سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

موتورهای بنزینی فراری، از جمله V12، قرار نیست از رده خارج شوند

موتورهای بنزینی فراری ازجمله V12 از رده خارج نمی‌شوند

همچنین به نظر می‌رسد مدل‌های آینده فراری دوباره به دکمه‌های فیزیکی مجهز خواهند شد.

فراری درحال آماده‌سازی اولین خودرو الکتریکی خودش است. فراری الکتریکا قرار است اواخر سال آینده میلادی از راه برسد و عصر جدیدی را برای این خودروساز نمادین رقم بزند؛ اما این فقط یکی از ده‌ها مدلی است که فراری قصد دارد بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ عرضه کند. موتورهای بنزینی فراری از محصولات جدید کنار گذاشته نخواهند شد.

به همین دلیل فراری همچنان روی موتورهای درون‌سوز V8 ،V6 و V12 سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این خودروساز ایتالیایی ضمن تمرکز بر افزایش توان خروجی و سازگاری با سوخت‌های جایگزین، از رعایت مقررات آلایندگی توسط این موتورها اطمینان حاصل خواهد کرد.

خودروسازان درحال بررسی عملکرد موتورهای درون‌سوز با انواع جدیدی از سوخت‌ها هستند تا ضمن حفظ سخت‌افزار موجود، مقررات آلایندگی را رعایت کنند. سال گذشته «بندتو ویگنا»، مدیرعامل فراری، گفت که به عقیده او موتورهای درون‌سوز هرگز به‌طور کامل از بازار خودروهای لوکس حذف نخواهند شد.

موتورهای بنزینی فراری همچنان مورد استفاده خواهند بود

با وجود ادامه سرمایه‌گذاری روی موتورهای درون‌سوز، فراری اعلام کرد که به منظور برآورده کردن تکامل موردانتظار خودش تا سال ۲۰۳۰، باید خط تولیدش را از ۴۰ درصد مدل‌های هیبریدی و ۲۰ درصد خودروهای برقی تشکیل دهد. خودروهای درون‌سوز سنتی فقط بخش کوچکی از خط تولید آینده فراری را تشکیل خواهند داد.

همچنین به نظر می‌رسد مدل‌های آینده فراری دوباره به دکمه‌های فیزیکی مجهز خواهند شد. این خودروساز اعلام کرد که درحال معرفی یک رابط کاربری نسل جدید است که از رویکرد فیجیتال با ترکیب عناصر فیزیکی و دیجیتال استفاده می‌کند.

شاید اولین نشانه از این سبک طراحی جدید را در ماه ژوئیه دیده باشیم؛ زمانی که آمالفی با یک فرمان بازطراحی‌شده مجهز به دکمه‌های فیزیکی معرفی شد. اکثر مشتریان از وجود کنترل‌های لمسی خازنی شاکی بودند و خودروسازان سرانجام متوجه این مسئله شده‌اند.

موتورهای بنزینی فراری

درحالی‌که فراری می‌گوید حدود ۲۰ درصد از خط تولیدش الکتریکی خواهد شد، این احتمالاً فقط شامل یک مدل باشد. ویگنا اوایل امسال شایعات مبنی‌بر وجود «تقاضای صفر» برای دومین فراری الکتریکی را رد کرد و گفت که چنین خودرویی اصلاً وجود ندارد. این خودروساز هنوز برنامه‌ای برای عرضه مدل برقی دیگری به جز الکتریکا ندارد.

بازار خودروهای برقی لوکس، پرفورمنس و گران‌قیمت هنوز به خوبی شکل نگرفته است و خودروسازان خاص به‌دلیل تقاضای پایین، سرمایه‌گذاری خود در این زمینه را کنار گذاشته‌اند. اولین مدل برقی فراری یک ریسک بزرگ است، اما این شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا آن را به یک خودرو ویژه و منحصر‌به‌فرد تبدیل کند.

اگر الکتریکا در بازار شکست بخورد، فراری مجبور می‌شود دوباره به سراغ موتور V12 برود.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋