سینا ناجی

سینا ناجی

علاقمند به موسیقی و کوهنوری، گیمر
توسط ۳ نفر دنبال می شود

طرز تهیه لاهماجون پیتزای خوشمزه و اصیل ترکی

طرز تهیه لاهماجون پیتزای خوشمزه و اصیل ترکیه ای



مواد لازم برای تهیه لاهماجون

طرز تهیه لاهماجون پیتزای خوشمزه و اصیل ترکیه ای

 

در این مقاله از ، طرز تهیه لاهماجون به صورت کامل آموزش داده ایم تا بتوانید این غذای خوشمزه را در خانه تهیه و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. لاهماجون، که به آن "پیتزای ترکی" هم می‌گویند، غذایی خوشمزه و پرطرفدار است که از نان نازک، گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات تهیه می‌شود. ریشه این غذا به خاورمیانه برمی‌گردد و در ترکیه به عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود.

طرز تهیه لاهماجون پیتزای ترکیه ای :

این پیتزا به سبک ترکی یک نان مسطح ترکی است که با سس تازه تشکیل شده از گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای شیرین و گوشت بره خرد شده با مجموعه ای خوش طعم از ادویه های مدیترانه ای پخته شده است. معمولاً با سالاد تازه و سس سیر خامه ای و یا سس فلفل قرمز تند تزیین می شود. این یک وعده غذایی واقعا سبک، اما سیر کننده و خوش طعم است. اگر نتوانم آن را به صورت آماده خریداری کنیم، ارزش وقت گذاشتن را دارد. برای داشتن بهترین طعم، مواد داخل پیتزا را از شب قبل آماده کنید.

 

مواد لازم برای داخل پیتزا :

 سیر خرد شده 1 قاشق چایخوری 
 پیاز زرد، خرد شده 1 عدد 
 ریحان تازه خرد شده 3 قاشق غذاخوری 
 جعفری تازه خرد شده ½ فنجان 
 نعناع تازه خرد شده 2 قاشق غذاخوری 
 پاپریکا ½ قاشق چایخوری 
 زیره آسیاب شده ½ قاشق چایخوری 
 دانه گشنیز آسیاب شده ½ قاشق چایخوری 
فلفل دلمه ای سبز، خرد شده ½ فنجان
فلفل دلمه ای قرمز خرد شده ½ فنجان
آب لیمو ½ لیمو
روغن زیتون 4 قاشق چایخوری
گوجه فرنگی نصف شده 4 عدد
گوشت بره چرخ کرده بدون چربی 500 گرم
رب گوجه فرنگی 6 قاشق غذاخوری
فلفل کاین به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

 

مواد لازم برای خمیر:

 مخمر خشک فعال 3 و ¼ قاشق چایخوری 
 شکر سفید ½ قاشق چایخوری 
 آب گرم (45 درجه سانتیگراد) 1 فنجان 
 آرد همه منظوره 5 فنجان 
 نمک  2 قاشق چایخوری
 روغن نباتی ¼ فنجان 
آب  ½ فنجان

 

مواد لازم برای سس سیر:

 ماست ساده 1 فنجان 
 جعفری تازه خرد شده ½ قاشق چایخوری 
 سیر له شده  ¼ قاشق چایخوری
 نمک و فلفل سیاه آسیاب شده به دلخواه 

 

برای تزیین:

کلم سبز رنده شده 1 فنجان
کلم قرمز خرد شده 1 فنجان

 

طرز تهیه لاهماجون پیتزای ترکیه ای :

برای تهیه ی لاهماجون پیتزای ترکیه ای، ابتدا سیر، پیاز، ریحان، جعفری، نعناع، ​​پاپریکا، زیره، گشنیز، فلفل دلمه ای خرد شده، آب لیمو و روغن زیتون را در غذاساز بریزید و خوب ترکیب کنید. سبزی ها را آنقدر مخلوط کنید تا ریز خرد شوند. گوجه‌فرنگی‌های نصف شده را اضافه کنید و آن‌ها را تا زمانی که مخلوط به صورت پوره‌ای غلیظ درآید، مخلوط کنید.

 

یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. گوشت چرخ کرده را به تابه گرم شده اضافه کنید و حرارت را تا حد متوسط ​​کاهش دهید، کمی مخلوط کنید، پوره و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. 10 تا 15 دقیقه بپزید و هم بزنید تا گوشت به خوبی بپزد. فلفل و نمک را به مقدار دلخواه اضافه کنید و هم بزنید و شعله را خاموش کنید. اجازه بدهید مخلوط در دمای اتاق خنک شود. در ظرف مناسبی بریزید و با پوشش پلاستیکی روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال بگذارید.

 

مخمر و شکر را در 1 فنجان آب گرم حل کنید. آرد و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید و خوب هم بزنید. روغن نباتی و 1/2 پیمانه آب را به مخلوط مایه اضافه کنید و روی آرد بریزید. از دستان خود برای مخلوط کردن خمیر استفاده کنید تا خمیری نرم و لطیف بدون اینکه به دست بچسبد، آماده کنید. خمیر را روی سطح کمی آرد پاشی شده باز کنید و حدود 8 دقیقه ورز دهید تا صاف و کشدار شود.

 

خمیر را به شکل توپ در آورید و به یک کاسه روغنی منتقل کنید. با یک حوله مرطوب بپوشانید و حدود 1 ساعت در جای گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود. سس پیتزا را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد. 

 

سس سیر را آماده کنید: ماست، جعفری، سیر له شده و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید تا مزه دار شود. خوب هم بزنید و کنار بگذارید.

 

خمیر را سوراخ کرده و روی سطح کار آردپاشی شده منتقل کنید و خمیر را به 10 قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت گرد در آورید. هر کدام را با دست صاف کنید. از یک وردنه برای باز کردن هر تکه خمیر به شکل دایره 10 اینچی استفاده کنید. خمیر باید مانند کرپ نازک باشد. گردی ها را روی کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید.

 

فر را با دمای 500 درجه فارنهایت (260 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

 

سس گوشت را هم بزنید و سپس با قاشق روی خمیر صاف شده بریزید. آن را به صورت یک لایه نازک تا لبه های خمیر پهن کنید و کمی فشار دهید تا به خمیر بچسبد. می توانید لبه های خمیر را مانند پیده تا بزنید و یا به صورت گرد و باز باشد. سپس سینی فر را در پایین‌ترین طبقه فر قرار بدهید تا زمانی که لبه‌ها به رنگ قهوه‌ای روشن درآیند، حدود 8 تا 10 دقیقه زمان می برد اما این زمان به میزان حرارت فر شما بستگی دارد. مراقب باشید زیر خمیر شما نسوزد.

 

پیتزای آماده شده را روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شود. پیتزاها را می توان در ظرف دربسته در یخچال به مدت سه روز یا در فریزر به مدت سه ماه نگهداری کرد. برای گرم کردن مجدد، پیتزاها را به مدت 8 دقیقه در فر 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) قرار دهید.

 

در هنگام سرو می توانید پیتزا گرد را از نیمه تا بزنید در این صورت روی آن را سس سیر بریزید، کلم خرد شده را روی آن بریزید و آن را تا بزنید. می توانید آن را با توجه به ذائقه ی خود تزیین و میل کنید.

 

تهیه لاهماجون پیتزای ترکی

درست کردن لاهماجون پیتزای ترکیه ای

 

نکته :

چاشنی های اضافی شامل سس فلفل قرمز، سس هریسا یا سس تاباسکو است. به جای کلم، می توانید 1 فنجان کاهو، گوجه فرنگی نازک، خیار یا خیارشور و پیاز قرمز را با هم ترکیب کنید.

 

می توانید کلم، کاهو، گوجه، خیار یا خیارشور و پیاز را خرد کنید و روی یک طرف پیتزا بچینید و روی آن سس سیر و سس تند مورد علاقه ی خود را بریزید و آن را رول کنید. و نوش جان کنید.

 

این پیتزا را به صورت رول و مانند ساندویچ میل کنید.

 

نکاتی برای تهیه لاهماجون

نحوه پخت لاهماجون پیتزای ترکیه ای

 

گردآوری: بخش آشپزی

 

سینا ناجی
سینا ناجی علاقمند به موسیقی و کوهنوری، گیمر

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋