سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

تسلا ظاهرا داده های رانندگی ایلان ماسک را برای آموزش سیستم خودران خود در اولویت قرار داده است

تسلا ظاهراً برای آموزش سیستم خودران به داده‌های رانندگی «ایلان ماسک» اولویت می‌دهد

کارکنان فعلی و سابق تسلا می‌گویند به آن‌ها گفته شده روی مسیرهایی که ماسک و کاربران VIP رانندگی کرده‌اند، بیشتر کار کنند.

تسلا ظاهراً هنگام آموزش نرم‌افزارهای خودرانش، از داده‌های برخی افراد خاص ازجمله «ایلان ماسک»، مدیرعامل این شرکت، استفاده ویژه‌ای می‌کند. کارکنان فعلی و سابق این شرکت می‌گویند به آن‌ها گفته شده است روی مسیرهایی که ماسک و اینفلوئنسرها رانندگی کرده‌اند، بیشتر کار کنند.

براساس گزارش اینسایدر، کارکنان سابق و فعلی تسلا ادعا می‌کنند تصاویر و کلیپ‌های ویدیویی از خودروی تسلای ماسک دقیق‌تر بررسی شده‌اند؛ همچنین داده رانندگی افراد مشهور و یوتوبرها نیز با برچسب «VIP» بررسی می‌شوند. شناسایی و رفع مشکلات نرم‌افزار Full Self-Driving در مسیرهایی که ماسک و سایر رانندگان VIP طی می‌کنند، می‌تواند باعث شود خودروی آن‌ها این مسیرها را روان‌تر و بدون مشکل به‌صورت خودکار طی کند.

اولویت‌دادن به داده‌های رانندگی ایلان ماسک در تسلا

هر خودروی تسلا به 9 دوربین مجهز است و مالکان می‌توانند برای بهبود سیستم‌های خودران تسلا ویدیوی آن دوربین‌ها را در اختیار این شرکت بگذارند. کارکنان بخش داده‌های تسلا کلیپ‌های رانندگان را بررسی می‌کنند و از تصاویر دریافتی برای آموزش و اصلاح نرم‌افزارها بهره می‌گیرند.

تسلا ظاهراً برای آموزش سیستم خودران به داده‌های رانندگی «ایلان ماسک» اولویت می‌دهد

این کارکنان روی ویدیوهایی که نشان‌دهنده عملکرد درست یا نادرست سیستم خودران است، برچسب می‌زنند. با شناسایی مشکلات، پایگاه داده‌های جهانی تسلا با اطلاعات جدید به‌روز می‌شود تا از بروز هر اتفاق نامطلوبی جلوگیری شود.

اکنون هشت کارمند تسلا می‌گویند داده‌ها و تصاویری را به یاد می‌آورند که معتقد بودند متعلق به ایلان ماسک است. دو نفر می‌گویند سال 2021 مسیری را که به داخل و خارج از عمارتی در هیلزبورو (Hillsborough) برچسب‌گذاری کردند که بعداً مشخص شد متعلق به ماسک بوده است. این میلیاردر نوامبر 2021 این خانه را به قیمت 32 میلیون دلار فروخت.

چندین کارمند دیگر نیز گفتند زمان قابل‌توجهی را صرف برچسب‌گذاری مسیرهای داخل و خارج از کارخانه‌های آستین و فرمانت تسلا همچنین دفتر اسپیس ایکس کرده‌اند. باتوجه‌به موقعیت پارکینگ خودروها، احتمالاً این‌ها مسیرهای همیشگی ایلان ماسک بوده است.

همچنین به نظر می‌رسد این شرکت سیستمی را برای اولویت‌بندی داده‌های رانندگان ایجاد کرده است. به گفته کارمندان، برخی از این رانندگان کاربران VIP نامیده می‌شوند. به گفته یکی از کارمندان، ظاهراً حرکت در مسیرهای متداولی که ایلان ماسک و این کاربران طی می‌کنند، بهتر از بقیه است و تجربه‌ای روان‌تر و سرراست‌تر ارائه می‌کند.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋