگی

۳ .دارای عایق بندی رطوبتی

۴ . از بین رفتن دید کامل برای همسایگان

۵ . عایق حرارتی

۶ . سبک بودن

۷ . نصب آسان

معایب مخزن فایبرگلاس

۱.عایق صوتی مناسبی نمی باشد و در هنگام بارش باران و تگرگ به شدت صدا می دهد.

۲.زرد شدن و تغییر رنگ در برابر تابش مستقیم آفتاب

۳.ترد و شکننده است

۴.مقاوم نبودن در مقابل باد های شدید به دلیل سبک بودن

 ساخت مخزن فایبرگلاس

مخازن که محلی مناسب برای نگهداری سیالات، به خصوص آب و مایعات می باشد، با توجه به نوع مصرف، دارای انواع مختلفی است که با شکل ظاهری گوناگونی نظیر کروی، مکعبی، استوانه ای افقی و یا استوانه ای عمودی به بازار عرضه می شود.

می دانید که مخازن از جنس پلی اتیلن، مناسب ترین مخازن برای نگهداری آب آشامیدنی، مخصوص کشاورزی و آتش نشانی در کارخانه ها و مراکز صنعتی و … به شمار می آمدند. اما امروزه که فایبرگلاس به بازار آمده است، تقاضا دیگر برای مخازن پلی اتیلن چندان زیاد نمی باشد و بیشتر کارفرمایان، بیمارستان ها، کارخانجات و … برای نگهداری و حمل مایعات مورد مصرف خود، تقاضای ساخت مخازن فایبرگلاس را دارند. 

در هنگام تولید مخازن فایبرگلاس، اگر مسائلی از قبیل ایزو، استاندارد ها و موارد بهداشتی رعایت شود، مخزن مورد نظر می تواند از کیفیت بالایی بهره مند بوده و فروش خوبی در بازار داشته باشد.

روش ساخت مخازن آب فایبرگلاس بدین صورت است که ورقه های جدا از هم فایبرگلاس که در کارخانه تولیدی تهیه می شود، برای مونتاژ و وصل کردن به هم، به بخش دیگری کارخانه تولیدی رفته و طبق سفارش ساخت مشتری، مخازن شکل اصلی را به خود می گیرند. ورقه های فایبرگلاس سازنده مخزن مورد نظر، اغلب در کارخانه های تولیدی، به مساحت ۱ مترمربع تولید می شوند. اما امکان تولید آن ها در ابعاد نیم متر هم وجود خواهد داشت.

به دلیل اینکه مخازن آب فایبرگلاس، عایق خوبی در برابر حرارت می باشند و سبب می شوند تا آب و هر مایعی که در برای نگهداری یا حمل، در مخزن فایبرگلاس ریخته شده است، دمای اصلی خود را حفظ کند، بسیار مورد توجه مصرف کنندگان مخزن قرار گرفته است.

smnhabdizadeh
smnhabdizadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋