یکی از ویژگیهای مهم این مدل جدید باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی آن است.
پورشه برای عرضه قدرتمندترین خودروی تولیدی خودش یعنی کاین توربو الکتریک ۲۰۲۶ آماده میشود. نسل چهارم کاین که با کد داخلی E4 شناخته میشود، جهش قابلتوجهی را در استراتژی برقیسازی این برند نشان میدهد؛ حتی با وجود اینکه پورشه جاهطلبی الکتریکی گسترده خود را بهدلیل تغییر وضعیت بازار دوباره ارزیابی میکند.
کاین الکتریک مانند ماکان الکتریک براساس پریمیوم پلتفرم الکتریک گروه فولکس واگن (PPE) ساخته شده، اما چندین نوآوری منحصربهفرد را معرفی میکند. این مدل فقط یک ماکان بزرگتر نیست، بلکه یک شاسیبلند متفاوت با فناوری باتری جدید، سیستم تعلیق پیشرفته و تمرکز بر عملکرد و کارایی است.
کاین توربو الکتریک بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از تایکان توربو GT با قدرت ۱۰۱۹ اسب بخار پیشی خواهد گرفت. این خودرو گشتاور فوقالعاده ۱۱۰۶ پوند فوت را تولید میکند و در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. این ارقام آن را به یکی از سریعترین و قدرتمندترین شاسیبلندهای تاریخ تبدیل میکند.
یکی از ویژگیهای مهم این مدل جدید باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی آن است که تراکم انرژی بیشتری نسبت به باتری تایکان دارد. پورشه قاب باتری سنتی را کنار گذاشته و در عوض شش ماژول ۳۲ سلول کیسهای را مستقیم به شاسی خودرو متصل کرده است. این طراحی باعث کاهش وزن و افزایش بهرهوری انرژی میشود. کاین الکتریک از شارژ فوقسریع DC با توان ۴۰۰ کیلووات پشتیبانی میکند که امکان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۱۶ دقیقه را فراهم میکند. این خودرو همچنین قابلیت ترمز احیاکننده تا ۶۰۰ کیلووات را ارائه میدهد. برد حرکتی در سیکل WLTP اروپا ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده میشود، هرچند ممکن است میزان برد واقعی آن متفاوت باشد.
موتور عقب مدل توربو که توسط پورشه طراحی شده است، از سیستم روغنخنک مستقیم روی سیمپیچهای مسی استفاده میکند که عملکرد بهتر و ترمز احیاکننده بهبودیافته را ارائه میدهد. این طراحی موتور از کانسپت GT4 E-Performance الهام گرفته شده و شباهتهایی با فناوری موتور لوسید دارد. همچنین کاین الکتریک اولین محصول پورشه خواهد بود که شارژ القایی بیسیم را بهعنوان آپشن ارائه میدهد.
سیستمهای شاسی و تعلیق به همان اندازه پیشرفته هستند. کاین الکتریک دارای تعلیق چهاراتصالی در جلو و چنداتصالی در عقب است. موتور عقب بهصورت برعکس نصب شده است تا این مدل به توزیع وزن ۵۲ درصدی مایل به عقب دست پیدا کند. کاین الکتریک برخلاف جعبهدنده دوسرعته تایکان به گیربکس تکسرعته مجهز است.
سیستم Active Ride برگرفته از پانامرا و تایکان، کنترل بدنه عالی را فراهم میکند. تجهیزات استاندارد شامل تعلیق بادی نیمه فعال با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) است.
در داخل کابین، یک نمایشگر مرکزی خمیده جدید و کنترلهای فیزیکی قرار دارند که رابط کاربرپسند پورشه را حفظ میکنند.
اگرچه هنوز مشخصات کامل و قیمت کاین الکتریک اعلام نشده است، اما برداشتهای اولیه از تست این مدل در پیست لایپزیگ پورشه، شتابگیری بینظیر، هندلینگ عالی و تجربه رانندگی جذاب آن را تأیید میکند.
با وجود چالشهای کنونی بازار، پورشه قصد دارد مرزهای مهندسی خودروهای برقی را کنار بزند. پورشه کاین توربو الکتریک معیار جدیدی برای شاسیبلندهای برقی پرفورمنس تعیین خواهد کرد.
پاسخ ها