سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

سوپرمارکت ژاپنی کیفیت خدمات خود را با هوش مصنوعی تشخیص لبخند بهبود می بخشد

سوپرمارکت ژاپنی با هوش مصنوعی تشخیص لبخند کیفیت خدمات خود را بهبود می‌بخشد

هدف استفاده از این مدل، یکسان‌سازی میزان لبخند کارکنان و همچنین جلب حداکثری رضایت مشتریان است.

یک سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ در ژاپن با نام Aeon در حال استفاده از سیستم هوش مصنوعی جدیدی است که می‌تواند با بررسی مواردی مانند لبخند کارمندان، نگرش عمومی آن‌ها را تشخیص دهد.

Aeon سیستم هوش مصنوعی رتبه‌بندی لبخند خود با نام Mr. Smile را در 240 فروشگاه راه‌اندازی کرده است. این مدل که توسط شرکت ژاپنی InstaVR ساخته شده است، می‌تواند رفتار کارکنان را به‌دقت ارزیابی کند و براساس 450 فاکتور مختلف از جمله حالت چهره، میزان و لحن صدا، نگرش کلی آن‌ها را تشخیص دهد.

هدف استفاده از هوش مصنوعی Mr Smile

سوپرمارکت ژاپنی با هوش مصنوعی تشخیص لبخند کیفیت خدمات خود را بهبود می‌بخشد

Aeon می‌گوید که هدفش از استفاده از این مدل یکسان‌سازی میزان لبخند کارکنان و همچنین جلب حداکثری رضایت مشتریانش است.

همچنین Mr. Smile برای تشویق کارمندان به بهبود نمرات خود، عناصر شبیه به بازی را به آن‌ها ارائه می‌کند.

سیستم هوش مصنوعی تشخیص لبخند Aeon در هشت فروشگاه آن با حدود 3400 کارمند آزمایش شده است. Aeon می‌گوید با انجام این آزمایش موفقیت‌آمیز، «نگرش خدمتی» کارکنان فروشگاه‌هایش، 1.6 برابر بهبود یافته است.

هرچند Aeon از سیستم نوآورانه‌ای برای بهبود فضای کاری خود استفاده کرده است، اما داشتن چنین سطحی از نظارت مداوم بر اعمال کارکنان (و حتی لبخند آن‌ها) می‌تواند شکایات و نگرانی‌هایی را به همراه داشته باشد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋