سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

مردی که به دروغ ادعا می‌کرد خالق بیت‌کوین است، تحت تحقیقات است

مردی که به‌دروغ خود را خالق بیت کوین معرفی کرد، زیر ذره‌بین تحقیقات رفت

احتمال بازداشت و استرداد «کریگ رایت»، دانشمندان استرالیایی که مدعی‌شده خالق بیت کوین است، به‌دلیل «شهادت دروغ و جعل اسناد» وجود دارد.

پرونده «کریگ رایت»، دانشمندان حوزه رایانه استرالیایی که به دروغ مدعی‌شده بود خالق بیت کوین است، به‌دلیل شهادت دروغ و جعل به دادسرا ارجاع داده شده است.

براساس گزارش CNBC، قاضی دادگاه عالی بریتانیا «جیمز ملور»، اخیراً تصمیم گرفت که پرونده‌ای را علیه ادعای رایت که گفته‌بود مخترع بیت کوین است، به سازمان دادستانی سلطنتی (CPS) ارجاع دهد، سازمانی که بر پرونده‌های جنایی که توسط پلیس انگلیس و ولز بررسی می‌شود نظارت دارد.

احتمال بازداشت خالق دروغین بیت کوین

مردی که روی صندلی و مقابل بیت کوین نشسته

CPS اکنون این موضوع را بررسی می‌کند که آیا رایت باید به‌دلیل «شهادت دروغ و جعل اسناد» تحت تعقیب قرار بگیرد و تصمیم خواهد گرفت که آیا صدور حکم بازداشت و استرداد برای او موردنیاز است یا خیر.

رایت از زمانی که دادگاه عالی با صدور حکمی مدعی شد که او در مدارک خود «به‌طورگسترده و مکرر» دروغ گفته، سکوت کرده است تا ثابت کند که مخترع بیت کوین، همان «ساتوشی ناکاموتو» ناشناخته است. او در دادگاه تلاش کرده بود تا ثابت کند که مخترع اصلی بیت کوین است و بااین‌وجود، دارای حقوق معنوی آن است.

با‌این‌حال، قاضی ملور در حکم خود گفت که رایت با جعل گسترده اسناد و ارائه آن‌ها به‌عنوان مدرک در دادگاه، سعی کرده تا نوعی روایت نادرست ایجاد کند. او همچنین گفت که رایت مرتکب «جدی‌ترین نوع سوءاستفاده» از روند قانونی دادگاه شده است.

ملور در آن زمان گفت:

«شواهد بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد دکتر رایت نویسنده وایت‌پیپر بیت کوین نیست. تلاش‌های دکتر رایت برای اثبات اینکه او «ساتوشی ناکاموتو» است، نشان‌دهنده‌ی جدی‌ترین سوءاستفاده از روند قانونی این دادگاه است.»

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋