parsaheydari28

parsaheydari28

صفحه فرود چیست؟ + ویژگی های مهم صفحه فرود

صفحه فرود چیست و ویژگی ها مهم یک صفحه فرود چه می باشد؟

در دنیای وبسایت ها اصطلاحات بی شمار و گوناگونی بکار می روند که شاید تنها متخصصان سایت به تمامی آن ها مسلط باشند اما در این مقاله ما شما را با یکی از این اصطلاحات مهم و کاربردی آشنا می نماییم. این اصطلاح کاربردی صفحه فرود و یا لندینگ پیج می باشد که ممکن است نامش به سمع و نظرتان رسیده باشد اما سوالات بی پاسخی در ذهن شما به جای گذاشته باشد که ما در این مقاله پاسخ آنها را برایتان روشن می نماییم.

بگذارید قبل از شروع با یک مثال مناسب ذهن شما را در رابطه با این اصطلاح آماده کنیم. تصور کنید در آستانه فرا رسیدن سال جدید هستیم؛ طبیعتا علاوه بر لباس و میوه و مرسومات سفره هفت سین مردم به دنبال خرید آجیل و شیرینی هم می باشند. در نتیجه به دنبال مغازه و یا بازاری برای خرید هستند که از قضا یک بازارچه به همین منظور به تازگی در محله افتتاح شده است.

وقتی مردم به این بازارچه می روند توقع دارند که تنها آجیل فروشی و شیرینی فروشی هایی با اجناس مرغوب ببینند نه این که وقتی داخل بازارچه می شوند مجبور به کند و کاو از بین مغازه های فروش اجناس مختلف مثل لباس، میوه، پرده، و ظروف باشند تا یک آجیل یا شیرینی فروشی پیدا کنند. در حقیقت نحوه کار صفحه ورود اینگونه است.

تعریف صفحه فرود

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج (Landing Page) اصطلاحی مربوط به طراحی سایت با وردپرس و سئو می باشد که طراح سایت جهت ارتباط با کاربر به طور مستقیم ایجاد می کند تا کاربران به طور معمول مجذوب این صفحه می شوند زیرا به طور مستقیم آنها به مقصودشان می رساند.

کاربرد این صفحات اکثراً جذب مخاطب و کاربر بوده و دسترسی راحت تر کاربر به مطالب سایت که با استفاده از دانش سئو سایت در اصفهان این کار انجام می شود و برای مدیران سایت هایی که می خواهند بهتر و بیشتر دیده شوند انتخاب مناسبی می باشد.

بطور کلی هر سایتی تنها می تواند یک صفحه فرود داشته باشد و این صفحه باید به گونه ای طراحی شود تا بتواند وظیفه خود را که جذب بازدید کنندگان به عنوان یک مشتری موقت و یا دائمی است بخوبی انجام دهد.

نکته ای که وجود دارد این است که صفحه فرود دارای یک فرم خاص می باشد که فرد بازدیدکننده با پر کردن این فرم می تواند به محتوای دلخواه خود که همان مقصود بازدید کننده می باشد دسترسی پیدا کند از این رو این صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مهم ترین مباحثی که باید در سفارش تولید محتوا برای صفحات ورود توجه کرد این است که، پرسونای مخاطب خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن صفحه بگیرید.

نکاتی که قبل از ایجاد صفحه ورود باید بدانید

  • برای شروع شما باید تحقیقاتی درباره محتوای پیشنهادی خود داشته باشید و بتوانید تعیین کنید که مخاطبانی که طرفدار محتواهای مشابه محتوای شما هستند چگونه رفتاری دارند. با این کار شما خود را به جای بازدیدکننده می گذارید و متوجه می شوید آیا محتوای صفحه فرودتان مفید است و به درد کاربران میخورد یا خیر.
  • کمی پیش تر اشاره کردیم که هر سایتی تنها یک صفحه فرود دارد اما به چه قیمتی؟
    در صورتی که شما تنها با یک نوع مخاطب روبرو باشید این مفهوم در کار شما صدق می کند اما اگر رفتار کاربرانی که به سایت شما به منظورهای مختلف مراجعه می کنند متنوع باشد و هر کدام دارای شخصیت متفاوتی باشند شما می بایست برای هر دسته از آنها یک صفحه فرود ایجاد نمایید و پیشنهاد می شود سعی نکنید صفحه فرودتان را با تمامی ذائقه ها همگام سازید.
    شاید این موضوع در تعریف بنظر جالب برسد اما در حیطه عمل ممکن است باعث کاهش احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری شود.
  • بیایید کمی دقیق تر به نحوه ایجاد یه صفحه فرود بپردازیم.
    اولین مسئله عنوان محتوای صفحه شماست که باید جذابیت کافی برای کاربران داشته باشد.
    بعد از آن شما پیشنهادی را ارائه میدهید و قصد دارید درباره آن برای مخاطب خود توضیحاتی ضمیمه کنید. از آنجایی که کاربران ممکن است خیلی سریع تصمیم به خروج از سایت شما بگیرند شما زمان بسیار کمی برای ارائه پیشنهاد خود خواهید داشت در نتیجه باید در توضیحات اولیه به نکات چشمگیر و تاثیرگذار و دلخواه کاربر اشاره کنید در غیر این صورت شما مشتریان زیادی را بخاطر همین مسئله از دست خواهید داد.
    برای این منظور شما باید ابتدا از پاراگراف های کوتاه و پرمغز خلاصه ای از مطلب کلی را برای کاربر به نمایش بگذارید تا او به خوبی جذب این توضیحات شده و زمان بیشتری برای خواندن مطالب شما بگذارد.

ویژگی های یک صفحه فرود خوب چیست؟

پس از تعریف و توضیح این که لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست، اکنون به این می پردازیم که یک لندینگ پیج خوب یا صفحه فرود خوب در سایت چه ویژگی هایی دارد و چه تاثیری در سئو دارد؟ در ادامه با ویژگی های یک صفحه فرود خوب آشنا می شویم که با رعایت چند نکته می توانیم یک لندینگ پیج خوب داشته باشیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های یک صفحه فرود

  1. محتوای ساده و شفاف و قابل درک
  2. پاسخگویی و پشتیبانی به تمام خواسته ها و نیاز های کاربران
  3. خلاقیت به خرج دادن در قرار دادن مطالب و مقالات
  4. اولین و مهم ترین بخش لندینگ پیج usp می باشد که در جایگاه مکمل پیام تبلیغاتی عمل خواهند کرد.

نتیجه گیری مقاله صفحه فرود یا لندینگ پیج

برای داشتن لندینگ پیج های موفق در سئو، داشتن یک فهرست کوتاه و مفید حاوی محصولات و خدمات، استفاده هوشمندانه و دقیق از تصاویر محصولات و خدمات، قرار دادن بخش نظرات کاربران و استفاده از دکمه call to action با فونت و رنگ مناسب جهت جذب مخاطب و کاربر.

ادمین سایت باید مانند کاربران فکر کند و خود را جای آن ها بگذارد و بررسی کند که چه نوع جمله و رنگ و فونتی می تواند کاربر را تحت تاثیر قرار دهد و کنجکاو کند به دیدن ادامه ی مطلب، این مورد بسیار مهم می باشد که ادمین این را رعایت کند.

همچنین باید جامعه ی هدف خود را مشخص کنید که مطالبی که در سایت قرار می دهید برای کدام دسته و کدام گروه جامعه می باشد تا راحت تر بتوانید ارتباط برقرار کنید.

برای داشتن یک لندینگ پیج خوب و موفق در سئو تا جایی که امکان دارد از زبان و بیان ساده استفاده کنید تا با کاربران رابطه خوبی داشته باشید و کاربران احساس راحتی کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما کاربران را با صفحه فرود (Landing Page) آشنا کنیم و ویژگی های یک صفحه فرود خوب را توضیح دهیم، این مطالب برای سئو سئو در وردپرس بسیار حائز اهمیت می باشد و برای یک مدیر سایت خیلی مهم است که این مطالب را یاد بگیرد. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

صفحات فرود سایت جزو مهمترین صفحات سایت هستند، که شما باید کلمات کلیدی درست را برای آن ها سئو کنید.

 

parsaheydari28
parsaheydari28

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋