sitesazz961026

sitesazz961026

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چگونه بهترین لندپیج را طراحی کنیم؟

هر نوع سایتی با هر موضوعی که داشته باشید، داشتن لندپیج اصولی در مورد آن اهمیت دارد. اما اهمیت این موضوع در مورد سایت‌های خدماتی و فروشگاهی بیشتر است. چون باید لندپیج را در این نوع از سایت‌ها طوری در نظر بگیرید، که علاوه بر ماندگاری کاربران، نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) هم بیشتر شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما بگوییم که لندپیج چیست و لندپیج اصولی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و از چه اجزایی تشکیل شده باشد.

 

همه چیز درباره‌ی لندپیج‌ها

لندپیج چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که کاربر در زمان ورود به سایت با آن مواجه می‌شود. در واقع اولین صفحه‌ای از سایت که کاربران با استفاده از آن به سایت وارد می‌شوند، صفحه فرود نامیده می‌شود. به عنوان مثال زمانی که شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید و بر روی یکی از نتایج نمایش داده شده کلیک می‌کنید و یا زمانی که با لینکی در شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوید و بر روی آن کلیک می‌کنید، وارد صفحه‌ای از یک سایت می‌شوید. صفحه‌ای که شما به آن وارد شده‌اید، صفحه فرود یا لندپیج نامیده می‌شود.

عملکرد شما و محتوایی که در صفحه فرود سایت خود قرار می‌دهید، نقش مهمی در رسیدن شما به اهدافتان در سایت دارد. در صورتی که شما بتوانید لندپیج اصولی‌تر و بهتری را ایجاد کنید، احتمال اینکه افراد با سایت شما درگیر شوند، زمان بیشتری را در سایت سپری کنند و عمل مورد نظر شما (خرید، ثبت نام و ...) را در صفحه‌ی مورد نظر انجام دهند، افزایش میابد.

نکات مهم در طراحی لندپیج‌ها

1. مشخص بودن هدف لندپیج

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند به شما کمک کند تا چیدمان درستی از نظر المان‌ها و محتوا در صفحه‌ی خود داشته باشید، مشخص کردن هدف برای لندپیج است. محتوایی که تولید می‌کنید، محلی که برای دعوت به اقدام (CTA) در نظر می‌گیرید، طول محتوا، تصاویر، حجم متن به عکس و ... همگی به هدفی که شما از یک لندپیج دارید، وابسته هستند.

ممکن است هدف شما از یک لندپیج، موارد مختلفی مانند فروش، تبلیغات، برندسازی، جمع‌آوری اطلاعات کاربران، راهنمایی کاربران، وفادار کردن مشتریان با ارائه‌ی یک محصول یا خدمت رایگان(مانند کتاب الکترونیکی)، آموزش و ... باشد.

2. چیدمان المان‌ها و رنگ

اولین چیزی که کاربران به محض ورود به یک صفحه به آن توجه می‌کنند و می‌تواند باعث شود تا بخواهند زمان بیشتری را در صفحه باقی بمانند، ظاهر صفحه و زیبایی آن است. برخی مواردی که شما باید مد نظر قرار دهید را در ادامه بیان می‌کنیم:

  1. استفاده از تصاویر با کیفیت
  2. استفاده از تگ‌های هدینگ مختلف برای محتوا
  3. در نظر گرفتن رنگ‌های استفاده شده در صفحه متناسب با موضوع، رنگ برند، هدف صفحه، روانشناسی رنگ و هامونی رنگ‌ها.
  4. محل قرار دادن بخش اصلی و کلیدی محتوا
  5. ترتیب در چیدمان محتوا بر اساس میزان اهمیت
  6. استفاده از انواع مختلف محتوایی مانند عکس، فیلم، متن، اینفوگرافیک و ... .
  7. محل قرار دادن دکمه‌ها و CTAها.

3. محل قرار دادن بخش اصلی محتوا

4. محل قرار گرفتن دعوت به اقدام

5. محتوای لندپیج

 

مطالعه‌ی جزئیات این موارد

sitesazz961026
sitesazz961026

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋