امروزه اینستاگرام، یکی از بسترهای مناسب برای فروش و کسب درآمد به حساب میآید. چه کسبوکار کوچکی داشته باشید چه بزرگ، اینستاگرام به شما برای بیشتر دیده شدن کمک خواهد کرد. پس خوب است که از این محیط استفاده کنید و با روشهای مختلف کسب و کارتان را توسعه دهید. با توجه به رقابت شدیدِ پیجهای مختلف اینستاگرامی در این بخش قصد داریم ترفندهای پیج کاری اینستاگرام را به شما آموزش دهیم تا اگر لازم است استراتژی فعلی خود را تغییر دهید یا آن را بهبود ببخشید. در صورتی که قصد دارید با استفاده از این شبکه اجتماعی پرمخاطب به درآمد بهتری برسید با ما همراه باشید.
برای اینکه بتوانید از ترفندهایی که معرفی میکنیم به بهترین نحو بهره ببرید، پیشنهاد میکنیم ابتدا اینستاگرام خود را بهروز کنید تا به جدیدترین قابلیتهای این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. در ادامه به بررسی 8 ترفند پیج کاری اینستاگرام میپردازیم:
در ابتدا ممکن است داشتن خلاقیت از نظر شما، امری سخت و ناممکن باشد. اما واقعیت این است که فقط باید یک درصد از رقیب خود متفاوتتر عمل کنید. لازم نیست حرکت عجیبوغریبی در پیج خود انجام دهید. این خلاقیت میتواند در نحوه بیان شما باشد. حتی میتوانید فضاهایی را که عکس محصول در آن مکان گرفته میشود کمی متفاوت انتخاب کنید. باید پذیرفت که در اکثر مشاغل رقبای زیادی وجود دارند و بهتر است با وجود آنها برای فروش محصول یا خدمات خود کمی متفاوت عمل کرد.
برخی افراد از روی کمبود سرمایه و از سر ناچاری به ایجاد پیج کاری اقدام کردهاند. برای موفقیت در اینستاگرام باید هر روز فعالیت کنید و اگر به کار خود علاقه نداشته باشید خیلی زود دست از تلاش برمیدارید. با توجه به ترفندهای پیج کاری اینستاگرام توصیه میکنیم قبل از هر چیز علاقه خود را بیابید و بعد برای پیشرفت آن کسبوکار در اینستاگرام، تلاش کنید.
شما یک فروشنده هستید و پستها و استوریها ویترین کارتان هستند. در فضای اینستاگرام بهتر است که روابط خوب و محترمانهای با فالوورهای خود داشته باشید. به سؤالات آنها باحوصله جواب بدید. در بخش استوری از آنها سؤال بپرسید و کاری کنید که افراد در پیج کاری شما تعامل دوستانهای داشته باشند. به این ترتیب خیلی زود از سلایق آنها مطلع میشوید و نرخ تعامل فالوورهایتان نیز افزایش خواهد یافت.
خیلی از فالوورها از روز اول همراه شما نبودند و به تدریج اضافه شدهاند. یکی از ترفندهای پیج کاری اینستاگرام این است که هایلاتی بسازید و خود را معرفی کنید. در این بخش میتوانید تاریخچه شروع فعالیت خود در اینستاگرام را شرح دهید و همینطور اهداف و چشماندازهایتان را توصیف کنید.
خوب است که پس از مدتی به حساسیتهای مشتریان خود آگاه شوید. مثلا اگر همه در دایرکت سؤال مشترکی میپرسند میتوانید آن سؤال را در قالب یک استوری یا در کپشن پاسخ دهید. برخی از پیجهای کاری قیمت محصول را نمینویسند و از مشتریان میخواهند که برای اطلاع از آن به دایرکت پیج مراجعه کنند. واقعیت این است که فالوورها در اکثر مواقع تن به این کار نمیدهند. خوب است که برای جذب مخاطب بیشتر قیمت را در انتهای کپشن بنویسید و برای ثبت سفارش و مراحل دیگر مشتری را به دایرکت دعوت کنید.
اینستاگرام محیطی تفریحی برای کاربران محسوب میشود و هرچه عکسها و تصاویر پستهای شما زیباتر باشد مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. یکی از ترفندهای پیج کاری اینستاگرام طراحی لوگوی پیج و تم برای پستها است. به این ترتیب شما از میان انبوهی از پیجهای رقیب برای فالوور خود شناخته خواهید شد. افرادی که در سرچ اینستاگرام به دنبال شما میگردند با دیدن لوگوی برند شما، به راحتی پیج را پیدا میکنند و از شما خرید خواهند کرد.
یکی از مهمترین سؤالات صاحبان کسبوکار این است که چه قشری از افراد مخاطب آنها هستند و در کدام مناطق زندگی میکنند. از جمله ترفندهای پیج کاری اینستاگرام این است که میتوانید به بخش Reach بروید و مشاهده کنید که چه کسانی پستهای شما را دیدهاند، این افراد بیشتر زنها هستند یا مردان، رنج سنی نوجوان را تشکیل میدهند یا بیشتر جوانان و بزرگسالان هستند. این دادهها میتواند به شما در تولید محتوای بهتر کمک کند و دقیقا متناسب با علایق مخاطبان خودتان در پیج فعالیت کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید.
در صورتی که بدانید چه قشری شما را فالو کردهاند به راحتی میتوانید بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام را پیدا کنید. به طور مثال مردان بزرگسال معمولا ساعات پایانی شب را صرف حضور در اینستاگرام میکنند. در صورتی که این گروه از افراد بخش اصلی فالوورهای شما را تشکیل میدهند، بهتر است که حدود 11 الی 12 شب پست بگذارید. به این ترتیب پست شما جزو اولین پستهایی است که مخاطبانتان میبینند.
پیج کاری در اینستاگرام نیاز به مراقبت و فعالیت مداوم دارد و اگر قصد دارید از طریق این شبکه اجتماعی به درآمد خوبی برسید و رقبایتان را کنار بزنید بهتر است این ترفندهای پیج کاری اینستاگرام را جدی بگیرید و همواره از آخرین بروزرسانیهای اینستاگرام مطلع شوید. به نظر شما چه ترفندهای دیگری در اینستاگرام به پیشرفت کسب و کار شما کمک میکند؟
پاسخ ها