
طراحی پلتفرم جدید بر افزایش استحکام برای بهبود هندلینگ متمرکز است.
هوندا جزئیات جدیدی درباره نسل بعدی پلتفرم مدلهای هیبریدی آینده خود منتشر کرد. سیویک، HR-V ،CR-V، آکورد و چندین مدل دیگر براساس این معماری بهینه تولید خواهند شد.
طراحی پلتفرم جدید بر افزایش استحکام برای بهبود هندلینگ متمرکز است؛ موضوعی که روی ساختار خودروهای برقی آینده هوندا نیز تأثیر خواهد گذاشت. مهندسان با استفاده از این معماری جدید وزن کلی خودرو را ۹۰ کیلوگرم نسبت به پلتفرم فعلی کاهش دادهاند.
هوندا همچنین از سیستم مدیریت حرکتی جدید برای بهبود پایداری و فرمانپذیری خودرو رونمایی کرده است. سیستم مکمل دستیار هندلینگ چابک ارتقایافته، سواری پایدارتری را در سطوح مختلف جاده ارائه میدهد.
این پلتفرم بهروز با امکان اشتراک بیش از ۶۰ درصد قطعات بین مدلهای مختلف، توسعه و تولید را سادهتر میکند و هزینهها را کاهش میدهد.
در میان خودروهایی که روی این پلتفرم جدید آزمایش میشوند، نمونه اولیه سیویک استتارشده وجود دارد. این خودروی آزمایشی دارای بدنه سیویک فعلی است، اما قسمت جلویی حجیمتر، طراحی سپر جعبهایتر و اورهنگ بلندتری دارد.
افزونههای روی گلگیرهای جلو و عقب به عرض بیشتر خودرو اشاره دارند، درحالیکه قطعات روی کاپوت میتواند برای بهبود آیرودینامیک باشد. بخش عقب مشابه سیویک فعلی، اما دارای دو لوله اگزوز است.
انتظار میرود پیشرانه هیبریدی این مدل شامل یک موتور بنزینی ۲ لیتری در کنار موتورهای الکتریکی باشد. این سدان جدید همچنین ویژگیهای خاصی از کوپه پرلود، ازجمله سیستم تعویض دنده مصنوعی S+ Shift را قرض خواهد گرفت. این ویژگی، تعویض دنده را از طریق تقلید صدای موتور شبیهسازی میکند و در غیاب گیربکس فیزیکی، تجربه رانندگی را بهبود میدهد.
این سیستم تعویض دنده مصنوعی در هاچبک شهری Super-One EV هم در دسترس خواهد بود. این مدل که در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۵ رونمایی شد، دارای سیستم S+ Shift هفتسرعته، سیستم کنترل صوتی فعال و حالت رانندگی بوست خواهد بود.
Super-One با بدنه عریضتر و یک بسته باتری در زیر کف خودرو، روی یک پلتفرم سبکوزن تکاملیافته از خودروهای کی (kei) سری N ساخته میشود. این مدل برقی از سال ۲۰۲۶ در ژاپن و پس از آن در بریتانیا، اروپا و کشورهای آسیایی عرضه خواهد شد.
چشمانداز بلندمدت هوندا فراتر از توسعه محصولات است. این شرکت ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ در تمام خط تولید و عملیات خود به میزان انتشار آلودگی صفر دست پیدا کند. هوندا همچنین بهدنبال آیندهای است که در آن تصادفات رانندگی با موتورسیکلتها و خودروهای این شرکت منجر به مرگومیر نشوند.
پاسخ ها