sitesazz961026

sitesazz961026

توسط ۱ نفر دنبال می شود

سایت بهتر است یا اینستاگرام؟کدام یک برای کسب و کار مناسب تر است؟

امروزه اهمیت راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی برای هیچ کسی پوشیده نیست و تقریبا بیشتر افراد جامعه آگاه هستند که اگر کسب و کاری در اینترنت وجود نداشته باشد علنا در دنیای فیزیکی هم وجود ندارد. زیرا امروزه حضور مردم در اینترنت علی الخصوص در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار بالاست . بسیاری از خرید‌های و پرداخت‌های افراد از طریق سایت‌ها انجام می‌شود. از این رو حضور محض کسب و کار در دنیای فیزیکی به معنای شکست آن کسب و کار خواهد بود. معمولا سوالی که از طرف بسیاری از کاربران پرسیده می‌شود این است که برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی سایت تهیه کنیم و یا پیج اینستاگرام بزنیم ؟ کدام یک در شروع مناسب است؟ و سوالی از این قبیل.

در این مقاله سعی کرده‌ایم در رابطه با مزایا و معایب هر روش  و به سوالی که در ذهن بسیاری از مخاطبین عزیز است پاسخ دهیم. از این رو از شما کاربر گرامی دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا‌ی راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام:

راحتی کار با اینستاگرام:

یکی از دلایلی که موجب شده است تعداد کاربران استفاده کننده از اینستاگرام روز به روز افزایش یابد راحتی کار با آن است. حتی بسیاری از افراد که از نظر سواد نوشتاری و خوانایی هم ضعیف هستند به راحتی می‌توانند از این شبکه اجتماعی استفاده نمایند و این یکی از بزرگترین مزیت‌های اینستاگرام است.

رایگان بودن:

برای کار کردن با اینستاگرام نیاز به پرداخت هزینه ندارید و به راحتی می‌توانید اکنات تجاری و یا شخصی خود را ایجاد نمایید.  و سپس از طریق قرار دادن پست و اینستاگرام کسب و کار خود را آغاز نمایید.

گسترده بودن:

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار عالی اینستاگرام این است که محدود به منطقه خاصی از جهان نیست و تمامی مردم جهان می‌توانند از آن استفاده کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

معایب راه‌اندازی کسب و کار در اینستاگرام:

عدم دسته بندی و به روز رسانی  و جستجوی محصولات:

در اینستاگرام امکان دسته بندی محصولات در داخل پست ها و وجود ندارد و تنها راه‌ این است که شما از طریق ایجاد هایلایت محصولات تفکیک شده داشته باشد که آن هم نیازمند قرار دادن استوری است. علاوه بر آن اگر شما بخواهید تصویر محصول خود ر به روز کنید به هیچ وجه این امکان را نخواهید داشت. و علاوه بر این امکان سرچ محصول در اینستاگرام برای افراد وجود ندارد.

عدم پرداخت آنلاین:

امکان اتصال درگاه پرداخت در پست‌های اینستاگرام وجود ندارد. و در صورتیکه فردی بخواهد به صورت آنلاین پرداخت انجام دهد این مورد به راحتی برای او میسر نخواهد بود. یا اینکه فرد دارنده خود باید درگاه پرداخت تهیه نماید و در دایرکت برای افراد ارسال نماید و یا اینکه اگر تعداد فالوورهای پیج بالای 10000 کاربر بود لینک پرداخت را در استوری قرار دهد تا افراد پرداخت را انجام دهند. در غیر اینصروت باید از روش کارت به کارت استفاده شود که خود فرآیند خسته کننده ای است.

احتمال فیلتر شدن:

هر کشور به تناسب قانون حاکم در آن کشور می‌تواند استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی را در کشورش منبع نماید. و معمولا ایران جز کشورهایی است که در استفاده از  شبکه‌های اجتماعی قوانین خاص خود را دارد. از این رو نمی‌توان به همیشگی حضور اینستاگرام امید داشت.

برای هر نوع کسب و کاری مناسب نیست :

اگر یک کسب و کار بزرگ دارید به هیچ وجه نباید روی اینستاگرام حساب باز کنید. اینستاگرام تنها برای کسب و کارهای کوچک مناسب است.

مزایا‌ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی:

امکان دسته بندی محصولات و سرچ آنها:

در سایت ها به راحتی امکان منو بندی و دسته بندی محصولات و همین طور سرچ محصولات براساس فیلترهای مختلف وجود دارد. برای مثال شما در یک سایتی که مربوط به خرید کفش است می‌توانید با فیلتر های مختلفی از جمله قیمت و سایز و برند به جستجوی محصول خود بپردازید که این مورد یک مزیت برتر سایت است.

امکان به روز رسانی محصولات:

در صورتی که پس از مدتی نیاز به تغییرات در ویژگی‌های وتصاویر محصولاتان داشتید بدون از دست رفتن اطلاعات و بدون سختی می‌توانید محصولات خود را به روزرسانی نمایید.

پرداخت آنلاین :

امکان اتصال به درگاه پرداخت آنلاین در سایت بسیار ساده است و پس از طی مراحل مربوط به آن می‌توان پرداخت آنلاین را در سایت فراهم نمود.

امکان قرار دادن کاتالوگ و pdf  از محصولات و فروش محصولات دانلودی :

در اینستاگرام امکان قرار دادن بیشتر از 10 تصویر برای یک پست وجود ندارد در صورتی که سایت این طور نیست و می‌توانید به تعداد دلخواه تصویر قرار دهید و کاتالوگی از محصولات داشته باشید.علاوه بر این در صورتی که برای محصولی فایل راهنمای استفاده به صورت pdf و یا فایل zip دارید می‌توانید در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این از طریق سایت امکان فروش محصولات دانلودی نیز وجود دارد.(دانلود پس از پرداخت)

برای هر نوع کسب و کاری مناسب است:

داشتن سایت برای هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کارهای بزرگ بسیار عالی است و موجب مهم‌تر و رسمی‌تر بنظر رسیدن کسب و کار خواهد شد.

 

معایب راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی:`

رایگان نیست:

برای راه‌اندازی سایت شما نیاز به پرداخت هزینه دارید. برای راه‌اندازی سایت می‌توانید از خرید سایت آماده و یا طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی کمک بگیرید  که در هر صورت هر دو مورد نیاز به پرداخت هزینه دارند.  بسیاری از سایت ساز ها  وجود دارند که امکان ایجاد سایت با هزینه‌‌ی بسیار کم و یا حتی رایگان برای مدت کوتاه را فراهم می‌کنند ولی استفاده از آنها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا به ضرر شما خواهد بود.

زمان بر است :

معمولا راه‌اندازی سایت زمانی بین 14 ساعت تا چند ماه نیاز دارد و مانند اینستاگرام نیست که در در عرض چند دقیقه بتوان صاحب پیج شد. بسیاری از سایت های به اشتباه می‌نویسند راه‌اندازی سایت در 5 دقیقه که نباید گول این تبلیغات را بخورید زیرا برای سایت نیاز به امنه دارید که به تناسب نام نوع دامنه زمانی بین یک الی چند روز برای ثبت دامنه باید سپری شود.

 

سخن پایانی :

در این آموزش به مقایسه و بیان مزایا و معایب داشتن سایت  و پیج اینستاگرام پرداختیم. در صورتی که تمایل به راه‌اندازی کسب و کار دارید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید از کارشناسان سایت ساز زرین کمک بگیرید. برای برقراری تماس با کارشناسان ما می‌توانید با شماره‌های 09104326225 و یا 02171053933 تماس حاصل نمایید.

sitesazz961026
sitesazz961026

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋