مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

نظرسنجی رویترز: بیش از 40 درصد از شرکت های ژاپنی قصد استفاده از هوش مصنوعی را ندارند

نظرسنجی رویترز: بیش از 40 درصد شرکت‌های ژاپنی قصد استفاده از هوش مصنوعی را ندارند

از «اضطراب کارمندان نسبت به کاهش احتمالی تعداد آن‌ها» به‌عنوان بزرگ‌ترین مانع عدم استفاده از هوش مصنوعی یاد شده است.

نزدیک به یک چهارم شرکت‌های ژاپنی هم‌اکنون در تجارت خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما بیش از 40 درصد اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری متحول‌کننده ندارند.

در نظرسنجی که توسط Nikkei Research برای رویترز انجام‌شده، طیفی از سوالات برای 506 شرکت مطرح شد و تقریباً 250 شرکت به‌‌شرط ناشناس‌ماندن به آن‌ها پاسخ داده‌اند. حدود 24 درصد شرکت‌کنندگان گفتند که هم‌اکنون از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و 35 درصد دیگر در حال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستند.

41 درصد باقیمانده نیز اعلام کرده‌اند که چنین برنامه‌ای ندارند که این امر سطح مختلفی از پذیرش فناوری هوش مصنوعی در شرکت‌های ژاپنی را نشان می‌دهد.

اهداف استفاده از هوش مصنوعی و موانع عدم استفاده از آن

مردم ژاپن در حال قدم زدن

در پاسخ به سوالی درمورد اهداف استفاده از هوش مصنوعی که امکان پاسخ به چند گزینه در آن وجود داشت، 60 درصد شرکت‌ها گفتند که با این فناوری در تلاش هستند تا مشکل کمبود کارگر را کنار بگذارند، 53 درصد به کاهش هزینه‌های نیروی کار اشاره کردند و 36 درصد با هدف تسریع تحقیق و توسعه قصد استفاده از هوش مصنوعی را دارند.

همچنین در مورد موانعی که باعث عدم استفاده از این فناوری می‌شود، یکی از مدیران به «اضطراب کارمندان نسبت به کاهش احتمالی تعداد آن‌ها» اشاره کرده است. موانع دیگر شامل فقدان تخصص فنی، هزینه قابل‌توجه و نگرانی‌های مربوط به قابلیت اطمینان می‌شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 15 درصد از پاسخ‌دهندگان در طول سال گذشته مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند یا شرکای تجاری 9 درصد آن‌ها با حمله مواجه شده‌اند. 23 درصد این شرکت‌ها نیز گفته‌اند که تجارت آن‌ها به‌طور موقت متوقف شده است و 4 درصد با نشت اطلاعات خود مواجه شده‌اند.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋