موتور V8 جدید لامبورگینی با داشتن توربوشارژر دوقلو، 789 اسببخار قدرت تولید میکند.
لامبورگینی از موتور V8 جدید خود رونمایی کرد. این پیشرانه برای مدل جایگزین لامبورگینی هوراکان مورد استفاده قرار میگیرد. با پایان تولید لامبورگینی هوراکان، تولید موتور V10 باشکوه این شرکت نیز به پایان خواهد رسید. موتور V8 این شرکت با داشتن توربوشارژر دوقلو، 789 اسببخار قدرت تولید میکند و تا 10 هزار دور بر دقیقه قابلیت فعالیت دارد.
رقم فعالیت این پیشرانه یعنی 10000 دور بر دقیقه، نمادی از توانایی لامبورگینی برای موتورهای توربوشارژر است. این رقم از هر استانداردی بالاتر است. تنها خودروهای مرسدس AMG One، آستون مارتین والکری و گوردون موری T.33 و T.50 دور موتور بالاتری نسبت به پیشرانه جدید لامبورگینی دارند.
موتور V8 جدید لامبورگینی چهارلیتر حجم دارد و حداکثر توان آن که 789 اسببخار است، در دور 9000 الی 9750 دور بر دقیقه حاصل میشود. موتور جدید لامبورگینی از ساختار تخت پیروی میکند و توربوشارژرهای آن در فاصله V شکل ایجادشده بین سیلندرها جای میگیرد.
لامبورگینی برای افزایش دور موتور، از تیتانیوم برای ساخت میلههای اتصال درون موتور استفاده کرده است. لامبورگینی همچنین دریچههای سنتی باز و بسته شدن را حذف کرده است و بهجای آن از دریچههای جدیدی با راندمان بالاتر استفاده میکند. سیستم سوپاپهای مورد استفاده در موتور جدید لامبورگینی، در موتورهای V12 سوپراسپرتها و خودروهای مسابقهای مورد استفاده قرار میگیرد.
لامبورگینی در کنار این پیشرانه هشت سیلندر جدید، یک موتور الکتریکی را نیز اضافه خواهد کرد. موتور الکتریکی اضافهشده به سیستم هیبریدی لامبورگینی، 147 اسببخار قدرت و 300 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. این سیستم هیبریدی در مدل جایگزین هوراکان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. موتور الکتریکی لامبورگینی در فاصله بین موتور درونسوز و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه بهصورت عرضی نصب خواهد شد.
نسخه جانشین لامبورگینی هوراکان در ماه آگوست معرفی خواهد شد. پیشرانه لامبورگینی اکنون روی خودرو آزمایشی این شرکت قرار دارد و درحال اجرای تستهای نهایی است. لامبورگینی میگوید که جانشین هوراکان دارای یک سیستم هیبریدی سه موتوره است؛ بنابراین علاوه بر موتور برقی نصبشده در گیربکس، دو موتور برقی نیز روی چرخهای جلو نصب خواهند شد.
پاسخ ها