simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

هزینه کشیدن دندان و علل و مراحل آن

 

کشیدن دندان یکی از روش های درمانی است که به عنوان آخرین مرحله یعنی در صورتی که دندان قابل عصب کشی یا ترمیم نباشد و یا دچار شکستگی شده باشد که قابلیت درمان نداشته باشد، به کار می رود. در این مطلب قصد داریم هزینه کشیدن دندان در درمانگاه دولتی را برای شما بازگو کنیم. قبل از آن به علل، درمان و مراحل کشیدن دندان می پردازیم.

علل کشیدن دندان

دلایل مختلفی برای کشیدن دندان وجود دارد که برخی از آنها عبارت است از:

·         عفونت و پوسیدگی

اگر پوسیدگی دندان به قدری زیاد باشد که از طریق روش های درمانی مثل پر کردن یا عصب کشی قابل درمان نباشد، در این شرایط دندانپزشک با نظر بیمار کشیدن دندان را پیشنهاد می کند.

·         ارتودنسی و شلوغی دندان ها

در بعضی موارد به دلیل شلوغ بودن دندان ها، برای درست انجام شدن درمان ارتودنسی مجبور می شوند یک دندان را حذف کنند تا جا برای دندان های دیگر ایجاد شود.

·         آسیب یا جراحت دندان

اگر دندان دچار شکستگی شده باشد و این شکستگی تا زیر لثه ادامه داشته باشد یا ریشه در زیر استخوان باقی مانده باشد و طول آن کم باشد، دندان دیگر قابل ترمیم نباشد در این حالت دندان باید کشیده شود.

·         بیماری های لثه

بیماری شدید لثه که باعث آسیب دیدن استخوان زیر لثه و بافت آن می شود و نهایتا باعث لق شدن دندان ها می گردد.

·         به موقع نیفتادن دندان شیری

در برخی موارد دندان شیری به موقع نمی افتد. در این شرایط برای ایجاد فضای رشد برای دندان های دائمی لازم است تا دندان های شیری کشیده شود.

کشیدن دندان چه مراحلی دارد؟

دندانپزشک ابتد عکس دندان بیمار را بررسی می کند و او را برای جراحی آماده می کند. سپس 10 الی 15 دقیقه قبل از جراحی، در ناحیه استخوان فک تزریق بی حسی انجام می شود و بافت لثه در محلی که دندان در آن قرار دارد دچار بی حسی عمیق می شود و با بی حس شدن اعصاب آن ناحیه فرد هنگام کشین دردی حس نمی کند. در این مرحله دندانپزشک باید یک تست بی حسی انجام دهد که در صورت نیاز، بی حسی مجددا انجام شود.

پس از این که بی حسی کامل انجام شد، جهت دسترسی به دندان برشی در لثه ایجاد می شود که این کار را با وسیله ای به نام بیستوری انجام می دهند. سپس دندانپزشک با وسلیله ای به نام الواتور لثه را از اطراف دندان جدا می کند و با خالی کردن کناره های دندان، ریشه دندان را لق می کند. سپس با وسیله ای به نام فرز دندان را به صورت کامل یا چند تکه بیرون می آورد.

هرگونه باقی مانده ای از دندان یا استخوان برداشته می شود و محل جراحی کاملا تمیز می شود سپس در صورت نیاز لثه را بخیه می زنند تا زودتر خوب شود. البته همیشه نیازی به این کار نیست. سپس در آخرین مرحله پانسمانی روی محل کشیدن دندان قرار می دهند تا خونریزی کنترل شود و از ایجاد لخته خون جلوگیری شود.

هزینه کشیدن دندان در درمانگاه دولتی

یکی از مهم ترین عواملی که در درمان کشیدن دندان تاثیرگذار است، بررسی شرایط دندان و شدت و نوع عارضه دندان است. عامل مهم دیگری که وجود دارد تجربه و تخصص دندانپزشک است. برای مثال یک متخصص با توجه به تکنیک های خاصی که به کار می گیرد، نسبت به یک دندانپزشک عمومی هزینه بیشتری دریافت می کند. همان طور که گفته شد دندان هایی که شرایط بدتری دارند، برای مثال دچار پوسیدگی زیاد شده اند یا نیاز به جراحی دارند طبیعتا هزینه بیشتری خواهند داشت. برای آگاهی از هزینه کشیدن دندان در درمانگاه دولتی به لینک زیر مراجعه کنید.

https://simadentclinic.com/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C/

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋