sitesazz961026

sitesazz961026

توسط ۱ نفر دنبال می شود

چرا باید سایت را سئو سازی چیست؟ با انواع سئو سایت آشنا شوید

 

 

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای خرید‌های خود از گوگل استفاده کنید برای مثال جستجو کرده‌اید " خرید گوشی موبایل " و سایت‌هایی مانند دیجی کالا در رتبه اول قرار گرفته است. این به معنای بالا بودن سئوسایت دیجی کالا در این کلمه است.

سئوسازی سایت و یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن با رعایت استاندارها و انجام اقدامات و عملیات خاص مربوط به موتورهای جستجو سایت ها در نتایج برتر گوگل قرار می‌گیرند. سئوسازی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در دنیای آنلای انجام می‌شود و بدون آن سایت شما به درد خاصی نخواهی خورد. در این مقاله با ما همراه باشد تا با انواع سئو آشنا شوید.

چرا سئوسازی سایت ؟

اگر سایت دارید ولی فروش خوبی ندارید و با کلمات کلیدی خاصی در گوگل ظاهر نمی‌شوید و یا اگر رقبای شما هم سایت دارند و همواره از شما جلوتر هستند و یا برای شما مهم است که علاوه بر مشتریان حضوری مشتریان مجازی داشته باشید و برندسازی کنید همین حالا سئوسازی سایت خود را آغاز نمایید.

 با انواع سئو آشنا شوید

متاسفانه برخس از افراد سئوسازی را با تولید محتوا اشتباه می‌گیرند. در صورتیکه تولید محتوا تنها بخشی از سئوسازی محسوب می‌شود و تمام آن نیست. در این بخش شما را با انواع سئو که برای یک سایت  نیاز است آشنا می‌کنیم. سئوسازی سایت عبارت است از:

سئو تکنیکال:

اگر بخواهیم به صورت خلاصه توضیحی در رابطه با سئو تکنیکال بهیم باید بگوییم هر صفحه از سایت شما باید در دسترس، قابل ایندکس، استاندارد، قابل درک و بهینه باشد. که از طریق موارد زیر می‌توان به آن رسید:

  • بهینه‌سازی فایل robots.txt: با استفاده از این فایل به گوگل می‌گویید که کدام بخش از سایت را ایندکس نماید و به کدامیک دسترسی نداشته باشد.

 

  • ایجاد نقشه سایت یا همان sitemap فایلی از نوع xml است که آدرس صفحات سایت را به گوگل معرفی می‌کند و موجب ایندکس سریع تر مطالب می‌شود.

 

  • بهینه سازی ساختار سایت یعنی اینکه برای مطالب دسته بندی‌های صحیح ایجاد شود. برای مطالب خود حتما از صفحات آرشیو استفاده نمایید.
  • استفاده از bread crump در واقع نوعی نقشه سایت برای کاربر است که کمک می‌کن بداند در کجای سایت شما قرار گرفته است.
  • استفاده از داده‌های ساختار یافته  یا structed data  ها کدهایی هستند که در قالب سایت جهت معرفی بخش‌های مختلف سایت در قالب سایت اضافه می‌شود.
  • بهینه سازی صفحات 404 : برای این مورد حتما صفحه ای طراحی کنید که اگر کاربر را به یکی از صفحات سایتتان هدایت نماید.
  • افزایش سرعت سایت : یکی از مهم‌ترین نکات سئوسازی سایت سرعت بالای آن است زیرا این مورد موجب می‌شود کاربران مدت زمان طولانی در سایت شما باقی بمانند.
  • واکنش گرایی صفحات سایت  یا ریسپانسیو بودن سایت به این معنا است که سایت در تمامی دستگاه‌ها به درستی  نمایش داده شود که این مورد یکی از نکات بسیار مهم سایت می‌باشد.

 

سئو داخلی:

سئو داخلی به تمامی اقداماتی گفته می‌شود که در داخل سایت انجام می‌شود تا محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو قابل درک باشد که  عبارتند از :

  • تولید محتوای اختصاصی: در گذشته شعاری با عنوان "محتوا پادشاه سایت است" وجود داشت. ولی امروزه این شعار به "محتوای خوب " پادشاه سایت است تبدیل شده است. باید محتوا به صورت کاملا اختصاصی و بدون کپی کردن مطالب باشد تا بتوان نظر گوگل را جلب نمود.

 

  • انتشار منظم محتواها

 

  • ساختارهای پیلار کلاستری: این مورد شاید بتوان گفت مهم‌ترین و پایهای ترین مبحث در تولید محتوا است. شما باید بدانید که صفحات و دسته‌بندی‌های مادر و فرزند را چگونه درست کنید تا درآینده بتوانید رتبه خوبی کسب کنید. برای این مورد و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان سایت ساز زرین در اتباط باشید.

 

 

  • رعایت سئو مطالب: برای این مورد شما نیاز دارید از هدینگ‌های مناسب H1 تا H6 با تناسب نیاز خود استفاده کنید. علاوه بر این برای هر صفحه از صفحات سایت باید از کلمات و عبارات کلیدی و LSI ها استفاده کنید و به تعداد و دفعات مناسب داخل متن خود از آنها استفاده نمایید. هر صفحه باید دارای متای توضیحات باشد و از برچسب‌های مرتبط با صفحه استفاده کنید.

 

  • تصاویر بهینه و سئو شده: بسیار مهم است که تصاویر شما ازلحاظ سایز و حجم مناسب باشند. اندازه تصاویر باید از 200 در 200 پیکسل بزگترو حجم آنها بالا نباشد. برای این کار می‌توانید از سایت tinypng.com  کمک بگیرید. علاوه بر این باید برای تصاویر از متن جایگزین تصویر و عنوان استفاده نمایید.
  • لینک سازی صحیح بین صفحات: برای اینکه کاربران به مدت طولانی در سایت شما باقی بمانند باید بین مظالب مرتبط و مطالبی که ارتباط دنباله ای دارند لینک سازی ایجاد کنید.

 

  • بررسی آدرس‌های صفحات: آدرس صفحات بهتر است کوتاه باشند و از کلمات کلیدی در آنها استفاده نمایید.

 

  • سئو محصول: در صورتی که از طراحی سایت فروشگاهی بهره‌ گرفته‌اید فراموش نکنید که محتواهای محصول هم دارید. برای اینکه سئو محصول را رعایت کنید در عنوان محصول‌ها از کلمه کلیدی استفاده کنید، متای توضیحات و توضیحات محصول را فراموش نکنید. از محصولات مشابه و مقایشه محصول استفاده نمایید. علاوه بر این استفاده از گالری تصاویر نیز پیشنها می‌شود.

سئو خارجی:

این فرایند در حالت کلی شامل بک لینک‌گیری و یا ایجاد لینک در سایت‌های دیگر و کسب قدرت و رتبه در جهت منفعت شما است که عبارت است از :

  • ایجاد حساب در شبکه‌های اجتماعی و بک لینک گیری از آها
  • ایجاد حساب در فروم ها و انجمن ‌های گفتگو و دریافت بک لینک از آنها
  • اینجاد بک لینک در وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که قدرت دامنه بالایی دارند مانند : سایت‌هایی  با پسوند edu و gov
  • ایجاد رپورتاژ آگهی و انتشار آنها
  • و ...

در پایان:

در این آموزش در رابطه با انواع سئو سازی و اهمیت آن برای سایت شما صحبت کردیم. در صورتیکه تمایل داردی آموزش سئو را آغاز کنید و یا تمایل دارید از پلن‌های سئوسازی برای سایت خود بهره بگیرید حتما با کارشناسان ما از طریق شماره‌های 09104326225 و 02171053933 در ارتباط باشید.

 

sitesazz961026
sitesazz961026

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋